שיתוף

מנהיגות אמפאתית היא הדרך שבה מנהלים בעלי אינטיליגנציה רגשית מטפחים אמון, קרבה ונאמנות בקרב העובדים שלהם, ומשפרים את התרבות הארגונית תוך שיפור חווית העובדים.

ניהול בעל רמה גבוהה של אמפתיה הוא לא מותרות. ניהול כזה מעניק לארגון יתרון אסטרטגי חשוב. מנהלים בעלי אמפתיה יודעים ליצור מקומות עבודה טובים יותר עבור העובדים שלהם ומסייעם בכך לשפר מדדים הקשורים לביצועי החברה הכוללים.

במחקר שבוצע בארה"ב בנושא מנהלים בעלי אמפתיה נמצא, כי כ-76% מהם הם בעלי מחוברות גבוהה לארגון וכ-61% מהם היו לעתים קרובות – או תמיד – חדשניים בעבודתם.

במחקר אחר שבוצע בארה"ב נמצא, כי כ-90 אחוזים מהעובדים חוששים משחיקה. ככל שיותר עובדים סובלים מבעיות הקשורות לנפש, כך מנהלים זקוקים לדרכים חדשות לשיפור רווחתם של העובדים במקום העבודה והתרבות הארגונית.

שינויים מסוג זה מתחילים מלמעלה ומחלחלים כלפי מטה. הובלה באמצעות אמפתיה היא מרכיב מכריע בחוויית העובד ובריאות הנפש במקום העבודה.

מנהלים בכירים יכולים להשפיע על הארגונים שלהם באופן משמעותי על ידי שיפור האינטליגנציה הרגשית שלהם והפיכת האמפתיה לעמוד התווך של כישורי המנהיגות שלהם.

בטווח הארוך, הובלה באמצעות אמפתיה יכולה לשפר את בריאות הנפש במקום העבודה על ידי הענקת בטחון לעובדים שיחושו מוערכים, מובנים ושקולם ישמע.

2 שיטות שמאפשרות למנהל להגביר את מידת האמפתיה שלו כלפי העובדים:

1 מודעות עצמית:

כאשר אנשים חסרי מודעות עצמית, הם אינם מסוגלים לפרש רגשות של אחרים או לענות על צרכי העובדים שלהם.

כאשר למנהל יש מודעות עצמית הוא יכול לזהות את הרגשות של העובדים. זהו היבט של אינטליגנציה רגשית שתלוי בקבלה עצמית.

מנהל יכול להשיג תובנות ולשפר את המודעות העצמית שלו באמצעות ניתוח נקודות חוזק אישיות נקודות חולשה, הזדמנויות ואיומים. מה שחשוב זה שיהיה כן עם עצמו.

מודעות לנקודות החוזק יכולה לסייע למנהל להוביל בימים קשים ולהישען על כישורים אלה כאשר הוא בלחץ. אימוץ נקודות החולשה יכול לעזור לו לתרגל חמלה עצמית וקבלה במצבים מאתגרים.

על המנהל לזהות הזדמנויות ולהשתמש בנקודות החוזק והחולשה שלו בעת שיתוף פעולה עם חברי הצוות שלו. כמו כן עליו לסמוך על העובדים שיסייעו לו בתחומים היותר מאתגרים.

כמו כן על המנהל להיות מודע לדברים שמלחיצים אותו. זה יאפשר לו להיות יותר רחום וסבלני כלפי עצמו כמו גם כלפי אחרים כאשר מתעוררים גורמי לחץ.

2 חיזוק הרגלים טובים יותר:

מנהיגים אמפתיים מנווטים בהצלחה במצבים קשים ומתקשרים ביעילות על ידי תרגול של שליטה עצמית. לחברי הצוות נוח יותר לחלוק את מחשבותיהם, רגשותיהם ורעיונותיהם בעבודה, כאשר המנהל שלהם מנהיגים מראה חוסן נפשי. לעומת זאת, כאשר מנהלים לא מצליחים לנהל את הרגשות שלהם, העובדים לא ירגישו בטוחים להביע את עצמם.

כאשר העובדים אינם מודאגים מאיך המנהל יגיב לנקודת המבט שלהם, הם מחוברים יותר לארגון ולמשימות המוטלות עליהם. על כן, תרגול של שליטה עצמית הינו חיוני להובלה באמצעות אמפתיה וליצירת סביבת עבודה בטוחה פסיכולוגית.

כדי להתמודד עם מצבים מלחיצים, כדאי למנהל לבצע תרגילי דימיון מודרך לגבי מה יכול ישפיע עליו לרעה, לפני שהוא נכנס למצב מלחיץ.

תרגול תרחישים מלחיצים יכול לסייע למילים שהנהל אומר ולשפת הגוף שלו לזרום באופן טבעי יותר. מכיוון ששפת הגוף מהווה רוב התקשורת, שימוש במראה לחזרות מועיל במיוחד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה