"מנהל משאבי אנוש במלון הוא האמא והאבא של העובדים"

"מנהל משאבי אנוש במלון הוא האמא והאבא של העובדים"

כך סבור עופר אביסרור, סמנכ"ל משאבי האנוש הנכנס של מלון דניאל ים המלח. בתום ארבע שנים כמנהל משאבי האנוש במלון, הוא מדבר

שיתוף
גיוס עובדים

עופר אביסרור יפנה בקרוב את תפקידו כמנהל משאבי האנוש של מלון דניאל בים המלח לאחר שמונה לתפקיד סמנכ"ל המלון, ומחפש לעצמו מחליף או מחליפה. אביסרור, בן 34, עובד במלון שש שנים ובתפקידו הקודם היה מנהל יחסי הציבור שלו.

כשנשאל מה נדרש ממנהל משאבי אנוש בבית מלון, הוא מיהר לתקן את השאלה: מה נדרש ממנהל משאבי אנוש בבית מלון בים המלח?

אם גיוס עובדים בלתי מקצועיים בענף המלונאות תמיד נחשב לאתגר גדול, ומחסור בעובדים בענף הוא לא עניין חולף, אביסדור מדגיש שבאזור ים המלח האתגר גדל עוד יותר.

את התשובה לשאלה הוא פתח בהתמודדות של מנהל משאבי האנוש עם אילוצים תפעוליים מאתגרים במיוחד. מלונות בים המלח מתמודדים עם קושי רב בהגעה לאזור, קסום עד כמה שיהיה. "אני לא רואה חבר'ה שהשתחררו מהצבא מתל אביב או רמת גן מחליטים לבחור לעבוד בבית מלון בים המלח", הוא אומר.  

גם בגלל השכר הנמוך?

"השכר הוא בעייתי, אך גם כשיצאתי למבצע מיוחד של גיוס מלצרים והצעתי שכר גבוה, היה קשה מאוד למצוא עובדים. בקיצור, אם לגייס עובדים זה לפעמים בעיה, לנו תמיד יש בעיה".

 

ללכלך ידיים

איך אתם מתמודדים עם הקושי בגיוס העובדים?

"צריך לדעת להילחם עבור כל עובד, לדעת לעמוד תחת לחצים גדולים, ולדעת לתפעל חברות כוח אדם והשמה. מנהל משאבי האנוש צריך להיות האמא וגם האבא של העובדים. הוא צריך להחליט מתי להיות קשוח ומתי להיות רחום. והוא צריך להיות חזק מאוד בתחום הרווחה.

"נושא הרווחה הוא שמחזיק את העובדים. כוח האדם במלון מורכב בעיקר מעובדים זוטרים, שלא מגיעים לעבוד כדי להיות מיליונרים אלא כדי שתהיה להם כתובת. והם מגיעים, ומתדפקים על הדלת. העובד הוא למעשה משאב כל כך יקר שצריך לשמר אותו, שכשהוא מגיע אליך ומבקש הלוואה, אתה לא רק תדאג שהוא יקבל אותה אלא גם תדאג לו להלוואה בתנאים הכי טובים.  

כמובן שאת כל זה אתה חייב לעשות כשבצד השני מביטים בך התקציבים, כי ללא רווחים העסק ייסגר. וחשוב לא פחות, לא לשכוח גם לתת שירות טוב לכל מחלקות הארגון. בקיצור צריך תמיד לזגזג, אין דרך אחרת".

בהמשך השיחה הוא מגדיר את תפקידו של מנהל משאבי אנוש במלון כמספק פרנסה לאנשים מיעוטי יכולת וטעוני טיפוח, לצד הבאת רווחים. אין ספק שלא בכל מקום עבודה, גם לא בתחום משאבי האנוש, פוגשים ב"מתן פרנסה" כקריטריון ברור של תפקיד בכיר.

 

לקוחות חוזרים

אביסרור גדל בדימונה ומכיר מקרוב את האוכלוסיות החלשות יותר בשוק העבודה. הוא מדגיש כי מנהל משאבי האנוש החדש שיגיע צריך לדעת שהוא עוסק במציאת עובדי כפיים ולא מהנדסי חשמל. "מנהלי משאבי אנוש יש הרבה, חדרניות לא", הוא אומר.

הוא מסיים בנימה אופטימית, ומספר שאחוז נכבד מהעובדים שעוזבים, חוזרים בסופו של דבר לעבוד במלון, "כי הם יודעים שאני מספק להם את מה שהם צריכים. אני קורא להם הלקוחות החוזרים שלי".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה