מרד הרופאים: הכללית ניכתה 20% משכר "סרבני שעון הנוכחות"

מרד הרופאים: הכללית ניכתה 20% משכר "סרבני שעון הנוכחות"

בהודעה שפרסמו מטעמם כתבו הרופאים: "מעשה הבריונות של הנהלת הכללית הוא חציית קו אדום, צעד לא חוקי ולא מוסרי"

שיתוף

ה"פיצוץ" הרפואי הזה היה בלתי נמנע. הנהלת שירותי בריאות כללית החליטה להפחית 20% משכרם של הרופאים שלא החתימו שעון נוכחות כמתחייב מההסכם מול משרד הבריאות, והרופאים זועמים.

מאז נכנסה לתוקפה ההנחיה המחייבת אותם להדפיס נוכחות בתחילת ובסוף יום עבודה, חלה הסלמה ביחסי עובד-מעביד בעקבות סירובם של מאות רופאים מארבעה בתי חולים השייכים לכללית, לחתום על שעון הנוכחות. במספרים, מדובר בכ-80% מרופאי בית החולים שניידר, 70% מרופאי בלינסון ו-60% מהרופאים במאיר והשרון. ב"כללית" אף פנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בדרישה לחייבם לדווח נוכחות באמצעות השרון.

הרופאים שלא מכירים בייצוג ההסתדרות הרפואית כמובילת המאבק המתוקשר עד תחילת החורף האחרון, הצטרפו לארגון "ארב"ל" (ארגון רופאי בתי החולים) שקם כאופוזיציה להסתדרות הרפואית ומוביל את המרד בשעון הנוכחות.

ב"ארב"ל" הכריזו בארגון על קיום אספות רופאים בבתי החולים איכילוב, בלינסון, רמב"ם בחיפה, מאיר, וולפסון, בני ציון, השרון ואברבנאל. בארגון מצהירים, בנוסף, כי לא יהססו לפנות גם לערכאות משפטיות נגד שירותי בריאות כללית, בשלב הבא.

הרופאים מגדירים את התנהלותו של מנכ"ל הכללית, אלי דפס, כ"מעשה בריונות". בהודעה לעיתונות שפרסם הארגון נכתב, כי "הנהלת כללית ובראשה מר דפס החליטו באופן שרירותי ובלתי חוקי לנכות 20% משכרם של רופאים שלא החתימו שעון נוכחות ודיווחו באופן ידני. מעשה הבריונות של הנהלת הכללית הוא חציית קו אדום, צעד לא חוקי ולא מוסרי שנועד לאיים בבוטות על רופאים שעושים את עבודתם נאמנה. רופאי בתי החולים לא יכולים לעמוד מנגד כאשר הנהלת כללית מחליטה לעשות דין לעצמה ולאיים על רופאים במדינת ישראל. אנו קוראים היום לכלל הרופאים בישראל בבתי החולים ובקהילה להביע את מחאתם נגד צעדי הבריונות של כללית. אנו קוראים להנהלת כללית לחזור בה לאלתר מההחלטה השערורייתית המערערת את היסודות של מעמד הרופא בישראל".

לעומת זאת, בבתי החולים הממשלתיים דעך מרד הרופאים, בשל שיתוף פעולה מוגבל מצד הרופאים בשטח הודיעו ועדי הרופאים בבתי החולים איכילוב, וולפסון, רמב"ם ואברבנאל לרופאים כי הם יכולים להתחיל ולהחתים שעון נוכחות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה