מי מפחד מארגון אג'ילי?

מי מפחד מארגון אג'ילי?

מדריך משאבי אנוש עבור אג'יליות התהליכים בארגון

שיתוף
ארגון אג'ילי

ארגון אג'ילי

מהם עקרונות האג'יליות (Agile), כיצד הם מתיישבים עם פילוסופיות הארגון, וכיצד האגיליות יכולה לסייע לצוות משאבי אנוש לנהל שינויים יסודיים בארגונים, בצוותים ובטכנולוגיות – במיוחד כאשר מדובר באימוץ טכנולוגיות משאבי אנוש.

Josh Bersin, HR גורו, מתאר בעלון שלו כיצד הם שאלו כמעט 300 בכירים במשאבי אנוש על מורכבות האסטרטגיה ומבנה ה- HR. על יישורה לעסק והביצועים שלה. באמצעות סדרה של שאלות, הנסקרים ספקו מידע המאפשר למדוד את זריזות ה- HR בארגונים שלהם ואת נהלי משאבי אנוש ומקום העבודה שתומך בו.
כיצד משאבי אנוש יכולים למנף מתודולוגיות Agile?

ראשית יש לפרק לחלקים את פונקציות משאבי האנוש שלך. הגורם העיקרי בהפיכת מחלקות משאבי אנוש לזריז הוא לחלק תחומי אחריות ועבודה בין מנהלי קו במחלקת משאבי אנוש. בארגונים בהם מחלקת משאבי אנוש זריזה, ישנם מנהלי קו שעושים עבודה נהדרת בניהול הכישרונות שלהם, המאפשר לאנשי משאבי אנוש להשקיע זמן רב יותר בעיצוב וביצוע תוכנית משאבי אנוש אסטרטגית.

יש להעביר באופן ברור את האסטרטגיה של הארגון שלכם, לכולם בארגון. בתחום הביצועים של המנהיגים בארגון, נמצא כי תקשורת ברורה של המנהיגים לגבי האסטרטגיה של הארגון היא קריטית ביותר. הקשר הזה הגיוני; גמישות מבוססת על שינוי – אתה צריך לשנות כדי להפגין גמישות. שינוי זה צריך להיות מונחה ולכן ללא תקשורת ברורה, זריזות תהיה שנויה במחלוקת.

מתודולוגיות נוספות להטמעת אג'יליות במחלקת משאבי אנוש

איזון הצרכים העכשוויים והעתידיים תוך תכנון צוותי משאבי אנוש.
השקעה בשיפור הביצועים של קבוצת משאבי אנוש.
הערכה מתמדת לשיפור שירות הלקוחות של משאבי אנוש.
הטמעת מעט או כלל לא שכבות של סמכות בתוך קבוצת משאבי אנוש.
שימוש בטכנולוגיה כדי לשתף מידע או מידע.
ייעול משאבי משאבי אנוש לשימוש ביעילות מקסימלית.
חיזוי שינויים העלולים להתרחש המשפיעים על קבוצת משאבי אנוש.

כל אלו מופיעים בסדר חשיבות. המחקר מסכם כי "למשאבי אנוש אג'יליים באמת יש את האצבע על הדופק של היעילות שלהם, ורמות שירות הלקוחות. הם מסתכלים על העתיד, מנבאים שינויים שישפיעו על האופן שבו משאבי אנוש עובד, ומאזנים את הדרישות שמציבות היוזמות לטווח קצר ולטווח הארוך .

סיכונים, סוגיות, ואפשרויות של מכשולים, מתקיימים בכל מצב בו מתבצע שינוי בניהול. כל אלו מוכרחים להיות במעקב ותחת שליטה, כאשר הרזולוציה הגבוהה צריכה להתמקד בבעלי עניין ובלקוחות הארגון וכן במנהלים ובעובדים. שיתוף פעולה ותקשורת פתוחה הם עקרונות מהותיים בניהול פרויקטים אג'ילי ובמיוחד בעת הטמעתו של ניהול זה, כאשר מערכת הניהול משתנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה