שיתוף

עובדי דור המילניום אמנם נחשבים היום לצעירי העובדים אבל בתוך שבע עד 10 שנים הם יהוו כ-75% מהמשאב האנושי בארגונים. המשמעות היא שבני דור המילניום של היום, יאכלסו את כל עמדות המפתח והמנהיגות בארגונים.

הם אלה שיהיו אחראים על קבלת ההחלטות החשובות והמשפיעות, הם אלה שיהיו אחראים על תרבויות ארגוניות והם אלה שינהלו את הארגונים.

העתיד תלוי בעובדי דור המילניום

במילים אחרות, עתידם של הארגונים תלוי כבר עכשיו בבני דור המילניום. אם כן מה על מנהלי החברות לעשות כדי שלארגון שהם מנהלים יהיה עתיד? התשובה לכך טמונה בהתמקדות בנושאים שחשובים לבני הדור הזה.

על פי רוב המחקרים שבוצעו בשנים האחרונות בנושא שוק העבודה, עובדים בני דור המילניום בוחרים לעבוד בארגונים שהם חשים מחוברים אליהם, הם אומרים את מה שהם חושבים, הם לא נשארים במקום אחד יותר משלוש מקסימום ארבע שנים והם בדרך כלל אידיאליסטים.

הם גדלו על גישה מיידית לאינטרנט, הם מודעים למגוון הרחב של פרספקטיבות, סגנונות חיים ובחירות, והם מעניקים משמעות חדשה למונח גיוון תעסוקתי, הרבה מעבר למה שהיה נהוג בדורות שקדמו להם.

דגש על גיוון תעסוקתי

כל המאפיינים הללו צריכים להשפיע כבר היום על הדרך שבה מנהלים מובילים את הארגונים שבראשם הם עומדים, אל העתיד.

לכן, מנהלים שרוצים לראות דור המשך ועתיד לארגונים שלהם, חייבים להתחשב בדגש החזק על גיוון תעסוקתי ואפשרויות התפתחות של כל עובד.

ככל שגוברת המודעות של הארגונים לכך שצרכי העובדים שלהם אינם מסתיימים כשנסגרת דלת המשרד בתום יום העבודה, כך מתרחבות ההגדרות של גיוון תעסוקתי.

גיוון תעסוקתי אמיתי כולל את כל הספקטרום של הבדלים דמוגרפיים אנושיים, ומהווה הזמנה לכל עובד ועובדת, מועמד ומועמדת, להצטרף לשיח הארגוני. כל עובד רוצה להיות שייך וכל עובד שמרגיש שייך, תורם יותר לארגון.

סביבת עבודה איכותית

התוצאה היא שיותר ויותר ארגונים משתדלים כיום ליצור סביבת עבודה איכותית ומגוונת ולתמוך בה. יתרה מכך, יותר ויותר ארגונים משקיעים מאמצים רבים בהפיכת מקום העבודה למקום שבו העובדים יכולים להיות עצמם באופן אותנטי, ללא חשש משיפוטיות.

הרעיון הוא ליצור מקום עבודה שבו אנשים שונים, בעלי תפיסות שונות, ופרספקטיבות שונות ורעיונות שונים, יכולים כולם להשתתף.

מנהלים מדורות קודמים שחוששים מהחופש, האותנטיות והקבלה, ונמנעים מליישם אותם בארגון, עלולים למצוא עצמם חסרי רלוונטיות ועם ארגון שהפרודוקטיביות שלו הולכת ופוחתת.

מנהלים שרוצים להרוויח את האמינות הנדרשת מהם, כדי ליזום או לקדם שיחה רגישה עם צוות העובדים שלהם מבני דור המילניום, צריכים להפגין הבנה המבוססת על העקרונות המהותיים לבני דור המילניום.

ואחת העובדות היותר חשובות היא שבני דור המילניום רוצים לשפר את העולם. הם לא מקבלים את ההנחה שיש לעשות דברים בצורה מסויימת משום שכך תמיד נעשה.

בני דור המילניום לא רק הציפו בארגונים את חשיבותו של הגיוון התעסוקתי, הם גם מעצבים את מקום העבודה שלהם באופן שמשקף את ההגדרות של מקום עבודה מכיל, כפי שהם רואים זאת. ובראש ובראשונה הם מודעים לאפליה במקום העבודה, ונוטים להתייחס באופן שלילי להתנהגות מפלה במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה