למון-דבש: "אפשר להגשים מטרות אישיות בארגון ומחוצה לו"

למון-דבש: "אפשר להגשים מטרות אישיות בארגון ומחוצה לו"

ורוניקה גל צור: "אני אופטימית חסרת תקנה, נעימה לסביבה ולעצמי, חיה מאהבה - אוהבת לאהוב ואוהבת שאוהבים אותי. פועלת בקצב גבוה, לא עוצרת, לוקחת סיכונים, נופלת וקמה. וכמו שאני לא מוותרת לעצמי על עצמי – אני לא מוותרת לאף אחד על עצמו. כל אלו הן תכונות נרכשות"

שיתוף

ורוניקה גל צור, למון-דבש

חוש ההומור של ורוניקה גל צור, האופטימיות, שמחת החיים וההתעקשות שלה להסתכל על חצי הכוס המלאה, היו והינם הגלגלים שהניעו את המהפך האישי שלה. כיום, לאחר שהצליחה להגשים לא מעט יעדים מהותיים בחייה האישיים והמקצועיים, כשהיא מצוידת בניסיון של יותר מ-20 שנה בתחום משאבי אנוש כמנחת קבוצות ובפיתוח ארגוני, בתפקידי ניהול בכירים בעולם השירות והמכירות כמאמנת אישית ועסקית, היא השיקה לאחרונה את המותג "למון דבש – זה ייגמר בחיוך".

במסגרת "למון דבש" ורוניקה גל צור מלווה ארגונים ואנשים פרטיים שמוכנים להפשיל שרוולים ולאתגר את עצמם לצאת מאזורי הנוחות ולהגיע לאזורי הצמיחה, ההתפתחות והמימוש העצמי, להתקדם לכיוונים הרצויים להם.
השיטה שלה מבוססת על יישום דרך חיים המבוססת על אופטימיות, חוש הומור, דבקות במטרה, התבוננות פנימית ועוד. דרך שמכוונת להשגת מטרות אישיות או עסקיות.

הרעיון מאחורי התפיסה של ורוניקה גל צור, לפיו דבקות במטרה, אופטימיות, ומוכנות לעבודה קשה מייצרים הצלחה – הוא לא סיסמה ריקה. התפיסה מבוססת על הניסיון העצמי שלה במימוש מטרות שהציבה לעצמה. לפני כמה שנים היא השילה כ-90 ק"ג ממשקלה והיא שומרת על משקלה החדש לא מעט שנים. בכך הוכיחה, הלכה למעשה, שאין מטרה בלתי מושגת ואין יעד שלא ניתן להצליח בו.

הדרך להשגת המטרה והשמירה על ההישגים, לא הייתה רצופה בשושנים. לאורך כל הדרך ועדיין, נדרשו ממנה עבודה קשה, משמעת עצמית והימנעות מפיתויים. ורוניקה גל צור צועדת בדרך זו תוך שהיא מנווטת את הספינה שבנתה ומניעה אותה באמצעות הכלים אותם היא מעבירה כעת לאחרים.

"החיים מזמנים לנו לימונים. אנחנו בוחרים מה לעשות איתם. המוטו שלי בחיים הוא לעשות מהם דבש. כך אני חיה" היא אומרת. "גייסתי את הגישה למותג שלי וזה המפתח להצלחה. כשאדם פועל מתוך אופטימיות, תשוקה, שרוי בשמחת חיים, ממקום של נתינה ואהבה עצמית – איכות החיים משתפרת וזה נכון בכל אחד מפלחי החיים. כך אני פועלת בחיים המקצועיים והאישיים כאחד. והחדשות הטובות הן שכל אלו הן תכונות נרכשות לחלוטין ושבאמצעותן ניתן להגיע לתוצאות טובות וליהנות מהדרך, לעשות הכל בחיוך".

ורוניקה שמה לעצמה למטרה, לגרום לכמה שיותר אנשים להגיע מהמקום המצוי למקום הרצוי ולהיות במקום בו הם רוצים להיות. מקום בו הם חשים שהשיגו את היעדים שלהם והם מגשימים את עצמם. מקום בו הם חיים בהרמוניה עם עצמם ועם סביבתם. החזון שלה הוא: לסייע, להקנות כלים, לתמוך וללוות אנשים בדרך לשיפור איכות החיים שלהם, לחיות טוב יותר עם עצמם ועם הסביבה שלהם, בכל אחד מפלחי החיים: קריירה, משפחה, חברים ומשפחה.

מהפכים שייצרו תוצאות עבור ארגונים

ורוניקה גל צור נושאת באמתחתה מגוון גדול של מהפכים שביצעה בארגונים ושייצרו תוצאות אמתיות ומוחשיות. בארגון שייעצה לו, כיהנו שני מנכ"לים (בפועל). מבנה ארגוני שהוביל לחוסר בהירות בשאלה מי מוביל את החברה. כל אחד מהם ניווט ומשך את החברה לכיוון אחר. אי דיוק בהגדרת התפקידים וכשלים בתקשורת הבין אישית גרמו לכך שנושאים רבים וחשובים שהיו צריכים להתבצע, נפלו בין הכיסאות. מנכ"ל אחד חשב שהמנכ"ל השני מטפל בדברים מסוימים בזמן שהמנכ"ל השני חשב שעמיתו מבצע את אותם דברים.

התקשורת הלקויה והגדרת התפקידים הכפולה, יצרו מצב שלא היה ברור מי האיש שמקבל החלטות במצבים בהם צריך היה להכריע לכאן או לכאן. כאמור, לארגון לא היה מנהיג שיוביל את הארגון. גל צור הציגה בפני החברה תרחיש עתידי שהראה להנהלה את התחזית הצפויה לרווחיות הארגון וליכולתו להתקדם ולהשיג יעדים, אם ימשך המצב הנוכחי (כלומר, עם שני מנכ"לים מכהנים). לאור התחזית העגומה, ליוותה ורוניקה גל צור את הארגון לתהליך שכלל הגדרת תפקידים מחודשת, בין היתר גם צמצום תקן של אחד המנכ"לים.

אז מה למעשה מביאה איתה גל צור בתחום הפיתוח הארגוני?

"כשאני מגיעה לארגון שמתמודד למשל עם בעיה בתהליכים הפנים ארגוניים", היא מסבירה, "אני בודקת את המבנה הארגוני. האם הוא הולם מתאים את מטרות הארגון: האם הוא ארגון 'שמן' מדי, או 'רזה' מדי; האם יש את כל מערך התפקידים שנועדו לתמוך במוצר או בשרות הרצוי וכד'. ביחד אנו מגבשים מטרות חדשות ומבנה ארגוני הכולל הגדרת תפקידים שתומכת במטרות החברה. ישנם מיקרים בהם המבנה מתאים אך תהליכי העבודה והממשקים הפנים ארגוניים אינם מקדמים את מטרות הארגון. בארגונים, המטרה שלי היא לא להסתפק רק בכתיבה ובאפיון, אלא גם ללוות את הארגון במהלך היישום וההטמעה".

בארגון מסוג אחר ביצעה ורוניקה גל צור את הטמעה של גישת שירות. התהליך כלל: הגדרת תפקיד אנשי השירות כאנשי שירות מוכר, הקניית מיומנויות תוך תהליך הכשרה לאנשי המערך, כולל למנהלים ותהליך של הטמעה. היא מספרת: "כתוצאה מהוספת מרכיבי מכירה לתפקידי השירות, אנשי השירות הפכו לסוכני מכירות. כתוצאה מכך עלתה רמת השירות של הארגון והיקפי המכירות עלו בשיעורים ניכרים".

פרויקטים נוספים אותם ליוותה גל צור שייכים לעולם מיומנויות הניהול. באחד מהם לדוגמא, היא חנכה מנהלים חדשים שצמחו מצוותים קיימים. "מינוי מנהל צוות מתוך אחד מאנשי הצוות, מייצר לא אחת מצבים לא פשוטים ומאתגרים לצוות עצמו ולמנהל החדש כאחד", היא מסבירה. "מצד אחד ישנם הקשיים הקבוצתיים: איך הצוות תופס את המנהל החדש שאתמול היה החבר שלהם? כיצד הוא מגבש את דמותו מולם כמנהל? כיצד הצוות מתחיל לקבל את מרותו? מצד שני ישנם האתגרים וההתמודדות של המנהל החדש, שצריך מרגע זה להתחיל לנהל עובדים שרק אתמול היו חבריו לצוות, שאמור להתחיל להסתכל על הדברים בראייה רחבה יותר, מערכתית, עליו להשתלב בצוות הניהולי ולעבור "סטטוס" מעובד מהשורה למנהל שמקבל החלטות, בעל סמכויות ועוד.

האתגר הוא לא רק ברמה האישית אלא גם ברמה הפרקטית: איך לחלק משימות ולחלק את הנטל בצוות, איך להעביר ישיבת צוות, איך להעביר משוב לעובד, איך לבצע תהליכי גיוס ועוד, הצבת גבולות, אחריות והיריעה עוד רחבה".

במקרים כאלה לא עדיף למנות מנהל מבחוץ?

"אין פה תשובה אחת שהיא חד משמעית. כל מקרה לגופו. אבל לרוב לא. אם יש עובד בצוות שהוא מקצוען בתחומו לא רצוי להוציא אותו החוצה ואף חשוב לקדם אותו. קידום פנימי תורם לכל הנוגעים בדבר: האגון מנצל את המומחיות שלו והעובד מרוויח קידום שבא לידי ביטוי בצמיחה שלו ולרוב גם בתגמול. ברוב המצבים אין צוותים אחרים שהוא יכול לנהל, כך שאין ברירה"

"בשורה התחתונה", מדגישה גל צור, "ארגונים מצליחים הם ארגונים שמשקיעים ומפתחים את המשאב האנושי. אחד המסרים החשובים שאני מעבירה לארגונים הוא שאדם שמרגיש שהוא מגשים את היעוד שלו, שחש שהוא מממש את עצמו, שמרגיש שיש לו מקום בו הוא יכול לצמוח ולהתפתח – הוא אדם עם תפוקות גבוהות. התחושה הזאת מלווה אותו בכל תחומי החיים. בעבודה, בחיים האישיים, מול החברים ועוד. אדם ששלם עם עצמו, יתרום לארגון תרומה הרבה יותר גדולה, משמעותית ובעלת ערך, מאשר אדם מדוכא, מדוכדך, מתוסכל ולא מסופק. מכאן, שארגונים מצליחים, הם ארגונים שמבינים שההתפתחות וההצלחה של כל אחד מהעובדים היא אבן דרך חשובה ביותר בהצלחת הארגון".
המטרה היא להעניק לארגונים מענה לכל צורך. לשם כך פעילותה של גל צור כוללת סדנאות, הרצאות, ייעוץ עסקי ואימון אישי, שכן עבודה עם הפרט מייצרת תרומה משמעותית לארגון.

בין תפקידיה הקודמים היתה גל צור סמכ"לית מכירות בגט-טקסי, במסגרת תפקיד זה היא הקימה את מערך המכירות של החברה. "בכל התפקידים בחיי חתרתי למגע ולהשפעה על אנשים", היא מסבירה. "צברתי ניסיון וידע בקשת רחבה מאד של תפקידים, החל מרצפת הייצור ועד תפקידים ניהוליים בכירים. את הניסיון והידע הזה אני רוצה להעביר הלאה. במרוצת השנים נגעתי, השפעתי, שיניתי, למדתי. לכל אדם, יש מקום שאליו הוא שואף להגיע. והוא יכול להגיע אליו. הוא רק צריך לגלות את הדרך הנכונה. למדתי שאף אחד לא נולד יודע הכול, ושזו לא בושה לבקש עזרה. נהפוך הוא. למדתי על בשרי את חשיבותן של האוטנטיות והאסרטיביות ואת תרומתן לתחושת הערך העצמי. למדתי שאני לא מושלמת ושאף אחד לא. מה שחשוב זה לקבל את עצמך עם כל החבילה ולהרגיש שלם. למדתי שאני מוכנה ללמוד כל יום משהוא חדש כדי להשתפר ולהרגיש טוב עם עצמי. למדתי שאני אנושית וטועה בלי הרף. כולם טועים. החכמה היא לסלוח לסביבה ולעצמך וללמוד מזה. למדתי שהסיפוק ותחושת המימוש בחיים שלי מגיעה ממקום של לסייע לאחרים להתקרב, לקבל ולאהוב את עצמם.

בגדול אני אומרת: אנחנו פה – אז בוא נפיק מזה את המירב! וא שלא נשכח גם להינות מזה!"

איך עושים את זה?

"אין קיצורי דרך: בעבודה. בתנועה. במסירות. בהתבוננות פנימית. בללכלך את הידיים. עם הרבה מאד אומץ ואנרגיות. נשמע מסובך? אולי. דבר אחד אני מבטיחה. אני לא יודעת איך זה יתחיל, אבל ברור לי שזה ייגמר בחיוך".

אין תגובות

השאר תגובה