מחאה של עובד אחד

מחאה של עובד אחד

עובד לשעבר באימפריית הסחר האלקטרוני "אמזון" נדחק לרחוב וכעת הוא פותח חזית

שיתוף
מחאת עובד

מחאת עובד

אמזון, המותג הבינלאומי שמוכר אלפי או אולי מיליוני פריטים ביום, שאת הלוגו שלו אנחנו מזהים בשבריר השנייה, נחשב באופן טבעי לאחד המעסיקים הגדולים במשק. אמזון היא אחת החברות הנהנות מחוסן כלכלי גם בשנות משבר קשות. עובדים רבים המחפשים אחר יציבות וביטחון תעסוקתי עלולים לחשוב לרגע שהמותג הגדול הזה יכול לתת להם את מבוקשם. אולם, רק לאחרונה הוזכרה אמזון כאחד ממקומות העבודה הכי פחות טובים לפורשים.

ניקול גרייסלי, שעבד עד לא מזמן באמזון בצוות המחסן הטכני כאורז חבילות, סיפר בראיון קורע לב למערכת HR GrapeVine על הטראומה שחווה בעבודה ומדוע עדיף להיות מובטל וחסר דיור מאשר לעבוד באחד המותגים החזקים ביותר בעולם.

ניקול גרייסלי: "מעולם לא הרגשתי כל כך בודד [כפי שהרגשתי בתקופה שבה עבדתי באמזון]. הייתי שעות מרובות בעבודה לבד. בעיסוקי, המצלמות כל הזמנה ניטרו את צעדי. הרגשתי שצופים בי. למרות שידעתי שצופים בי בכל רגע, הרגשתי כל כך לבד!".

בריאיון שמסר למערכת, תיאר גרייסלי מערכת יחסי עבודה מנוכרת, שבה העובד מרגיש שבודקים אותו בכל עת כי חושדים בו, לא סומכים עליו שיבצע את עבודתו או חוששים שיגנוב או יזיק חלילה. תנאי העבודה הללו הובילו אותו למקום שבו הוא מרגיש מנותק ובודד.

בנוסף, גרייסלי פותח בפני התקשורת את סוגיית השכר ושובר מיתוס: "אמזון יכלה לשבץ אותי למשמרת מתי שהיה צורך. אם היה צורך שאעבוד שעות נוספות, הייתי מחויב לעבוד. אבל אם לא הייתה עבודה, לא היו משבצים אותי או שהיו אומרים לי ללכת הביתה באמצע משמרת. בתקופה של שפל, לא הצלחתי לגמור את החודש. הייתי מגיע לעבודה אבל אז היו שולחים אותי הביתה מוקדם ללא פיצוי. כך יצא שהשתכרתי פחות ממה שיכולתי להרשות לעצמי והתחלתי לפגר בחשבונות."

ביטחון כלכלי או תעסוקתי מעולם לא היה נחלתם של עובדים במעמדו של גרייסלי אשר הועסקו באמזון, שנהנית מחוסן כלכלי שעליו דובר רבות בעיתונות הכלכלית. הרשת נהגה לפטר עובדים באופן מיידי ולהבהיר להם שלאיש אין ביטחון תעסוקתי. כל אחד יכול לקבל הודעת פיטורים או להישלח הביתה באמצע משמרת – כי זה משרת את טובת הארגון.

גרייסלי לא התמודד עם הלחץ והגיע לכדי קריסה שבמסגרתה הוא התפטר מאמזון. ולמרות שהוא יצא משערי החברה סופית, הוא לא התנתק מהמותג הבינלאומי, נהפוך הוא. כיום גרייסלי הנו חסר עבודה שמתגורר ברחוב ומקדיש את ימיו למחאה פרטית שלו במותג ששבר אותו.

מחאה של עובד אחד ברחובות העיר: "עבדתי באמזון והיום אני חסר כל!"

גרייסלי עומד ברחובות עם שלטי הסברה שבהם כתוב "עבדתי באמזון והיום אני חסר כל". הוא מדבר עם עוברים ושבים ומסביר להם את מצבו הקשה שהוא תוצאה של עבודה ממושכת בתאגיד ששבר אותו. לדבריו, אנשים מקשיבים לו ותורמים לו כספים או מושיטים עזרה בכל דרך, כך שמצבו הקיומי טוב יותר מכפי שהיה בתקופת העסקתו.

גרייסלי: "יש לי יותר ביטחון כלכלי עכשיו, כשאנשים טובים והומניים מושיטים לי יד מאשר כשהייתי עובד אמזון".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה