שיתוף

משבר הקורונה הוביל לכך שיותר ויותר עובדים, נאלצים לעבוד מהבית. לכאורה ניתן לומר שבמהלך חגי תשרי, ממילא, כל שנה ובלי קשר לקורונה, רוב העובדים נוהגים לקחת חופשות בתשלום, וממילא במהלך החגים כמעט שלא עובדים.

אלא שהשנה, ראש השנה, סוכות ושמחת תורה יוצאים בימי שישי שבת. כך שלגבי חברות שלא נוהגות להוציא את עובדיהן לחופשה מרוכזת בסוכות, ימי החג שנופלים על ימי עבודה הם יום כיפור ויום החג השני של ראש השנה.

המשמעות היא, שבארגונים שאינם מוציאים את העובדים לחופשה מרוכזת, רובם המכריע של העובדים אן לא כולם, יעבדו בספטמבר מהבית.

אם לצורך הדיון נתעלם לרגע מהעובדה שילדים קטנים נמצאים בבית בעת שההורים צריכים לעבוד מהבית, הרי שזו למעשה שאיפתם של רבים מבין העובדים בארגונים.

מחקר שהתבצע בארה"ב מגלה כי כ-98% מהעובדים שנשאלו לגבי עבודה מהבית אמרו כי הם רוצים את האפשרות לעבוד מהבית לתמיד. כלומר בהמשך כל הקריירה שלהם.

אבל לא הכול ורוד. הבעיה העיקרית שעולה מהמחקרים היא, שבניגוד לתקופה שלפני הקורונה, שבה האפשרות לעבוד מהבית הביאה להגברת מחוברות העובדים לארגון, הרי שכעת מתברר שככל שיותר עובדים עובדים מביתם, כך גדל הסיכון לתחושת ניתוק ממקום העבודה.

נתוני מפקד האוכלוסין האמריקני עולה, כי קרוב לשליש מכלל העובדים בארה"ב, ומחצית מכל עובדי המידע בארה"ב, יכולים לעבוד מהבית.

אף שמספר העובדים שעובדים מהבית באופן חלקי או מלא הולך וגובר כבר שנים, כיום כבר ברור שמשבר הקורונה האיץ את המעבר בצורה חדה.

לכן, בימים אלה, כאשר מיליוני עובדים משתתפים בניסוי הגדול של עבודה מהבית, זה הזמן לברר איך העובדים באמת מרגישים לגבי עבודה מהבית, ולא פחות חשוב מכך: איך הארגונים שמעסיקים אותם מרגישים לגביה עבודה מהבית.

אין זה סוד שעובדים, בעיקר צעירים, רוצים שיהיה להם חופש בחירה. אם כן, פרט לעובדה שאפשר לעבוד בטרנינג מהבית, לשיטה זו יש עוד כמה יתרונות.

מסקר שנערך בארה"ב השיבו כ-32% מהמשתתפים כי היתרון החשוב מבחינתם הוא לוח הזמנים הגמיש.

יתרון מסוג אחר העלו כ-26% מהמשתתפים, שהשיבו כי העובדה שהם יכולים לעבוד מרחוק מאפשרת להם לעבוד מכל מיקום בעולם.

כ-21% ממשתתפי הסקר אמרו שעבורם, היתרון הבולט ביותר של העבודה מהבית היא ביטול הצורך לנסוע לעבודה ולבזבז זמן בפקקים.

כ-11% מהמשתתפים השיבו כי היתרון הגדול ביותר מבחינתם הוא האפשרות לבלות יותר זמן עם המשפחה.

כשבעה אחוזים אמרו שמבחינתם, עצם העובדה שהם יכולים לעבוד מהבית היא היתרון הגדול, וכשלושה אחוזים אחרים השיבו תשובות אחרות.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה