שיתוף

ריאיון עבודה הוא אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הגיוס והקבלה לעבודה של מועמדים. למעשה, ריאיון העבודה שנערך פנים אל פנים, הוא בעל ערך רב יותר מאשר, למשל, קורות החיים של המועמד.

בניגוד לטפסים ודפי קורות חיים שנשלחים אליכם, בריאיון העבודה ניתן להתרשם באופן אישי מהמועמדים ולוודא בצורה הטובה ביותר באיזו מידה הוא אכן מתאים לארגון, לתפקיד לצוות ולמנהל הישיר שלו.

הניסיון של השנים האחרונות מראה כי המועמדים הרציניים ביותר הם אלה שביצעו תחקיר מקיף על החברה שלכם עוד בטרם הגיעו לראיון.

לכן כדאי לבדוק במהלך הריאיון, האם המועמד אכן עשה תחקיר מקדים על החברה שלכם, מה הוא יודע על יעדיה וערכיה, ובאיזו מידה הוא מזדהה איתם.

כמו כן יש לשים לב האם הוא עונה בכנות ובצורה מהימנה על השאלות שנשאל במהלך הריאיון, האם יש לו שאלות משלו, האם הוא יודע מה הוא יכול לתרום לחברה שלכם ועוד.

כך או כך, מועמדים שמגיעים עם ידע על החברה שלכם ועל מהות התפקיד שאליו הוא מיועד, הם תמיד עדיפים על פני מועמדים שמגיעים בלתי מוכנים.

מועמדים שביצעו תחקיר ויודעים לאן הגיעו אינם מבזבזים את זמנם (וכתוצאה מכך גם את זמנכם) בהגשת מועמדות לתפקידים שלא מתאימים להם, או לחברות שהם לא רוצים לעבוד בהן.

לכן, במהלך הריאיון כדאי לברר את הגורמים הבאים:

1 מה המועמד יודע על החברה והיכן קיבל את המידע.

2 מה גרם לו להגיש בקשה דווקא לתפקיד זה.

3 באיזו מידה הוא אכן מבין את מהות התפקיד ותחומי האחריות ואיך הוא יכול לתרום בתפקיד זה.

4 מהם לדעתו (של המועמד) סדרי העדיפויות בתפקיד זה.

5 אילו הזדמנויות לצמיחה (עבורו) מזהה המועמד בתפקיד זה ובארגון שלכם.

6 בקשו מהמועמד למנות בין שלושה לחמישה דברים שלדעתו הוא צריך ללמוד כדי לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר.

7 נסו לברר באיזו מידה המועמד מתאים למשימות שיוטלו עליו במסגרת התפקיד ולערכי החברה.

8 מהם הדברים הכי מרגשים עבורו לגבי התפקיד המוצע.

9 בקשו מהמועמד למנות חמישה ערכי ליבה של הארגון.

10 למה לדעתו של המועמד, הוא מתאים יותר לתפקיד בחברה שלכם לעומת תפקידים דומים בחברות אחרות.

11 למה הוא מעוניין לעזוב את החברה בה הוא עובד (במקרה של מועמד שמגיע מחברה אחרת).

12 מה הוא חושב על התרבות הארגונית של החברה ואיך לדעתו היא תאפשר לו לפרוח.

13 מהי לדעתו של המועמד האתגר העסקי הגדול ביותר של החברה.

14 מהם לדעתו היתרונות של החברה לעומת המתחרים.

15 מהם לדעתו נקודות התורפה של החברה לעומת המתחרים.

אין תגובות

השאר תגובה