שיתוף

סוף השבוע הנוכחי הוא לא רק ערב פסח, זהו גם תום הרבעון הראשון של 2018. בעוד אנשי הכספים בארגונים שקועים עד למעלה מצווארם בערימות של נתונים מספריים, אוספים אחד לאחד כל נתון הנובע מהעסקאות שנחתמו במהלך שלושה החודשים הראשונים של השנה ומנסים להתכונן לקראת הדו"חות הקרבים והולכים, זה הזמן לסכם את הרבע הראשון של השנה גם בתחום משאבי אנוש, ולנסות להבין מה צפוי בהמשך.

1 תאוצה במגמה לשיפור חווית העובד ודיגיטציה

כל הסימנים מעידים על כך שאחת המגמות היותר בולטות ברבעון הראשון של השנה וצפוי להתגבר במהלך השנה כולה, היא ההתמקדות בחווית העובד, הקשורה בטבורה לתרבות הארגונית.

במקביל נמשך המירוץ לעבר דיגיטציית משאבי האנוש, כאשר יותר ויותר ארגונים כבר משלבים במבנה העסקי את ניתוח הנתונים לגבי מועמדים ועובדים.

2 ארגון אג'ילי וכלכלת הפרילנס

צלע נוספת של המגמות וההתפתחויות הבולטות בתחום משאבי אנוש ברבעון הראשון, היא מודל הארגון האג'ילי וכלכלת הפרילנס. השתילים הראשונים של שתי מגמות אלה כבר החלו לתת ניצנים ראשונים, ונראה כי הם נמצאים על המסלול הישיר ליצירת מהפך בדרך בה נתפסים ומוגדרים מקומות העבודה.

3 מנהלי משאבי אנוש – חלק מההנהגה

מגמה בולטת נוספת שמסתמנת בארה"ב וצפויה להגיע השנה גם לכאן היא המהפך בתפקידם של סמנכ"לי משאבי האנוש, שהולכים ותופסים את מקומם בשורה הראשונה של הנהגת הארגון. אם עד עתה היו מנהלי וסמנכ"לי משאבי האנוש אחראיים על תחום משאבי האנוש בלבד, הרי שכעת מתרחב תפקידם ומקבל הרבה יותר תכנים. ויחד עם התרחבות התכנים מגיעה גם עליית המדרגה במידת השפעתם על הארגון על כל רבדיו.

4 פיתוחה ועיצובה של התרבות הארגונית

נראה כי אחד התפקידים המרכזיים בהם צפוי תפקידם של מנהלי משאבי האנוש להתרחב מאוד השנה, הוא עיצובה של התרבות הארגונית. אם עד עתה היו סמנכ"לי ומנהלי משאבי האנוש ממונים בעיקר על הטמעתה של התרבות הארגונית, הרי שהשנה ובשנים הבאות יהיה להם תפקיד מפתח בפיתוח התרבות הארגונית, עיצובה וקביעת תכניה.

מכיוון שכך, השנה יצטרכו מנהלי וסמנכ"לי משאבי האנוש להקדיש זמן רב יותר לפיתוח התרבות הארגונית. המשמעות בפועל היא שהם יצטרכו לסייע להנהלה הבכירה בארגון להבין איך פועלת התרבות הארגונית, איך בונים אותה ואיך מיישמים אותה.

תפקידם לא יתמצה עוד בהסבר לאחרים איך לעשות זאת, הם יהיו אלה שיצטרכו לנצח על ה'תזמורת' הזאת של התרבות הארגונית, ולוודא שכל המשתתפים ינגנו לפי אותה מנגינה ואותו קצב.

בשורה התחתונה, מנהלי וסמנכ"לי משאבי האנוש הם אלה שמעתה אחראיים על בניית עקרונותיה של התרבות הארגונית, על הסיפור שמאחוריה ועל תמיכה בלמידתה והטמעתה.

בין אם זה על ידי הענקת השראה למנהלים אחרים בארגון לגבי הדרכים בהן הם יכולים להגביר את המעורבות שלהם בתרבות הארגונית, או על ידי העשרת התרבות הארגונית של החברה, קידום שוויון מגדרי ושיוויון אוכלוסיות אחרות בארגון, עדכון הטכנולוגיה הקשורה למשאבי האנוש ואיתור דרכים ושיטות לשימור והשבחת המשאב האנושי בחברה.

כך או כך, המגמה במסגרתה הופכים כיום סמנכ"לי משאבי האנוש לסמכות שמפתחת יוזמות חדשות ליצירת הערך בארגון, הופכת אותם שותפים מלאים בפיתוח האסטרטגי של תוכניות ונהלים, תוך קידום נושאי הדיגיטציה והתרבות הארגונית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה