שיתוף

מחקר שנערך ע"י גאלופ מצא, כי 82% מהמנהלים בארגונים נמצאים בתפקידים שאינם מאושרים בהם ו 25% מהמנהלים גרועים בתפקידם. מה ניתן לעשות אם כך כדי להניע את מנהלי הביניים?

אחריות ללא סמכות

לא משנה כמה מוכשרים המנהלים כאשר נכנסים לתפקידם, אחד הגורמים ההרסניים ביותר שיוצר תסכול של ממש הוא לתת למנהלים אחריות ללא סמכות. הסמכות צריכה להינתן להם באופן בלתי נפרד מהאחריות ועליהם לדעת כי בכל רגע נתון הם יכולים להחליט החלטות משמעותיות מבלי לבקש אישור על כך. מנהלים טובים לא יתפקדו בצורה הטובה ביותר כשלא מתאפשר להם להוביל.

כיצד לשחרר לעצמאות את מנהלי הביניים שלך ב- 5 דרכים?

לאמן ולשייך אותם למטרות הארגון

המנהלים צריכים לראות ולהתאים כל הזמן לתמונה הגדולה. לנהל צוות ופרויקטים זה לא מספיק. על מנהלי הביניים להתאים את הניהול למטרות וליעדי הארגון כל הזמן וליישר קו עם השינויים המתרחשים בו.

אמון מלא

על מנת שהמנהלים יוכלו להצליח בתפקידם ולהיות מונעים במיוחד עליך לספק להם תחושת עצמאות, תמיכה ואמון מלא במעשיהם. התפקיד שלך כמנהל בכיר הוא לתמוך ולעזור בעת הצורך ולא לשמש כשוטר תחת מעקב. תן להם לפרוח, לגדול ולהתפתח בארגון והם ימצאו את הדרך שלהם לעשות זאת.

סמכות לקבל החלטות

גם אם אינך מסכים עם כל ההחלטות של מנהלי הביניים שלך, בתחום הניהול שלהם הם רשאים לקבל החלטות משל עצמם. עליך לקבל את ההחלטות שלהם גם אם הן נוגדות לשלך, כשההחלטה היחידה המניעה אותך היא אם הם טובים דיים כדי להמשיך ולעבוד בארגון בתפקיד ניהולי. במידה וכן – אל לך להתערב בתפקידם.

חגיגה וציון הצלחות

הדרך להניע מנהלים, בדיוק כמו להניע עובדים היא לחגוג ולציין לראווה את הצלחותיהם. בכנסי חברה יש לציין לשבח את המנהלים והעובדים שהצליחו באופן משמעותי, לכבד אותם בדברי שבח ובמידה וניתן אף לתגמל אותם באופן ראוי. הדבר יעלה את המוטיבציה שלהם להמשך במידה רבה.

זיהוי מנהלים חדשים

עובדים טובים וראויים לתפקיד מנהלי ביניים נמצאים בתוך הארגון שלך. הדרך לייצר מנהלים טובים ואכפתיים מתחילה בלאתר אותם מתוך כלל העובדים.

מנהלים טובים יהיו אלו שיפגינו יושרה באופן עקבי ויציגו קוד אתי מוסרי רציף. הדבקות העקבית שלהם בחזון ובמדיניות החברה תורמת לאמון המנהלים הבכירים בהם. מלבד זאת, אלו הדברים שיחזיקו אותם להמשיך ולפעול בצורה הנכונה גם במצבים מאתגרים.

תכונה נוספת של עובדים שראויים להתקדם לתפקידים ניהוליים היא, יכולת התקשורת והחיבור שלהם לעובדים ולמנהלים נוספים. הם יודעים לייצר שפה משותפת כמעט עם כל אחד ולדבר בגובה העיניים עם עובדים ולקוחות.

תכונה נוספת היא ההתמקדות שלהם בתוצאות באמצעות פרספקטיבה רחבה ויוזמות עצמאיות. בלתי אפשרי להתעלם מהדברים הללו שמציבים אותם במקום גבוה ביחס לאחרים.

בנוסף לכך יש להם הבנה עמוקה של ערך הלקוח והם יעשו ככל שניתן כדי לשמור עליו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה