עבודה מהבית טובה לבעלי ביצועים גבוהים

עבודה מהבית טובה לבעלי ביצועים גבוהים

בניסוי רחב היקף שבוצע בסין נמצא שעבודה מהבית משפרת ביצועים. כמו כן, הוכח שעובדים שמעוניינים להתרחק מהמשרד הם העובדים היותר יעילים

שיתוף
עבודה מרחוק

עבודה מרחוק

המהלך של מאריסה מאייר, מנכ"לית Yahoo, שאוסר עבודה מהבית (עם כניסתה לתפקיד ב-2013) עורר סערה. נושא העבודה מרחוק עלה לכותרות ועורר דיון סוער כאמור עם שפע של טיעונים בעד ונגד העבודה בפיג'מה. כדי לענות על השאלה בצורה מדעית, ניקולס בלום, פרופסור לכלכלה מסטנפורד וג'ון רוברטס, פרופסור אמריטוס לכלכל וניהול אסטרטגי מסטנפורד ערכו ניסוי בחברת Ctrip, סוכנות הנסיעות הגדולה ביותר בסין.

החברה החליטה לערוך ניסוי במשך תשעה חודשים. במסגרת הניסוי, כל העובדים בעלי ותק של שישה חודשים או יותר קיבלו את האפשרות לעבוד מהבית יומיים בשבוע. מתוך 508 עובדים זכאים, 255 התנדבו לעבוד מהבית. באמצעות הגרלה הם חולקו לקבוצת ניסוי ולבוצת ביקורת. כולם עבדו לפי אותן משמרות, קבוצות עבודה והנהלה כמו לפני הניסוי, התחברו לאותה מערכת מחשוב, עבדו עם אותו ציוד ולפי אותם נהלים. ההבדל היחידי בין הקבוצות היה המיקום.

הממצאים שנאספו הראו שביצועי העובדים שעבדו מהבית עלו דרמטית וצמחו ב-13% בתקופה של תשעה חודשים. מקור העלייה היה גידול במספר הדקות שהם עבדו בכל משמרת, שנבע מהפחתה במספר ההפסקות וימי המחלה שהם לקחו. אלה שעבדו מהבית היו גם יעילים יותר במדד יעילות לדקה, זאת תודות לתנאי העבודה השקטים יותר בבית, כפי שדיווחו העובדים.

ממצא נוסף מעניין העולה ממחקר זה הוא היעדר שינוי בביצועי קבוצת הביקורת – לא נראה אפקט שלילי להישארות במשרד. ממצא שלישי הוא ששיעור עזיבת העובדים ירד בצורה חדה בקרב העובדים מהבית, כמעט 50% בהשוואה לקבוצת הביקורת. העובדים מהבית אף דיווחו על שביעות רצון גבוה יותר מהעבודה ועל פחות תשישות מהעבודה, כפי שהראה סקר גישות פסיכולוגי.

העובדים רוצים להישאר במשרד
בסוף תקופת הניסוי חברת Ctrip כה התרשמה מהצלחת מדיניות העבודה מהבית, עד שהחליטה ליישמה בכל החברה. להפתעת ההנהל, מחצית מהעובדים בבית שינו את דעתם וחזרו למשרד, ושלושה רבעים מאנשי קבוצת הביקורת (שהביעו בתחילת הניסוי רצון לעבוד מהבית), החליטו גם הם להישאר במשרד. הסיבה העיקרית לכך היא שהאנשים שעבדו מהבית חשו "בודדים".

החוקרים ציינו שישן דוגמאות רבות של פירמות שאמצו את מדיניות העבודה מהבית ובדרך כלל הם מראים שינוי חיובי גדול. אולם קשה להעריך את חוזק התוצאות האלה בגלל האופי הלא אקראי של התוכניות, הן במובן של בחירת הפירמות שהשתתפו בניסויים והן במובן של בחירת העובדים שעבדו מהבית.

כאשר החברה (Ctrip) אפשרה תכנית כוללת של עבודה מהבית, העובדים גבוהי הביצועים הם אלה שנטו לעבור לעבוד בבית בעוד העובדים נמוכי הביצועים בחרו לחזור למשרד. בלום ורוברטס מניחים שהעובדים בעלי ההנעה הרבה ביותר היו מעוניינים יותר בעבודה מהבית כי ידעו שיוכלו להישאר ממוקדים רחוק מהמשרד בעוד שאלה שדעתם מוסחת יותר נטו לחשוש מההשלכות של ישיבה כל היום בסמוך למקרר ולטלוויזיה – האויבים הגדולים של העבודה מהבית.

החלה ההרשמה לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015! לפרטים והרשמה, לחצו כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה