אנלייזר: שילוב של טכנולוגיה ואנושיות

אנלייזר: שילוב של טכנולוגיה ואנושיות

מהו פרויקט האנלייזר שעצר את עזיבת העובדים בחברת G4S? אייל נאור, סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע יפרט בכנס מקורות הגיוס

שיתוף
אייל נאור

אייל נאור

אייל נאור, סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע ב-G4S, ירצה בכנס מקורות הגיוס על שילוב של טכנולוגיות ותובנות אנושיות: פרויקט שהוביל בחברתו באמצעות מערכת האנלייזר של "מכון תימה" לשינוי בתהליך גיוס העובדים.

מה הביא אתכם לביצוע הפרויקט הזה?

"לאחר שזיהינו תחלופה גבוהה מדי של עובדי שטח, כמו סיירים, מוקדנים ושומרים, הבנו שכנראה יש בעיה. הבנו שמשהו בתהליך המיון אינו נכון. נדרשנו לכלי שיהיה מצד אחד אובייקטיבי ומצד שני המוני, כדי שלא נשלח המוני עובדים למכון מיון. ביקשנו למצוא חידושים בגיוס שיתנו לנו תמונת מצב אובייקטיבית עד כמה שניתן לגבי מועמדים, מאחר שבאופן טבעי תמיד אנו מוטים לטובת מישהו –באופן מודע ולא מודע".

האנלייזר הוא כלי שבאמצעותו ניתן לאבחן מועמדים, המשלב את אלמנט הראיון הפסיכולוגי, יחד עם מדדים אישיים. לדבריו של אייל נאור,לעומת שאלוני אישיות רבים הדורשים השקעה של זמן על מנת להשיב עליהם, מדובר בכלי אמין וזריז. בשל פיזור הארגון בכל הארץ, היה צורך בכלי אינטרנטי שתומך בשפות רבות, שעליו האנלייזר עונה. הוא מאפשר קבלת תמונת מצב אמיתית, אובייקטיבית ומותאמת לארגון, ולעתים הוא גם מביא משוב לתהליך הגיוס ולתשובה מה אנחנו מחפשים.

איזה משוב קיבלתם?

"הכלי אפשר לנו הבנת ה-DNA של הצוות הקיים בארגון, כדי לגזור ממנו נתונים שונים על תוכניות קידום אישיות, תוכניות הדרכה כלליות ועוד".

לדבריו של אייל, האנלייזר של תימה מעניק גם כלים פרקטיים למנהל על מנת לנהל נכון את עובדיו, באופן אישי ומיטבי. בעזרתו ניתן להבין מהן התכונות הבולטות של העובדים החדשים המצטרפים אל הצוות, וכך נדע כיצד להתנהג אתם. אז יתאפשר מיצוי הפוטנציאל האישיותי שלהם. לדוגמא, עובד שאנו יודעים שחוש הומור הוא אחת מתכונותיו הבולטות, נוכל לצחוק אתו כדי ליצור עמו חיבור, ומנגד עובד שאינו מתחבר לחוש הומור לא נעלה בפניו בדיחות כדי שלא ירגיש אי נוחות.
אייל נאור יציג בכנס הרצאה ייחודית המשלבת ידע, ניסיון ולימודים מתחומים מגוונים עסקיים: מנהל עסקים, מדעי המחשב, קרימינולוגיה ומשחק.

מהי תרומת האנלייזר כ"משחק" לעולם העבודה?

"כל אחד מאתנו חובש כובע מסוים בעבודה. המשחק לימד אותי להיות מודע לכובע אותו אני חובש ברגע מסוים, ומעלה משמעותית את המודעות להתנהגות שלי. כשמגיע אליי מועמד לראיון עבודה, המודעות שלי כלפיו עולה. אתרכז פחות בהיותי מראיין ויותר באופן הוליסטי במועמד ובמה שהוא חש. זאת תוך הסתמכות על המידע האובייקטיבי הנאסף באמצעות הכלי". 

תרומת הפסיכולוגים של מכון תימה

מפתחי האנלייזר ממכון תימה יודעים להאיר בעזרתו את התמונה האנושית של הארגון באור בהיר, ברור ומקצועי יותר. לכן רצוי להיעזר בהם לפרשנויות, המלצות וכלי אבחון נוספים על מנת לסייע לתהליכי קבלת והחלטות בארגון.

לחצו כאן לפרטים נוספים על כנס פיתוח מקורות הגיוס שיערך ב-5 במרץ

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה