מעביר מצגת? כיצד ללכוד את הקהל שלך ב 60 השניות הראשונות

מעביר מצגת? כיצד ללכוד את הקהל שלך ב 60 השניות הראשונות

שום דבר לא חשוב יותר לגבי האפקטיביות של המצגת מאשר הדרך בה אתה מעביר אותה לקהל

שיתוף
לכידת הקהל במצגת

לכידת הקהל במצגת

האינטרנט מלא ברעיונות גדולים לגבי הדרך להעביר מצגות והרצאות, איך לפתוח ואיך לסגור נאומים, אך למעשה אתה תעקוף את מרבית הנואמים אם תצליח להימנע מהשגיאה הנפוצה ביותר.

במקום לעסוק באיזו פתיחה וסגירה לבחור למצגת כדאי לעסוק בשאלה איך לבחור אותן.

השאלה "איך" היא חיונית, כיוון שכל דבר בהקשר לדיבור שלך נשען על היכולת שלך להפנט את הקהל החל ממאית השניה הראשונה ועד האחרונה במצגת. כדי לעשות זאת נכון, צריך תחילה להבין מה מונח על כף המאזניים, ואז אפשר יהיה להתקדם משם.

מה החשוב ביותר במצגת? הקהל

ללא הסט החזק הפותח של השורות הראשונות והסיום בשורות האחרונות, המצגת שלך תסתיים עוד בטרם היא החלה, וזו הסיבה: פתיחה טובה מרוויחה את הקהל שלך. סגירה טובה מרגשת ומניעה אותם. ללא קהל, אף אחד לא מקשיב. ללא התרגשות, שום דבר לא משתנה. שניהם נדרשים בכל מצגת גדולה.

בואו וניקח את הפתיחה הראשונה. תוכל להרוויח או לאבד את אמון הקהל ואת תשומת הלב שלהם ממש ברגע שאתה מתחיל לדבר (למעשה, ממש ברגע שאתה צועד על הבמה).

איך תוכל להרוויח את אמונו ותשומת לבו של הקהל? על ידי כך שתספק להם את מה שהם רוצים: הופעה.

הביצוע

כל אדם שישב בקהל שלך, בין אם הוא יודע זאת ובין אם לאו, רוצה שתסעיר אותו. זה נכון עבור מצגת בישיבת הנהלה בדיוק כמו מצגת לקהל רב משתתפים בטד. הקהל שלך רוצה שתתפוס אותם ותיקח אותם למקום שהם מעולם לא היו בו לפני כן.
האם אתה חושב שהם ייצאו אל המסע איתך אם כל ההתרגשות שאתה יכול לגייס היא "מממ.. תודה על היותכם כאן? ביקשו ממני לומר כמה מילים ברגע האחרון, אז הנה … " אין סיכוי.

חשוב להבין היטב כי זה לא סוג הפתיחה והסגירה שחשוב – זה מבלבל דוברים רבים. זה הכוח שמגיע ידי הפתיחה והסגירה שחשוב, יותר מאשר באיזה סוג נבחר.

השגת הקהל

בהקדמה לדיבור יש מטרה אחת: לשכנע את הקהל לתת לך את המשאבים היקרים ביותר שלהם – את זמנם ותשומת הלב שלהם – לדקות הבאות.

ההקדמה לא צריכה לפתור שלום עולמי או להיות מסוגננת כמחזה של שייקספיר. היא צריכה לשכנע את המאזינים שלך שאתה מישהו ששווה להקשיב לו.

יש אינספור אפשרויות: ציטוט, שאלה עמוקה, אחיזה. פתיחה שמעולם לא נכשלה היא: "אני רוצה לספר לכם סיפור".

מי לא רוצה שיספרו לו סיפור? מאז שאנחנו קטנים אנחנו משתוקקים לסיפורים.
למעשה, כמעט כל פתיחה צריכה להיות סיפור, במפורש או לא במפורש, כי לכל דובר טוב יש לפחות סיפור אחד.

איך סטיב ג'ובס פתח את הטקס בוגרי הקולג' ההיסטורי שלו בסטנפורד ב -2005?

"לומר את האמת, מעולם לא סיימתי קולג', וזה הזמן הקרוב ביותר שאי פעם הגעתי לסיום הקולג'. היום, אני רוצה לספר לך שלושה סיפורים מחיי. לא עניין גדול – רק שלושה סיפורים. הסיפור הראשון … " ובדיוק כך, הקהל נלכד. זאת כי כולם יודעים מי זה סטיב ג'ובס, וכיוון שאנחנו יודעים עכשיו שיש לו שלושה סיפורים בשבילנו, אם נקבל משהו פחות, נרגיש מרומים. אנחנו רוצים את כולם. הוא הרוויח את הזמן ואת תשומת הלב שלנו.

אילו צורות של פתיחה עובדות בצורה הטובה ביותר?

שאלה חשובה לא פחות "איך עלי לפתוח את הדיבור?" כתיבת הרצאה או הכנת מצגת היא אמנות, לא מדע. בכל תחומי האמנות, התשובה האמיתית היחידה לשאלה "מה עלי לבחור?" היא "מה שעובד!"

לכן, בכל פעם תצטרכו לנסות מה עובד יותר על קהל – ייתכן וזה סיפור, שיר, סרטון ווידאו משעשע או דרמטי, נתון מדהים מסקר וכן הלאה. עליכם לנסות את כולם על קהל מאומנים (חברים, קולגות, בני משפחה) ולמצוא מה יעיל.

אתה תדע מה הכי עובד כשהקהל שלך יחליט שהמסר שאתה עומד להעביר שווה שהם יישארו ויקשיבו. המפתח לפתיחה מדהימה היא להפוך אותה לראויה לקהל שלך, כך שהם יידעו שזה שווה את הזמן שלהם. אחרי זה, כולם שלך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה