מגייסים את הרשת לטובת הגיוס

מגייסים את הרשת לטובת הגיוס

סקר חדש, בו השתתפו 1800 מנהלי משאבי אנוש ומנהלים מגייסים, מציג תמונת מצב עדכנית של גיוס עובדים ברשת החברתית

שיתוף
השפעת התקשורת החברתית על משאבי האנוש

השפעת התקשורת החברתית על משאבי האנוש

זה כבר לא בתכניות לטווח הארוך, אפילו לא לטווח הקצר וזה בטח שלא nice to have…

הרשת החברתית הפכה לזירת הבית של המגייסים, הן מנהלי הגיוס המקצועיים והן המנהלים המגייסים בארגונים.

על פי סקר שבוצע על ידי חברת Jobvite ובו לקחו חלק 1800 מנהלי גיוס ומנהלים מגייסים, הרשת החברתית תופסת חלק משמעותי וגדול מאי פעם עבור מחפשי העבודה והמגייסים גם יחד.

מהסקר, שבוצע בשוק העבודה הגלובאלי, עולה כי 22% מקרב המגייסים צפויים לאייש למעלה מ-100 משרות בשנה הקרובה.

המשרות החמות ביותר, אותן יהיה צורך לאייש בעיקר בשנה הקרובה הן: מכירות 50%, תפעול 49%, טכנולוגיית מידע 48%, שיווק 41% הנדסה 38%.

על מנת להתגבר על הקושי בגיוס טאלנטים במקצועות אלו ובמקצועות מבוקשים אחרים, 51% מקרב המגייסים ערוכים להציע תנאי שכר והטבות טובים יותר משנה שעבר ו-46% ערוכים להציע מסגרות עבודה גמישות יותר.

נתונים נוספים שעלו מהסקר:

93% מקרב המגייסים פונים לרשת החברתית לצורך איוש משרה.

94% מקרב המגייסים שעושים שימוש ברשת החברתית פונים ללינקדאין.

66% מקרב המגייסים פונים לפייסבוק. נתון זה הינו בעייתי, היות ועל פי הסקר הנוכחי 86% מקרב מחפשי העבודה פונים תחילה ובעיקר לפייסבוק. משמעות הדבר היא שקיים פער, (66% מקרב המגייסים פונים לפייסבוק לעומת 86% מקרב מחפשי העבודה), פער שפירושו פספוס לשני הצדדים.

19% מקרב המגייסים העושים שימוש ברשת החברתית מציינים כי הגיוסים ברשת הם איכותיים יותר או שהם מאפשרים להם להגיע למועמדים איכותיים יותר.

93% מקרב המגייסים בודקים את הפרופילים של המועמדים ברשתות החברתיות לפני שהם מזמינים אותם לראיון עבודה. ב-55% מהמקרים מנהלי הגיוס משנים את דעתם לגבי מועמדים לאחר שבחנו את הפרופילים שלהם ברשת וב-61% המגייסים מגבשים דעה שלילית ואף בוחרים לא להתקדם עם המועמד בעקבות מידע שעלה מתוך הפרופילים ברשת. 

כנס משאבי אנוש שנתי 2022

אין תגובות

השאר תגובה