לקח את העבודה ללב

לקח את העבודה ללב

עובד שלקה בהתקף לב במהלך ויכוח סביב עבודה, הוכר על ידי בית הדין לעבודה כנפגע תאונת עבודה

שיתוף
תאונת עבודה
תאונת עבודה

מנהל עבודה בחברת חפירות בצפון הארץ, לקה בהתקף לב (בהיותו בן 59), במהלך ויכוח עם מהנדס במועצה מקומית. האירוע התרחש בעת שהעובד פיקח על פרויקט חפירות עבור חברת החשמל. כתוצאה, פנה העובד למוסד לביטוח לאומי כדי שיוכר כנפגע תאונת עבודה אולם תביעתו נדחה. על כן, הוא הגיש תביעתו לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

בכתב התביעה טען העובד כי המהנדס מטעם המועצה 'הפעיל עליו לחץ', כאשר דרש ממנו להתקין ברחוב קולטנים ומכסי ביוב חדשים. לטענתנו, הוא חש שהמהנדס 'סוחט' אותו וכי הוא עלול לאבד את הרווחים שלו מהפרויקט, אם אכן יאלץ לפעול על פי הוראות המהנדס. במהלך העימות בינו לבין המהנדס חש העובד כאבים בחזה. מאוחר יותר, לאחר ששב לביתו, הוא פנה לבית החולים לקבלת טיפול ושם התברר כי הוא לקה בהתקף לב.

בית הדין לעבודה מינה מומחה רפואי שיבדוק את הקשר בין האירועים. הבדיקה העלתה שלעובד היו מקדמי סיכון להתקף לב – טרם האירוע – ביניהם עישון ולחץ דם גבוה. בבית החולים נמצאה חסימה מלאה בעורק השמאלי של העובד, מה שמצביע על טרשת העורקים, מחלה שהתפתחה בגופו במשך שנים. אולם, המומחה הרפואי קבע: "התובע סבל מריבוי גורמי סיכון לבביים, שגרמו להתפתחותה של טרשת עורקים. מצב זה העמידו בסיכון ללקות באוטם לבבי…. המתח הנפשי באותו יום היה חריג והיווה טריגר לאוטם הלבבי. אלמלא אותו אירוע, לא היה לוקה באוטם באותו מועד".

בעקבות חוות הדעת חזר בו הביטוח הלאומי מהתנגדותו והסכים להגדירו כנפגע תאונת עבודה. אשר על כן, ועדה מוסמכת תקבע את אחוזי הנכות להם זכאי התובע מעתה והלאה.

 

לכתבות נוספות בנושא תאונות עבודה ותביעות עובדים כנגד המוסד לביטוח לאומי, הנך מוזמן/נת לקרוא את הכתבות הבאות:
תאונת עבודה בעזרת השם

סיכון מקצועי

תאונת עבודה: עובדת סיעוד נחשפה לתסמונת 'רנו' כשרחצה קשישים

יום כיף כן, תאונת עבודה לא!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה