משחק הכיסאות: כיצד מנהל משאבי אנוש תופס את מושב השותף העסקי

משחק הכיסאות: כיצד מנהל משאבי אנוש תופס את מושב השותף העסקי

על אף ההכרה ההולכת וגוברת כי מנהל משאבי אנוש הוא שותף עסקי לחברה, ההכרה הזו אינה תמיד מיושמת בפועל

שיתוף
משחק הכסאות

משחק הכסאות

במיוחד בחברות קטנות כיום, מחלקות משאבי אנוש כבר לא נחשבות לפונקציה מנהלית מבודדת אלא כשותף עסקי ומלא להנהלה הבכירה. כאשר מנהלי משאבי אנוש עוסקים בפונקציות מנהלתיות כגון: כספים, תפעול, IT, שיווק, פיתוח וחדשנות, זה נראה מוצדק לחלוטין להושיב אותם בכיסאות ההנהלה הבכירה, הך היישום נראה קשה למדי בחברות שבהן החשיבה הניהולית המיושנת עדיין שוררת.

על מנת לאשר את התפישה המשתנה של תפקיד משאבי אנוש, Paychex ערכה סקר משאבי אנוש שבו נמצא כי 13% ממנהלי מחלקת משאבי אנוש רואים את תפקידם כ"מנהליים בעיקר ". ארבעה מכל חמישה ממנהיגים אלה אומרים שהם נתפשים כשותפים אסטרטגיים בחברה שלהם, ויותר משניים מכל שלושה עוסקים בדיונים בשותפות על יוזמות עסקיות.

למרות התקדמות זו, מחקר שנערך על ידי Harvard Business Review Analytic Services הראה, כי מנהיגים עסקיים שאינם מנהלי משאבי אנוש, מפוצלים בדעתם על התפקיד המתאים של אנשי משאבי אנוש בחברות שלהם. בעוד ש -39% מהנשאלים רואים כי מנהל משאבי אנוש הוא יעיל ביותר כאשר הוא מתיישב עם האסטרטגיה העסקית הכוללת של החברה, מספר כמעט זהה (38%) טוענים, כי מנהל משאבי אנוש צריך להישאר ממוקד בתפקידו המסורתי של ניהול הטבות, פיצויים והתאמות.
בגלל דעות שונות, יש חוסר הסכמה לגבי פוזיציית משאבי אנוש כראויה לשבת בכסא ההנהלה הבכירה.

מה ניתן לעשות?

אנשי מקצוע בתחום משאבי האנוש חייבים להיות פרואקטיביים בהעלאת טענתם למושב בהנהלה הבכירה. להלן אסטרטגיות שתסייענה להם בכך:

הגדרת התפקיד. ראשית על מנהל משאבי אנוש לתאר כיצד התפקיד שלו אינטגרלי כדי למשוך כישרונות ובכך ליישם שינוי משמעותי בחברה. יש לספק ראיות לחשיבות הגוברת של מנהל משאבי אנוש ראשי כמגמה עסקית כוללת. יש להבהיר כי תפקידו של מנהל משאבי אנוש התפתח מציות למנהיגות הליבה לניהול של ממש, בסביבה של תחרות מוגברת על כישרונות. בהקשר זה, הוא יכול להגדיר את תפקידו כמנהל דרישה לזיהוי, משיכה ופיתוח כישרונות.

על מנהלי משאבי אנוש להציג את יכולתם לחשוב אסטרטגית בהקשר של גיוס כישרונות כיוון שלא מדובר בתחום מבודד אלא פעילות מנהלתית כוללת שהיא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר, המשתרעת ממאמצי הגיוס ועד הכשרה למנהלים. גיוס וניהול כישרונות מתייחס לתרבות הארגונית, וככזה, זהו דיון ראוי קלט מכל ההיבטים של הארגון.

למדו כיצד תפקיד מנהל משאבי אנוש נכנס לתמונה הגדולה יותר. יש לחקור את התפקידים האחרים בארגון שלכם כדי להבין כיצד ,תפקידכם כמנהלי משאבי אנוש משתלבים בעבודה הכוללת הנדרשת על מנת להשיג את מטרות החברה שלכם. לדוגמה, כיצד שיתוף פעולה עם מנהלים אחרים במרדף אחר מטרות משותפות תסייע להשגת המטרות הללו ולייעול תהליך הגיוס וההעסקה בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה