מדינת אורגון היא הראשונה ליישם את חוק שבוע העבודה ההוגן

מדינת אורגון היא הראשונה ליישם את חוק שבוע העבודה ההוגן

שבוע העבודה ההוגן חוגג ניצחון הגדול השנה, כאשר מדינת אורגון מיישמת חוק להגנה על עובדים מפני נהלי תזמון לא צפויים בעבודה

שיתוף
חוק שבוע העבודה ההוגן

חוק שבוע העבודה ההוגן

חוק 'שבוע עבודה הוגן' שנכנס לתוקפו בחודש שעבר ע"י מושלת אורגון, קייט בראון, הועבר בתמיכה דו מפלגתית הן בבית והן בסנאט.

מדינת אורגון מבקשת להגן על עובדיה מפני נהלי תזמון בלתי צפויים, והיא הופכת כעת למדינה הראשונה שמיישמת את החקיקה.

עם כניסת החוק לתוקף ביולי 2018, יידרשו המעסיקים בתעשיות הקמעונאות, האירוח והאוכל לספק לעובדים את לוחות הזמנים בכתב לפחות שבוע מראש. החל משנת 2020, הודעה מוקדמת זו תידרש עד שבועיים מראש. הם חייבים יהיו גם לתת לעובדים הפסקה מינימלית של 10 שעות בין משמרות או לשלם להם תוספת. החוק חל רק על חברות עם 500 עובדים או יותר.

בעוד שאורגון היא המדינה הראשונה לעבור חקיקה כזו, המודל עוקב אחר נתיב של ערים בארה"ב אשר חוקקו חוקים דומים. בשנת 2014, סן פרנסיסקו הפכה לעיר הראשונה לעבור חקיקה של שבוע עבודה הוגן עם חוק זכויות העובדים הקמעונאיים שלה, ולאחריה סיאטל, ניו יורק, וושינגטון, סן חוזה אמריוויל, וקליפורניה.

מומחי חוק התעסוקה מדגישים את המשמעות של חקיקה כזו ברמת המדינה. לדבריהם: "אורגון עומדת להפוך לחממה שבוחנת בדיוק עד כמה ניבוי תזמון העבודה משפיע על העובדים והעסקים. זה יספק מושג לאן זה עוד יוכל להתקדם, או ברמה הארצית עם מדינות נוספות ידידותיות לעובדים או אם צבירת מומנטום לחוק פדרלי שיעבור".

בחודש יוני, חברת הקונגרס רוזה דלאורו והסנאטור אליזבת וורן הציגו מחדש את חוק לוחות הזמנים לעבודה, שהוכנס לראשונה בשנת 2014. בדומה לחוק אורגון, הוא ידרוש מעסיקים לספק לוחות זמנים לעובדים עד שבועיים מראש, יחד עם תוספת תשלום למשכורת כאשר לוחות הזמנים של העובדים השתנו בבת אחת או הוקצו למשמרות קשות במיוחד, כולל משמרות מפוצלות.

מדינות אחרות ששוקלות יוזמות דומות הן: קונטיקט, קליפורניה, צפון קרוליינה ואוהיו. בחודש יוני, המחוקקים הציגו את שבוע העבודה ההגון בשיקגו, שאם יעבור, המעסיקים שם יידרשו לפרסם את לוחות הזמנים של העובדים לפחות 14 יום מראש ולשלם להם שעה נוספת של "חיזוי תשלום" אם לוח הזמנים שלהם ישתנה לאחר מכן. אם שעות העובדים יבוטלו או יופחתו בהודעה של פחות מ -24 שעות, הם יהיו זכאים לקבל עד ארבע שעות תשלום כדי לפצות אותם על ההכנסה האבודה.

התמיכה בחקיקה כזו היא חזקה, לפחות בקרב כלל הציבור. על פי סקר שנערך לאחרונה של יותר מ- 5,000 אנשים עובדים על ידי המרכז לדמוקרטיה עממית, 73 אחוזים מהאמריקאים תומכים בחוקים הדורשים ממעסיקים לספק לעובדים יציבות בשעות העבודה וקלט לוחות הזמנים בהיר, לצד יותר הזדמנויות של עבודה במשרה מלאה. עוד עולה מהסקר כי 67% מהעובדים השעתיים כפופים לשיטות עבודה בלתי הוגנות ו -38% חווים מספר משתנה של שעות משבוע לשבוע.

בעוד העובדים מברכים על חקיקה כזו, ארגונים שמרכזים מעסיקים כגון איגוד המסעדות הארצי והאיגוד הפדרלי הארצי, יצאו בהתנגדות חריפה לחוקי עבודה הוגנים. בהצהרה בכתב, הפדרציה הקמעונאית הארצית טענה כי "הפתרון מתעלם מהמציאות של מה שנדרש כדי לנהל עסק ומוסיף למספר הולך וגדל של חוקים ותקנות שמגלגלים אל הצרכן עלויות ותורמים לאובדן מקומות עבודה בתעשיית הקמעונאות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה