מנהלי משאבי האנוש כמנהיגים בארגון

מנהלי משאבי האנוש כמנהיגים בארגון

מנהל משאבי אנוש נושא בתפקיד קריטי בארגון. מצד אחד הוא הפנים של הארגון והדמות האחראית הבוגרת ומהצד שני הוא מוביל ארגוני של תהליכים משמעותיים וחשובים

שיתוף

שרון אייזן (Sharon Aizen) יועצת ארגונית, מרצה מובילה ומומחית בינ"ל בתחום 'חשיבה תוצאתית יישומית' תהפוך את מנהלי משאבי האנוש למנהיגים של ממש, באמצעות כלי מנהיגות חדשניים ומתקדמים שתעביר ביום העיון בנושא מנהיגות ניהולית, חדשנות והובלה שיתקיים ב- 19.7.2016 בכפר המכביה.

"למנהלי משאבי אנוש יש תחומי אחריות רבים ומהותיים ביניהם: גיוס ההון האנושי, פיתוח אישי וארגוני, שימור עובדים, שמירה על ערכי הארגון, ניהול בירוקרטיה ונהלים, השלמה וחיזוק של המנכ"ל, חיבור לצרכים העסקיים של הארגון, הובלה וצמיחה בעזרת למידה, חדשנות ועוד." אומרת שרון אייזן. "במקום לכרוע תחת העומס ולהיות מובלים תחת דרישות התפקיד, אנו קוראים למנהלי משאבי האנוש לקבל כלים מתקדמים למנהיגות, הובלה והשפעה ולשמש כקטליזטור של תהליכים."

מהי חשיבות המנהיגות אצל מנהלי משאבי אנוש?

"חשיבות תכונות מנהיגות בקרב מנהלי משאבי אנוש היא אקוטית להצלחה שלהם בתפקיד ולהצלחת הארגון כולו. תפקיד מנהל משאבי אנוש בארגון מצריך מיומנות בינאישית גבוהה מאוד לצד מנהיגות ניהולית אפקטיבית, היות ודרושה יכולת תמרון גבוהה ביותר כשמצד אחד מנהל משאבי האנוש נדרש לתת מענה לכל דרגי החברה בהיבט של הצרכים השוטפים כמו גם לספק ייעוץ פנים לכל אותם גורמים, ומהצד השני לנהל את כל הקשור לפיתוח הארגון – טיפוח ההון האנושי וגיוס בהתאם לצורך, שימור עובדים, שמירה על ערכי הארגון, ניהול בירוקרטיה ועוד."

"אנו יודעים כיום שאפקטיביות ארגונית תלויה באיכות המנהיגים בו. מנהיגות היא למעשה יחידת ההנעה הנוצרת תוך כדי תהליך הניהול ומחקרים מראים כי ללא יכולת מנהיגות מנהלים אינם יכולים להניע את האנשים בארגון ולמקסם את יכולותיהם במסגרת תפקידם."

אילו תכונות למשל משתייכות למנהיגות?

"התכונות בעיקרן – היכולת להוציא את המיטב מההון האנושי, לקיחת אחריות, עוצמה וכריזמטיות, היכולת לשתף פעולה עם עמיתים והיכולת לעורר השראה, מתן דוגמא אישית ועוד.
את חשיבותה של מנהיגות הגדיר אלברט איינשטיין כשאמר: "מנהיגים הם אלה שגורמים לאנשים ממוצעים לעשות עבודה יוצאת דופן".

כיצד מיישמים מנהיגות אצל מנהלי משאבי אנוש?

"בשל מגוון תחומי האחריות עליהם ממונה מנהל משאבי האנוש, נוצר עומס רב במסגרת תפקידו. ביום העיון נהפוך את העומס לקטליזטור שישמש להנעת תהליכים בארגון.

כמנהלת משאבי אנוש קל לכרוע תחת העומס. אנו נהפוך חיסרון ליתרון ע"י מינוף מסגרת תחומי האחריות של מנהלת משאבי האנוש כמובילה תהליכים בארגון ע"י כלים המספקים חדשנות, הובלה ומנהיגות ניהולית. נפרט בטכניקות פשוטות שאינן גוזלות זמן רב אך מייצרות ערך משמעותי. נציג שיטות מוכחות לפיתוח מנהיגות ניהולית, חדשנות וקטליזטור להובלת תהליכים. השיטות הללו מגיעות משילוב תחומים ביניהם: חדשנות ויצירתיות, הובלה, חשיבה תוצאתית יישומית, תת המודע, תורת ה NLP המשפיעות באופן ניכר על התוצאות.

עוד נבחן מה הם המאפיינים של מנהיגות אפקטיבית ואילו אפשרויות הנעה עומדות לרשותנו. כיצד ניתן להפוך מנהלת משאבי אנוש למנהיגה אפקטיבית המותירה חותם משמעותי בארגון ע"י יכולות ההובלה וההנעה שלה.

מה יקבלו המשתתפים ביום העיון?

המשתתפים יקבלו כלי מנהיגות רבים ביניהם:

• ארגז כלים חדשני לפיתוח מנהיגות ניהולית והובלה, השפעה, חדשנות והובלת תהליכים.
• תקשורת בין אישית, גישור והתמודדות עם התנגדויות וניגוד עניינים בין הארגון לעובד.
• גיבוש החותם האישי של מנהלת משא"ב בארגון והותרת חותם יצירת מנהיגות ניהולית בעלת השפעה, חדשנות והובלה.
• תעודת הסמכה להנחיית 'מאסטר מיינד' ארגוני לפתרון דילמות והנעת תהליכים בארגון.
• היכרות עם 'תיאוריית הכיף' המעלה את התפוקה ב- 66%.
• העלאת המוטיבציה בארגון ללא תלות בהעלאת השכר.

במהלך יום העיון נקיים: דינמיקה קבוצתית, דיון במקרים פרקטיים וסימולציות הלקוחות מדילמות ומתן מענה מחיי היום יום של מנהלות משאבי אנוש בארגונים.

בסיום יום העיון מנהלי משא"ב ימקסמו את יכולות המנהיגות הניהולית, יקבלו רעיונות לחדשנות והובלה בשילוב בין יכולותיהם המקצועיות הגבוהות והתקשורת הבין אישית עם הדרגים השונים בארגון. במסגרת יום העיון נציג דרכי חשיבה וכלים למנהלי משא"ב לפתרון אתגרים קיימים ביום יום בארגון בעזרת שיטות מוכחות לפיתוח למנהיגות ניהולית, חדשנות, וקטליזטור להובלת תהליכים, עבודת צוות, הנעה לפעולה, התמודדות במצבי לחץ ויצירת אקלים ארגוני אופטימלי.

הרעיונות והשיטות שיוצגו במהלך יום העיון יועברו באמצעות הרצאות, תרגילים, סימולציות, סרטונים ואמצעי המחשה נוספים ליישום החומר הנלמד בזמן אמת.


למידע נוסף ורישום ליום העיון בנושא מנהיגות – לחץ כאן!


שרון אייזן – מומחית בינ"ל מרצה מובילה בתחומה ומומחית בינ"ל לחשיבה תוצאתית יישומית לחברות וארגונים והשוק הפרטי.

שרון העבירה הרצאות רבות במסגרת אירועים וכנסים מקצועיים בארץ ובחו"ל בכנסים עסקיים של חברות וארגונים. שרון תוייגה כמובילה בתחומה ב- 2 כתבות בליידי גלובס במהלך 2014 כאישה היחידה בין גברים שמובילה כנסי ענק בתחום ההתפתחות האישית והמקצועית בארץ. הופיעה בפינת המומחים בערוץ 10 וזכתה לכתבות ואזכורים רבים בפוסטים ובבלוגים של מובילי דעת קהל עם ביקורות מעולות. את הכשרתה עברה ב- Life Success Corporate היוקרתי בארה"ב בו למדה מהמובילים ברחבי העולם בתחום חשיבה תוצאתית יישומית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה