שיתוף

חדשות לבקרים צצות אסטרטגיות שימור עובדים. אבל גם האסטרטגיה המוצלחת ביותר לא תצליח לשמר את העובדים אם למנהלים בארגון אין את הכישורים כדי להגביר את מחוברות העובדים לארגון.

המפתח כדי למחוברות עובדים ושימורם נמצא במיומנויות הרכות. מנהלים טובים הם מנהלים שמודעים לכך שהם חייבים להשתפר כל הזמן ושואפים לכך.

הנה חמש מיומנויות שיכולות לסייע למנהלים לשמר את העובדים לאורך זמן:

1 הקשבה בתשומת לב:

"תקשורת טובה תלויה יותר ביכולתו של אדם להקשיב מאשר ליכולת שלו לדבר או לתקשר את מה שהוא רוצה להגיד. כאשר מנהלים מקשיבים באמת, הם מאתרים בעיות, מבינים רגשות, צופים מראש בעיות ופתרונות אפשריים, ובסופו של דבר מעבירים את ההחלטות הנכונות בטון הנכון.

ההבדל בין מנהל ששומע את העובדים כדי לצאת ידי חובה לבין מנהל שבאמת מקשיב הוא שהאחרון גם יכול בסופו של דבר לעבד המידע ולהפוך אותו לבר יישום.

2 להקדיש זמן לעובדים שזקוקים לכם:

כאשר עובדים, עמיתים, לקוחות וכו זקוקים לעזרה מהמנהלים שלהם, חשוב מאוד לתת להם תשומת לב על ידי שיחה פרטית בזמן שנקבע מראש ומוקדם רק להם, בלי הסחות דעת כמו דואר אלקטרוני, טלפונים, ניירת וכו.

אם עובד שואל את המנהל שלו אם יש לו רגע, במקרים בהם מנהל עסוק באותו רגע, התשובה הנכונה היא: 'יש לי רק רגע עכשיו. אבל אם אתה צריך יותר זמן, אשמח לארגן פגישה בהמשך היום'.

3 לרשום הערות בזמן שהעובד שוטח את בעיותיו:

רשימת הערות משרתת שתי מטרות: זה עוזר למנהלים לזכור מה נאמר ולעקוב אחר העובדות החשובות ביותר ואחר הרגשות המובעים על ידי העובד. רשמית הערות גם משדרת אכפתיות ושההקשבה היא בלב שלם.

אל תקטעו את העובד ואל תנסו להראות לו שאתם יודעים מה הוא רוצה להגיד. לעתים קרובות, העובדה שאפשרתם לעובד לבטא את מה שמציק לו די בה כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר. והמנהל שאפשר לו את זה  זוכה להכרה כמי שהקשיב ללא הפרעות.

4 להיות פתוחים לדעות אחרות:

מנהלים לפעמים לא מסכימים עם דברי העובדים. כשהעובד שוטח את טענותיו הם מפסיקים הקשיב ומתמקדים בהכחשה שלהם. במקום זאת, עליהם להמשיך להקשיב ולבטא את ההשגות שלהם לאחר שהעובד סיים את דבריו.

5 להגיב בצורה נכונה:

הדרך כנכונה להגיב: לאחר שהעובד סיים את דבריו, המנהל צריך לתת לו תשובות ענייניות, שיש בהן איזון של מחשבה ורגש. ניתן גם לשאול את העובד שאלה כדי לחדד את הבעיה שהוא רוצה לפתור.

הדרך הלא נכונה להגיב: תשובה לא עניינית שמהווה התרסה אוטומטית כלפי דברי העובד. תגובה כזו מפגינה חוסר הבנה וחוסר רצון להבין את בעיותיו של העובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה