מחקר חדש מראה כי שקיפות בשכר מצמצמת את הפערים בין המינים

מחקר חדש מראה כי שקיפות בשכר מצמצמת את הפערים בין המינים

המחקר מראה כי הדרישה לחשיפת השכר מחברות מעסיקות, מוביל לצמצום של כ- 7% בפערי שכרם של הגברים והנשים

שיתוף
פערי שכר מגדריים

פערי שכר מגדריים

חדשות טובות במאבק לצמצום פערי השכר המגדריים.

מחקר חדש שנערך ע"י כלכלנים מאוניברסיטאות בדנמרק ובארה"ב, אשר בחנו את השפעתה של הדרישה משנת 2006 מחברות לדווח על פערים בשכר בין המינים על ידי הוכחת נתונים סטטיסטיים ספציפיים לפי מין, מצאו כי הצעד החקיקתי יכול להוות דרך חדשה ומבטיחה לסגירת הפער.

המחקר הראה, כי הדרישה לחשיפת נתוני השכר בחברות, מצמצמת בפועל את פערי בשכר בכ- 7%.

החוקרים בדקו את נתוני השכר של חברות לפני, ולאחר החוק שיצא בשנת 2006 בדנמרק לגבי חשיפת השכר, המחייבת חברות עם יותר מ- 35 עובדים לדווח על פערים מגדריים בשכר. על מנת לקיים באופן מלא את חוק השקיפות החדש, חברות אלו גם צריכות להעסיק לפחות עשרה גברים ועשר נשים בחברה.

החוקרים ניתחו נתונים משנת 2003 עד שנת 2008, והתמקדו בחברות הכוללות 35-50 עובדים. הם השוו את נתוני השכר שלהן עם מידע זהה מקבוצת ביקורת של חברות עם 25-34 עובדים – חברות בגודל דומה, אשר לא נדרשו לשחרר נתונים שכר מגדריים.

החברות שנסקרו, שילמו לעובדיהן פרמיה בשכר של 18.9% לפני תחילת הרגולציה, אשר מובהקת סטטיסטית עבור שתי החברות שעמדו בחקיקה לעומת אלו שלא. החוקרים הבטיחו כי הבדל זה בשכרם של גברים ונשים אינו מונע על ידי הבדלים בדמוגרפיה, ניסיון בעבודה, מגמות מאקרו או מבחר לעיסוקים ספציפיים.

לאחר הרגולציה, מצאו החוקרים כי פערי השכר בין המינים הצטמק ב -7% בכ -1,000 החברות הדניות הנשלטות על-ידי החקיקה החדשה של 2006, ביחס לחברות הפיקוח, שלא נדרשו לפרסם נתונים סטטיסטיים.

"בפעם הראשונה אנחנו יכולים לתעד, כי שקיפות בשכר באמת עובדת. ירידה של 7% בפער השכר עשויה שלא להישמע מרשימה, אך בהתחשב בכך שרק מספר מצומצם של חברות בדנמרק נשלטות על ידי חקיקה זו, ההשפעה היא משמעותית. אנחנו יכולים אפילו להוכיח את ההשפעה בין חברות, אשר לא נדרשו  לספק נתונים שכר מגדריים לסטטיסטיקה. אנו יודעים כעת כי שקיפות השכר עובדת וזה מדד שניתן ליישם באופן ארצי, כמו גם עולמי. אז מנקודת מבט זו, זו באמת רק שאלה האם הפוליטיקאים באמת רוצים לעשות משהו לגבי פערי השכר בין גברים לנשים". כך אמר, על פי הפרסומים, פרופסור לכלכלה מורטן בנדסן, מאוניברסיטת קופנהגן ובית הספר העסקי העולמי INSEAD.

"זהו צעד חשוב בכיוון הנכון והידע שאפשר להעלות את השאיפה להבטחה כי נשים ישתכרו אותו הדבר כמו גברים, עבור אותה עבודה, אמרו החוקרים, על פי הפרסומים.

נשים משתכרות פחות עבור אותה עבודה של גברים בשוק העבודה של רוב המדינות המפותחות. כאשר גבר מרוויח 100 דולר, אישה מרוויחה 78.5 דולר בגרמניה, 79 דולר בבריטניה ו 83.8 בממוצע על פני מדינות האיחוד האירופי על פי נתוני 2016 של Eurostat.

צמצום פער השכר בין המינים נמצא במרכזו של דיון סוער בקרב אנשי אקדמיה, קובעי מדיניות ואיגודים במשך שנים, וחקיקה המחייבת מעסיקים לפרסם נתוני שכר מבוססי מין על מנת לספק שקיפות בשכר.

עלויות השכר הכלליות גדלו בקצב איטי יותר

"למרות ששכרם של העובדים והגברים גדל במהלך התקופה הנסקרת, מצאו החוקרים ירידה כוללת בפרמיית השכר של העובדים הזרים בפירמות הכפופות לחקיקה," מסביר דניאל וולפנזון, פרופסור לכלכלה וכלכלה ויו"ר אגף הכספים בבית הספר לעסקים של אונ' קולומביה.

"מה שהפתיע אותנו ביותר היה האופן שבו פער השכר הזה נסגר. שכר הנשים לא גדל בקצב מהיר יותר בחברות הטיפול כפי שציפינו. במקום זאת, אנו מוצאים כי השכר של גברים בחברות הטיפול גדל איטי יחסית לשכר גברים בחברות שליטה וכתוצאה מכך, הצעת החוק השכר הכולל גדל איטי יותר בחברות שנדרשו לדווח על נתונים סטטיסטיים מופרדי שכר".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה