משיכת משכורת היא לא עבודה

משיכת משכורת היא לא עבודה

עובד נפגע למוות בתאונת דרכים בדרכו לסניף הבנק לצורך משיכת המשכורת. בית הדין לעבודה פסק: זו לא תאונת עבודה

שיתוף
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי

עובד נפגע בתאונות דרכים אשר הובילו למותו בהיותו בדרך לסניף הבנק שלו – במטרה למשוך את המשכורת. האם מדובר בתאונת עבודה?

המנוח עבד כמציל בחוף הים בכרמיאל וביום התאונה הוא היה בדרכו לסניף הבנק כדי למשוך את המשכורת החודשית. משפחתו של המנוח טענה כי הוא לא החזיק פנקסי המחאות או כרטיסי אשראי ולכן הוא נהג לפדות את המשכורת במזומן בסניף הבנק כמידי חודש.

לאחר פטירתו, פנו בני משפחתו לביטוח לאומי בדרישה שהמוסד יכיר במקרה כתאונת עבודה. המוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה והמשפחה הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, עפרה ורבנר, דחתה אף היא את התביעה בקובעה כי תאונה בדרך אל הבנק לצורך משיכת המשכורת אינה עומדת בקריטריונים של תאונת עבודה. השופטת קבעה כי המעסיק, במקרה זה מדובר על עיריית חיפה, לא שלח את העובד למשימה אלא העובד הוא זה שהחליט: באיזה סניף בנק הוא רוצה לקבל את המשכורת, מתי לגשת לסניף הבנק כדי למשוך את המשכורת וכן העובד הוא זה שהחליט על כל פעולה שיעשה מרגע שקיבל לידיו את שכרו. רק באם המעסיק היה קובע היכן ישולם השכר, לו היו דורשים מהעובד להגיע לסניף מסוים במועד מסוים כדי לקבל את השכר, אז ניתן היה לדבר על תאונת עבודה.

אך בעודה דוחה את זכאותם של האלמנה והשארים לקצבת שארים בגין תאונת עבודה, העירה השופטת ורבנר כי האלמנה תהיה זכאית לקצבת שארים, וניתן להניח שהיורשים גם יהיו זכאים לפיצוי לפי החוק לפיצוי נפגעי תאונת הדרכים.

לכתבות נוספות בנושא תאונות עבודה:

עובד הוכר כנפגע תאונת עבודה 15 שנים ממועד סיום עבודתו

הפקת לקחים מתאונות עבודה

נפגע בתאונת עבודה בעת שמנע תאונה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה