שיתוף

לאחר ארבעה שבועות בלבד של הפעלת סדרה של מודעות גיוס בסנאפצ'ט ע"י מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר קיבלה 35% יותר פניות לעבודה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הסרטון "Snaplications" שרץ כמסע פרסום ברשת החברתית מה- 13 ביוני עד ה- 9 ביולי, הוביל לגיוס של 250,000 עובדים ברחבי הארץ במהלך הקיץ. יותר ממחציתם של העובדים החדשים שגויסו לרשת המסעדות בבעלות החברה, בגילאי 16-24, כך שהפניה למועמדים הרלוונטיים ברשת החברתית המתאימה, הוכיחה את עצמה מעל לכל ספק.

כיום, חברות וארגונים מכל תחומי התעשייה משתמשים בסנאפצ'ט כדי לגייס עובדים. ביסוס נוכחות הארגון בסנאפצ'ט פונה בעיקר לדור ה- Z, שהחברים הוותיקים בהם מתחילים להצטרף לכוח העבודה.

מסתבר, שמכל הרשתות החברתיות המוצעות, הדור הצעיר מעדיף בעיקר את ה- סנאפצ'ט והנוכחות שלו ברשת הזו חזקה. האינסטגרם לדוגמה, נחשבת לעתים קרובות פלטפורמה של בני דור המילניום למרות שדור ה- Z משתמש בו גם. עם זאת, הסנאפצ'ט הוא המקום הייעודי שלהם.

סנאפצ'ט

סנאפצ'ט היא כיפית, מוזרה וספונטנית. המשתמשים בה מצלמים תמונות וסרטוני וידאו ומייפים אותם ע"י עדשות מיוחדות, גרפיקה, שרבוטים ואפקטים קוליים. תוכן שמפורסם בסנאפצ'ט יישאר שם כ- 10 שניות וניתן לצפות בו פעמיים סך הכל, בטרם יעלם. אם כי כיום ישנה אפשרות לשמור "סיפור" באפליקציה, שהוא למעשה סדרה של snaps שפורסמו על פני מספר שעות וקשורים לאותו נושא. סיפור נעלם לאחר 24 שעות במידה ולא נוספו לו עוד הקלקות חדשות.

מההיבט המוגבל של הזמן והעדשות המיוחדות שמוסיפות לתמונות ולסרטונים אפקטים ופרצופים מיוחדים כגון אוזניים ולשון של כלב או בלייזרים היורדים מהעיניים, בתוספת תכונות כמו החלפת פנים ושינוי הקול, סנפצ'אט מקרינה אווירה לא מלוטשת. אולי בגלל התכונות הפראיות האלה – בהשוואה לפונקציות הקונבנציונליות של פייסבוק והתמונות המסוננות בקפידה ע"י אינסטגרם – מעסיקים רבים היססו להוסיף את סנאפצ'ט לרפרטואר המדיה החברתית שלהם.

עם 166 מיליון משתמשים יומיים ועוד 300 מיליון משתמשים חודשיים, סנאפצ'ט עוקבת אחרי פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין. עם זאת, חברת השיווק הדיגיטלי Omnicore מצאה כי 71% ממשתמשי סנאפצ'ט הם מתחת לגיל 34, ו -45% הם בטווח הגילאים 18-24.

הגשת פניות ממועמדים ב- סנאפצ'ט

משתמשי סנאפצ'ט היו מסוגלים לצפות בסיפור וידיאו של 10 שניות על עובד של מקדונלד'ס, שמדבר על כך שרשת המזון המהיר היא מקום עבודה טוב, ואז נתבקשו לגלול מעלה כדי להתחבר לאתר הקריירה של מקדונלד'ס, שם הם יכלו לראות את המשרות הפנויות במקומות הסמוכים להם ולמלא בקשה עבודה.

כיום החברה מדווחת כי היא רואה ב- "Snaplications" מסע פרסום מוצלח ביותר, וכי היא שוקלת ליישם אותו שוב בספטמבר.

אף על פי שלחפש עבודה באמצעות תהליך כזה – על ידי צפייה בסרטון ולאחר מכן לגלול מעלה עשוי להיראות מזדמן למדי, מועמדים רואים לעתים קרובות הצעת עבודה ומסתקרנים. לדברי בכירים.

יוזמת Snaplications קיבלה השראה מהצלחת קמפיין דומה שנערך בחודש אפריל על ידי מקדונלדס באוסטרליה. הגרסה האוסטרלית היתה יצירתית יותר: משתמשי Snapchat יכלו להוריד עדשה מיוחדת שהראתה אותם במדים של מקדונלדס. לאחר מכן הם שלחו סנאפ לחברה עם הסבר מדוע הם רוצים לעבוד שם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה