שיתוף

התרבות הארגונית של החברה משפיעה על כל תחומי הפעילות שלה: ממדיניות השיווק והמכירות ועד שירות הלקוחות. ממעורבות ומחוברות העובדים, עד לצמיחת החברה, למיצוב המותג שלה בשוקי היעד ואיך היא נתפסת בשוק.

לכאורה, תרבות ארגונית נתפסת כמרכיב שהינו רלוונטי רק לעובדים ומנהלים. לא ללקוחות. אלא שמבט מעמיק יותר מגלה שתרבות ארגונית משפיעה לא מעט על הלקוחות של החברה.

תרבות ארגונית שהיא חיובית, פרודוקטיבית ואטרקטיבית לעובדים, עשויה לחזק במידה רבה את מוניטין החברה וכתוצאה מכך את היקפי המכירות והרווחים שלה. תרבות ארגונית שלילית עלולה להרתיע אותם. על כן, אם השכלתם להטמיע תרבות ארגונית חיובית, חשוב מאוד להמחיש אותה ללקוחות החברה.

1. אופי המותג

באמצעות אופי המותג שלכם אתם יכולים לשדר ללקוחות מה החברה שלכם מייצגת. מהם הערכים שלה, איך היא מתנהלת ואילו מגמות חברתיות היא מיישמת. יש כאן יחסי גומלין בין העברת מסרים ללקוחות לגבי התרבות הארגונית לבין הכנת שיפורים לתרבות זו.

יתרה מכך, ברגע שאתם מעבירים ללקוחות מסרים הקשורים לתרבות הארגונית שלכם, קל יותר ליישם את עקרונותיה ולהפעילם בחברה. השניים קשורים זה בזה.

יישום עקרונות התרבות הארגונית עשוי לסייע במידה רבה בקרב על השוק, להגביר את חוסנה של החברה מפני מכישלונות ותקופות שפל, ולייצר ארגון אמין ובעל יושרה.

לדוגמה, חברות שמוכרות מוצרי אלקטרוניקה צרכנית יכולים לטפח תרבות של חדשנות, חברות שמוכרות מוצרי קוסמטיקה שאינם מתבססים על ניסויים בבעלי חיים יכולות להעביר מסר של תרבות ארגונית הדוגלת במצפוניות, חמלה ואמפתיה וכד.

2. אלמנטים חזותיים בדפי הנחיתה

השקיעו מחשבה בדפי נחיתה של האתר שלכם כדי שהללו ייצגו את התרבות הארגונית שלכם. השקיעו מחשבה בדפי הנחיתה שלכם כך שיהיו תואמים את האידיאלים שלכם בהקשר למותג.

כל בחירה של אלמנט חזותי צריכה להוות יתד נוסף לחיזוקם של העקרונות איתם אתם רוצים שהתרבות הארגונית שלכם תהיה מזוהה. אפילו הלוגו של החברה המוטמע באתר חייב להיות מתואם עם הגדרת המותג והקשר לתרבות הארגונית. וכך גם כל הצבעים, הגופנים, והתמונות. כל אלה ישדרו ללקוחות מסרים חזקים, ישירים ומתוזמרים היטב לגבי הפעילות של ההחברה.

אפילו דף ה"אודות" של החברה צריך לשדר מסרים אלה של התרבות הארגונית וערכי החברה. רצוי להוסיף גם תמונות של המנהלים הבכירים ואני מפתח בחברה.

שילוב סרטון קצר על 'יום בחיי החברה והעובדים' באתר החברה יכול לתרום רבות לחיזוק המסר ללקוחות לגבי עקרונות התרבות הארגונית של החברה.

3. נוכחות חזקה של התרבות הארגונית ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לצינור המידע הראשי של כל ארגון. כדאי מאוד להשתמש בהן כדי להציג את החברה ואת אופי המותג בפני הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. ממחקרים עולה, כי אשתקד השתמשו כ-69% מהמבוגרים בארה"ב בפלטפורמת מדיה חברתית אחת לפחות. אחוזים אלה עולים בהתמדה.

כל ארגון רוצה להשאר תחרותי בשוק שלו. ולשם כך יש לשים דגש על התאמת התרבות הארגונית לדרישות הלקוחות. ארגונים בעלי נוכחות חלשה ברשתות החברתיות, היעדר פרסום מתאים או מיושן, נתפסים כארגונים שאין בהם תרבות ארגונית מעודכנת וראייה קדימה.

4. בלוג חברה ועדכונו

בלוג חברה הוא פתרון מצויין לשמירה על קשר רציף עם הלקוחות ותחזוקו. דרכו אתם יכולים להעביר לידיעת הלקוחות את כל החידושים המלהיבים במוצרים ובשירותים שלכם.

בלוג חברה יכול גם לבסס לארגון נוכחות דיגיטלית הודות לחיזוק דירוגי ה-SEO בתכנים שאינם בקידום ממומן. לקוחות נוטים להישאר נאמנים לחברות שיש להם איתן היכרות רציפה. זה מגביר את רמת האמון בהן. לכן יש חשיבות רבה לשמירה על שקיפות בעת ניהולו של בלוג חברה יעיל.

בלוג כזה יכול לכלול פיצ'רים כמו 'פגוש את הצוות שלנו', או קידום של מוצרים ושירותים מסויימים אחת לשבוע. זה יוצר מנהג קבוע שהלקוחות מצפים לו, במסגרתו הם מקבלים עדכונים. פעילות כזאת יכולה לשמר את מוניטין החברה והמותג.

5. אריזה: מכלול המסרים שמשדר המותג

צורת ה'אריזה' של אופי המותג שונה מחברה לחברה. אריזה היא האופן בו 'עוטפים' את המותג ומנגישים אותו לקוחות. חשוב מאוד להתאים את האופן בו מנגישים את המותג ללקוחות, לאופי התרבות הארגונית של החברה.

חברה שהתרבות הארגונית שלה דוגלת בגיוון תעסוקתי יכולה לעצב 'אריזה' המעניקה ביטוי למגוון זה. חברה שהתרבות הארגונית שלה שמה דגש על פעילות למען הקהילה, יכולה לתת לכך דגש בעטיפה הכוללת. חברה שהתרבות הארגונית שלה שמה דגש על חדשנות, יוזמה ותושייה של עובדיה, יכולה לתת לכך ביטוי במסגרת המסרים ה'אורזים' או 'עוטפים' את המותג.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה