לראשונה: תוכנית פרישה מרצון לעשרות בכירים בשירות המדינה

לראשונה: תוכנית פרישה מרצון לעשרות בכירים בשירות המדינה

התוכנית גובשה במשותף בנציבות ובמשרד האוצר, בכדי ליצור תחלופה בסקטור הבכיר ולאפשר ניוד תפקידים לטובת מצוינות והשגיות

שיתוף

האתגרים הרבים העומדים בפני מנהלי המשרות בשירות הציבורי מכתיבים חיפוש מתמיד אחר דרכים לרענן את השורות, לייעל תהליכי גיוס ולשפר את האפקטיביות של העובדים, בעיקר הבכירים שבהם.

בנציבות שירות המדינה מציעים, לראשונה, תכנית פרישה מרצון לסגל הבכיר במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.

התוכנית גובשה במשותף בנציבות ובמשרד האוצר, בכדי ליצור תחלופה בסקטור הבכיר ולאפשר ניוד תפקידים לטובת מצוינות והשגיות.

זהו למעשה צעד ראשון כחלק מתוכנית כוללת להרחבת מסגרת העקרונות והכללים לעניין קציבת כהונה וסדרי רוטציה למשרות בכירות בשירות המדינה. כחלק מכך, יינתנו מענקי פרישה לפורשים מרצון, עד כדי שווי של שמונה חודשי הסתגלות.

התכנית מיועדת לעובדים בכירים בגילאי 55-65 המועסקים לפי דרגות או בחוזה בכירים ומכהנים 12 שנים ויותר בתפקידם הנוכחי, או לחילופין יותר מ-12 שנים במשרות מוסדרות רוטציה. עד 60 איש מתוכם י וכלו לפרוש מרצון, בתנאי התכנית ובמכסות הפרישה שייקבעו לכל משרד או יחיסת סמך. ההצטרפות לתוכנית תתאפשר עד סוף יוני ומועד הפרישה בפועל יתבצע עד יוני 2013.

על מנת להקל על המעוניינים בהצטרפות לתוכנית, רכשה המדינה את שירותיה של חברת איתקה המספקים מידע על אודות הזכויות והתשלומים להם יהיו זכאים היה ויחליט לפרוש. כל עובד המעוניין בפרישה יוכל לקבוע פגישה אישית ודיסקרטית בה יקבל מידע ונתונים רלוונטיים לפרישתו, לרבות תכנון וייעוץ מס, הצגת חלופות מס וכו'.

 

גיוס נעים

יישום טכנולוגי נוסף בנציבות שירות המדינה, אותו חשפנו כאן בחדשות HRus, אמור לבצע רפורמה מקיפה במלאכת גיוס העובדים הפוטנציאליים לכל המשרות הפנויות בשירות המדינה החל ממאי הקרוב. במסגרת זו, יתבצעו כל הגשות המועמדויות לתפקידים השונים ישירות דרך אתר האינטרנט של הנציבות, במקום להדפיס טפסים משם ולשלחם באמצעות הדואר או הפקס כנהוג היום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה