מדוע חשוב להיות מנהיג מורד?

מדוע חשוב להיות מנהיג מורד?

איך להיות מנהיג מורד ומדוע זה חשוב לניהול עובדים?

שיתוף
מנהיג מורד

מנהיג מורד

בספרה "כישרון מורד" (Rebel Talent), טוענת פרנצ'סקה ג'ינו כי חברות צריכות לעודד מרד במקומות העבודה שלהן. מדוע זה חשוב?

בביקור גורלי בקונספט של הרווארד בקיימברידג', מסצ'וסטס, פרנצ'סקה ג'ינו נתקלה בספר בישול בשם "לעולם אך תסמוך על שף איטלקי רזה". הספר נכתב על ידי Massimo Bottura, השף והבעלים של מסעדת 3 כוכבי מישלן – Osteria Francescana ב מודנה, איטליה. הספר היה מלא בעקרונות לא מסורתיים לגבי מאכלים איטלקיים מסורתיים. המתכונים הדהימו את ג'ינו, שגדלה באיטליה, שם מסורות קולינריות הן עניין של גאווה לאומית גדולה.

"באיטליה אתה לא אמור להתעסק עם מסורות בכלל, במיוחד כשמדובר במתכונים שעברו במשך דורות", אמרה ג'ינו, פרופסור למשפטים ופרופסור למשא ומתן, בבית הספר לעסקים של הרווארד. "אתה פשוט לא עושה את זה. ובכל זאת, כאן היה אדם, מורד, שנחל הצלחה על ידי שבירת כללים ושבירת מסורות".

סקרנותה של ג'ינו כמדענית התנהגותית, התעוררה, והיא יצאה למסע למציאת מורדים מוצלחים. היא היא טסה לאיטליה כדי לפגוש את בוטורה והיא ראיינה את צ'סלי סאלנברגר, טייס חברת התעופה שהנחית מטוס סילון במשקל כבד על גבי נהר ההדסון לאחר שאיבד את שני המנועים בכניסת ציפורים. היא כתבה על אווה דובראי, עורכת הסרטים פורצי הדרך "סלמה" ו"קמט בזמן". היא למדה על שודדי הים השחור של המאה ה -18, שהספינה שלהם, היא אומרת, "היתה ללא ספק דמוקרטית יותר מאמריקה שהיתה אז".

סיפורם של מורדים מוצלחים רבים, הלקחים שהם מקנים, והמדע ההתנהגותי מאחורי השיעורים הללו נאספו בספרה החדש של ג'ינו, כשרון מורד: מדוע זה משתלם לשבור את הכללים בעבודה ובחיים. בספר, ג'ינו טוענת כי מנהיגים עסקיים צריכים לשאוף ולעודד מרד במקומות העבודה שלהם. והיא מראה כיצד מרי המרד מגשים את החיים יותר מכל, עבור כולנו.

"כשאני חושבת על המורדים, אני חושבת על אנשים ששוברים כללים כדי לחקור רעיונות חדשים וליצור שינוי חיובי", אומר ג'ינו. "אלה אנשים שעושים טוב בעולם".

העקרונות של מנהיג מורד

הספר מסביר כי בעוד שכל מורד הוא ייחודי, המורדים נוטים לחלוק את אותן חמש עוצמות ליבה: חידוש, סקרנות, פרספקטיבה, גיוון, ואותנטיות.

בית הספר לעסקים של הרווארד עבד לאחרונה עם ג'ינו כדי לדון על הצעדים בהם מנהיגים יכולים לנקוט כדי להוליד כישרון מורד בכוח העבודה שלהם.

חפשו את החדשות, היא אומרת: "זה מאוד קל לכולנו לחזור לשגרה ולדבוק בה ללא הרף, יום אחר יום", אמרה ג'ינו. "מה שעיקרון זה מאפשר לנו לעשות, אפילו במצבים שבהם השגרה והמסורות קיימות, הוא להתנתק מהשגרה ולמצוא השראה".

עבור מנהיגים עסקיים, זה יכול להיות להציג בפני העובדים דברים שאינם קשורים בהכרח לארגון. כגון אומנות השראתית, סדנאות שף פורצות דרך, ועוד.

עודדו מחלוקת קונסטרוקטיבית: "כבני אדם, אנחנו מתמקדים לעתים קרובות רק בפרספקטיבה אחת, ובדרך כלל היא שלנו", אומר ג'ינו. "בין אם מדובר בשיחות או בפגישות, לעתים קרובות אנו מחפשים את הדעות של אנשים שיש להם משהו דומה להציע. מה שהמורדים עושים הוא להילחם באינסטינקט הזה. הם מוצאים דרכים לנווט קצת לעימותים או לעודד מחלוקת".

לפתוח שיחות, לא לסגור אותן: "המורדים מוכנים לשמור על ראשם פתוח", אומרת ג'ינו, וממליצה למנהיגים עסקיים לקחת רמזים מעולם הקומדיה מאולתרת.

הכלל היסודי באימפרוביזציה הוא שאדם אחד חייב תמיד לקבל את הנחת היסוד של מה שאדם אחר אומר, ואז להרחיב את המחשבה, כגון לומר "כן אבל.." ואז להמשיך משם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה