שיתוף

מומחים טוענים, כי ארגונים מקבלים את המרב מהאינטליגנציה המלאכותית (AI) כאשר הם מיישמים אותה בשיקולים תרבותיים חזקים.

מעורבות העובדים באינטליגנציה המלאכותית (AI) יכולה לשפר את הביצועים העסקיים בשיעור של עד 9%, כך אמרה מנהל התפעול של מיקרוסופט בבריטניה, קלייר ברקלי, ע"פ הפרסומים.

ברקלי ציין עלייה של 5% לפחות בביצועים בקרב ארגונים שעסקו בטכנולוגיית AI. "ארגונים שנקטו עמדה אתית באופן שבו שילבו אוטומציה לצד עובדיהם והתמקדו באמת בתרבות ובמעורבות של כוח העבודה שלהם, הציגו ביצועים של עד 9% יותר מאלו שלא השתמשו בטכנולוגיית AI", היא ציינה.

ברקלי דיברה על ממצאי מחקר חדש של מיקרוסופט ושל טימותי קלמנט-ג'ונס, יושב ראש ועדת בית הלורדים למודיעין מלאכותי (chair of the House of Lords Select Committee on Artificial Intelligence). במחקר לגבי מקסום הזדמנות AI נמצא, כי 32% מתוך 1,002 מנהיגים עסקיים שנסקרו אינם בטוחים כיצד להכין את הצוות שלהם עבור הקדמה של ה- AI.

עוד נאמר, כי הקצב המהיר של התקדמות טכנולוגית תפס את הארגונים "ללא שמירה", אולם חוסר מעורבות העובדים כחלק מהמדיניות הארגונית להטמעת בינה מלאכותית בארגון, עשוי לגרום להם להאטה בתפוקה בהמשך.

הדו"ח שפורסם באירוע העתיד של מיקרוסופט שפורסם, קבע, כי ארגונים צריכים להסתכל על השינוי הדיגיטלי של העסק כמסע קולקטיבי לא כאחד המוכתב על ידי ההנהלה הבכירה.

"כאשר אנו רואים ארגונים שמטמיעים תרבות של בינה מלאכותית, הם מקבלים את המרב כאשר הם עושים זאת עם שיקולים תרבותיים חזקים ומעורבות האנשים שלהם", אמרה ברקלי, "כאשר הם באמת הקשיבו והגיבו על שינוי אופיו של כוח העבודה ואילו כישורים יידרשו, כך שעובדיהם יטמיעו לחלוטין את המסע התרבותי והשינוי שבו הם הולכים להיות".

למרות החששות סביב שינוי בהפסדי מקומות עבודה, 59% מתוך 4,020 העובדים שנסקרו גם היו פתוחים להתנסות ב- AI. עם זאת, רק 18% חשו כי יש להם את הכישורים הנכונים לעשות זאת.

"העובדים חשו כי טכנולוגיות בינה מלאכותית יכולות להפוך את העבודה שהם עושים יותר מעניינת, פחות מונוטונית, והם יוכלו להתמקד בעבודות שיוסיפו את הערך הרב ביותר עבור הארגון שלהם", אמרה ברקלי.

העצה שלה לעסקים המתכוננים להטמעת- AI היתה להבטיח כי לעובדים יש בהירות בנושא וכי הם עוסקים בהדרכה ובמשוב. "למנהיגי משאבי אנוש יש למעשה תפקיד קריטי בכך שהזמן לפעולה ועיסוק כוח העבודה של העובדים שלהם הוא עכשיו", אמרה, "הם לא יכולים לחכות חמש שנים כדי להסתכל על זה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה