מתקדמים לעתיד משאבי אנוש: גיוסי עובדים באמצעות מציאות מדומה

מתקדמים לעתיד משאבי אנוש: גיוסי עובדים באמצעות מציאות מדומה

חברות משתמשות בטכנולוגית VR לראיין מועמדים, לשווק את מותג המעסיק ולהכשיר את העובדים

שיתוף
מציאות מדומה

מציאות מדומה

המציאות הווירטואלית נחשבה בעבר כ"חלום של מדע בדיוני", אולם גם האינטרנט היה פעם רק בגדר חלום, וכך גם מחשבים וטלפונים חכמים. העתיד מגיע". (מארק צוקרברג).

מהי המשימה הקשה ביותר בעת ראיון מועמד בסביבה של העידן הדיגיטלי? לגרום למועמד להבין למה הוא נכנס. המועמד לא יודע בשלבים הראשונים של הסינונים, מה יהיה תפקידו המדויק ואיזה סוג של אתגרים יעמדו בפניו. לפעמים, מועמדים לא מבינים את משמעות וחומרת התפקיד שהם מבקשים. במקביל, חברות המציעות מיקומים טובים לא תמיד מסוגלות לתמצת את כל ההשלכות של התפקיד במודעת המשרה.

רשת המסעדות KPC מפעילה תכנית מציאות מדומה לעובדיה

רשת המסעדות הגלובלית KFC הציגה תכנית ייחודית ב- VR וירטואלי – מציאות מדומה מבוססת ענן, לעובדיה בארצות הברית. המסעדה עיצבה תוכנית מבוססת VR באמצעות אוזניות, אשר מנחה את החניכים כאשר הם משתמשים במתכון המקורי של המזון, במציאות מדומה. ברגע שהם השלימו את תרגיל 'תהליך הבישול בן חמש הצעדים', הם כמעט צריכים להשתמש בידיהם חסרי הגוף כדי להימלט מן החדר הווירטואלי. זהו משחוק במציאות מדומה המסייע למותג לשמור על העובדים נרגשים מעבודתם.

יתרון נוסף של הפעילות הזו, היא חסכון בעלויות ובזמן. המועמדים לומדים כמעט בעצמם דרך טכנולוגית המציאות המדומה, ואין בזבוז של מוצרים במהלך האימון. לדברי דוברת KFC, על פי הפרסומים: "המשחק נועד להשלים את תוכנית הכנת המזון הקיימת, לא להחליף אותה … זה נועד להיות דרך מהנה לחגוג את העבודה של יותר מ 19,000 טבחים ב- KFC המבוצעת כל יום בכל מסעדה ברחבי ארה"ב".

מדוע לבחור בטכנולוגיית VR?

אימון מבוסס מציאות מדומה הוכח כיעיל יותר מאשר אימון מבוסס וידאו. הטכנולוגיה מגדילה את רמת המעורבות של העובדים ומפחיתה הטיות. המשחוק (Gamification) מסייע לעובדים להתיישב טוב יותר וללמוד בעת ההנאה. זה באמת עוזר לעובדים מתחילים להבין את אופי העבודה שלהם היטב.

תכניות אימון מציאות מדומה של Walmart

ענקית הקמעונאות והמעסיק הגדול ביותר בארה"ב, Walmart התחברה עם חברת VR המובילה, STRIVR לעיצוב מודול אימונים עבור שותפיה. תוכנית ההכשרה נועדה לסייע לעובדי Walmart להתכונן לימים קשים. זה גם מקל על הביקור הווירטואלי שלהם בחנות אחד של השני כדי ללמוד ולהשיג פרספקטיבות חדשות. Walmart כרגע מציעה תכניות למידה מבוססות VR ב- 30 סניפים, במטרה לפרוס אותה בכל 200 המתקנים שלה.

חברות רבות משתמשות במציאות וירטואלית כדי לסייע לעובדים הפוטנציאליים שלהם להבין את התרבות שלהם, העבודה שלהם, ועוד. זה עוזר להם לבנות תדמית חיובית של המותג ושל התפקיד ובכך שימור העובדים הופך טוב יותר. בהרבה מקרים, המציאות הווירטואלית נתפסת כטובה על ידי מועמדים פוטנציאליים. לדוגמה Honeygrow, רשת מסעדות מובילה, מאפשרת למועמדים שלה לקחת סיור VR במסעדות שלה ולשחק משחק מותאם אישית המבוסס על מיומנויות בטיחות מזון ביומיים הראשונים של האימון שלהם.

לא רק זה, הצי האמריקאי הציב לאחרונה את המציאות הווירטואלית במאמצי הגיוס שלו, והוא מוביל לגידול של 126% בגיוסים. גם הצבא הבריטי דיווח על חוויה דומה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה