מי אמר חבובות?

מי אמר חבובות?

עובד לשעבר בגולדמן זקס חשף: המנהלים מתייחסים ללקוחות כאל חבובות. היקף הנזק עדיין לא ברור

שיתוף
כוח אדם
עובדי בנק גולדמן זקס

בנק ההשקעות הגלובאלי גולדמן זקס הוא אחד הגדולים בעולם. הבנק משמש כיועץ פיננסי ומנהל כספים עבור תאגידי ענק ברחבי העולם ואף עבור ממשלות. החברה נוסדה ב-1969 והונפקה לבורסת ניו יורק ב-1896 ומאז שמרה על שמה הטוב עד ש…

עובד אחד בשם גרג סמית' (בן 32 בלבד) שעבד בסניפי החברה בלונדון התפטר מתפקידו בבנק תוך שהוא מנצל את המדיה החברתית והרשמית כדי לחשוף פרטים רגישים על הנהלת הבנק הבכירה. במסגרת התבטאויותיו של סמית' כנגד הנהלת הבנק הוא אמר: "במשך 12 חודשי עבודה בלבד נחשפתי ל-5 אירועים לפחות בהם מנהלים בכירים בבנק דיברו על לקוחותיו כאל 'חבובות', או 'אנשים מטומטמים'. זה פשוט בלתי נתפס, אני נחרד מהדרך שבה מנהלים בבנק מדברים על דרכים לעשוק את הלקוחות שלהם…."

מי שעדיין לא הבין את הכוח (העצום) הטמון בידיו של עובד אחד בלתי מרוצה, עובד אחד בעל גישה למחשב אחד בעל חשבון אחד בטוויטר ו/או בפייסבוק… זה הזמן להתעדכן. פרשת סמית' הגיע לכותרות בכל אמצעי התקשורת העולמיים ויצרה נזק עצום שאת היקפיו מוקדם מידי מכדי להעריך.

מידיעה שהתפרסמה מטעם גולדמן ב-Human Resource Journal עולה כי החברה מנהלת 'ציד מכשפות' אחר עובדיה כדי לעלות על שורש הבעיה. בשעות אלו מופעלת מערכת סריקה על כלל המיילים של עובדי החברה בניסיון לאתר מילים כמו 'חבובות', 'בובות' ושאר שמות גנאי בהם יתכן והשתמשו העובדים ואף חברי ההנהלה בהתייחסם ללקוחות החברה. בנוסף לחקירה בערוצים הווירטואלית, עורכת הנהלת החברה, בסיוע מערך משאבי אנוש, תחקירים הכוללים תשאול של כל העובדים והמנהלים איתם בא סמית' במגע כדי לבדוק את הפרשה לעומקה.

גולדמן זקס יכולים לנסות, ואולי אף יצליחו במובן מסוים ,להראות לציבור הלקוחות שלהם שהם עושים כל מאמץ כדי למצוא את 'התפוחים הרקובים' ולעקור אותם מהשורש. והם גם יכולים לנסות, ואולי אף יצליחו (סביר להניח שכאן תהיה להם הצלחה גדולה יותר), להפחיד את עובדי הבנק ומנהליו ולגרום לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם שולחים מייל או מדברים על לקוחות – בצורה שאיננה הולמת עובד בנק בשום צורה שהיא. אבל את הנזק שהצליח לגרום עובד אחד (רק אחד ורק בן 32!) גם ההנהלה החזקה ביותר, בתאגיד החזק ביותר, ששרד מפולות ומשברים כלכליים, לא תוכל לתקן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה