שיתוף

"מטרתה של הסדנה: 'אבן, נייד ואפליקציה – אבולוציית הלמידה – מסעם של המלמדים והלומדים', היא לחוות את המסע שעוברים שני הצדדים החוברים לנושא הלמידה על פני אבולוציית הזמן וכיצד חידוד המסרים יסייע בעולם של למידה דיגיטלית". דברים אלה אומרת ליאור סטודנט, מסרולוגית (מומחית לפיתוח מסרים) ומנכ"לית חברת Make a Point, לקראת הסדנה שתעביר בכנס ההדרכה השנתי שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

"במילים אחרות, בסדנה נחשוף וננתח ביחד את המסע המשותף לארגונים, ולספקים שמספקים את שירותי הלמידה לארגונים. אנחנו ב- Make a Point היא דוגמה אחת מתחום המסרים".

מהו בעצם תחום המסרים?

"תחום המסרים (messaging) עוסק בפיתוח מסרים. מחד יש את המסרים הפנים ארגוניים, כמו למשל מסרים לצוותים, למנהלים בכל הדרגים, לממונים בכל הדרגות, מסרים להנהלה וכו. ומאידך קיימים מסרים חיצוניים: מסרים של הארגון ללקוחותיו, למשקיעים שלו, לאנליסטים שמסקרים את החברה, לשותפים ועוד. כלומר, מסרים בתוך הארגון ומחוצה לו".

איך הסדנה תהיה בנויה?

"בסדנה בכנס ההדרכה השנתי נסתכל על אבולוציית הלמידה באמצעות סיפור המסע שלנו, חברת Make a Point, ומהצד השני, לקוחות שלנו יספרו איך הם חוו את האבולוציה הזו בתחומים שלנו. נזמין את משתתפי הסדנה לספר על המסעות שלהם באבולוציות הלמידה, נייצר ביחד תובנות ואת מפת אבולוצית הלמידה, כפי שהיא משתקפת מהמסעות של כולנו.

"כלומר, נשלב את משתתפי הסדנה כדי לייצר יחד איתם תובנות מהמסע המשותף. זהו מסע שעובר מתקופת הסדנאות שבה נהגו להקדיש כיומיים שלושה אוף-סייט כדי להעביר למידה כלשהי, ועד לסגנון חדש של למידה שהוא סגנון מתפתח, סגנון בהתהוות. זהו למעשה גם המסע שאנחנו ב-Make a point עברנו: עזבנו את עולם הסדנאות הישן ועברנו לעולם של למידה שהיא גם דיגיטלית וגם מתקיימת במהלך יום העבודה, כלומר workflow learning".

תובנות מקייס סטאדיס

ליאור סטודנט מוסיפה, כי "נחשוף את התובנות לגבי המעבר מלמידה של פעם, כלומר באמצעות הסדנאות, ללמידה בעידן החדש, הכוללת למידה תוך כדי עבודה, באופן דיגיטלי, ולמידה של עמיתים. כמו כן נדבר בסדנה גם על מה שגילינו ב-Make a Point בנוגע ללמידה. נציג זאת גם מהצד שלנו כספק וגם מצד הארגון שקיבל את השירותים מ-Make a Point. הרעיון הוא ללמוד באמצעות ה-case studies, איך לקחת את הצעד הראשון לקראת יצירת המודל האידיאלי והעדכני ביותר ללמידה בארגון.

"בסדנה יהיה פאנל של סיפורים של case studies ודרכם נלמד ביחד על המקרים אמיתיים של ארגונים שעברו את התהליכים האלה. מה היה פעם, מה קורה היום בתחום הזה, היום מה עובד ומה לא. כן, גם הכישלונות שהיו בדרך שדרכם כולנו לומדים".

לסיכום מתמצתת ליאור סטודנט את תקציר ההרצאה:

1. בעולם שבו הקשב של כולנו מוגבל ומתחלק על פני משימות רבות (כן, גם אתם גולשים במקביל עכשיו בפייסבוק), משתנים גם תהליכי הלמידה והייעוץ.
2. רמת הקשב המוגבלת, ריבוי המשימות, והדינמיקה בארגונים של היום, מחייבים את המלמדים היועצים ליצור מודלים חדשים ללמידה.
3. בפאנל נשתף בהתנסויות שלנו ללמידה בעידן החדש:
* מה השתנה, מה האתגרים החדשים בלמידה היום,
* אלו מודלים מתאימים ומה חסר עדיין. בפאנל מלא כנות נשתף בסיפורים משני צידי המתרס: של המלמדים ושל הארגונים והלומדים בהם.

תוכלו לפגוש של ליאור סטודנט ולשמוע עוד על נושא הסדנה והרצאתה, בכנס ההדרכה השנתי שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה