שיתוף

במקומות עבודה יש כמה גורמי שחיקה לעובדים. מחקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מצא, כי אחד המרכיבים היותר מהותיים שגורמים לשחיקת עובדים הוא האופן בו מנהלים מתייחסים לעובדים הכפיפים להם.

מדיניות טיפוח חווית עובד חיובית מנוהלת על ידי משאבי האנוש. אבל יישומה בפועל מוטל על המנהלים, האחראים על טיפוח חוויות עובדים חיוביות ועל איתור גורמי לחץ בעבודה.

חובתם של המנהלים היא להציב ציפיות ברורות, להסיר חסמים, להקל על שיתוף הפעולה ולהבטיח כי העובדים מרגישים שתומכים בעבודתם באופן מלא.

במילים אחרות, על כתפי המנהל מוטלת האחריות לגבי תחושות העובדים לגבי תפקידם. החזרתם למסלול של עובדים שחוקים היא מאתגרת הרבה יותר מאשר להחדיר בהם מוטיבציה בתחילת הדרך.

עוד עולה המחקר של גאלופ, כי עובדים שחווים שחיקה מפסיקים להתעניין בעמידה ביעדי ביצוע, הופכים אדישים ללמידה, ומפתחים הלך רוח שמקובע בבעיות ולא בפתרונות, לא בהזדמנויות ולא בפיתוח עתידי. המיקוד האנרגטי והנפשי שלהם עולה רק במעט מאוד מעל להישרדות יומיומית.

אם כן, איך מונעים את השחיקה? מבצעי המחקר של גאלופ טונים, כי מנהלים יכולים לעזור לעובדים לעצור את השחיקה לפני שהיא מתחילה.

מאחר ששחיקה היא ברוב המקרים בלתי הפיכה, על המנהלים מוטל למנוע אותה מלהתרחש ויש 4 צעדים שהם יכולים לנקוט לשם כך:

1 הקשבה אקטיבית לבעיות של כל עובד ביחס לתפקידו:

הדרך הטובה ביותר למנוע שחיקה של עובדים היא להקשיב לעובד באופן פעיל כאשר הוא מדבר על בעיות הקשורות לעבודה.

מהמחקר של גאלופ עולה, עובדים שהמנהל שלהם תמיד מוכן להקשיב לבעיות הקשורות בעבודתם הם בעלי סיכויים הקטנים ב-60% להישחק.

עובדים צריכים לדעת שהמנהל שלהם מוכן תמיד לסייע להם לפתור את בעיותיהם, והם רוצים להרגיש שהוא דואג להם כבני אדם לפני כל דבר אחר.

2 לעודד עבודת צוות:

עמיתים לעבודה יכולים לספק תמיכה רגשית לעובדים הנאבקים. עמיתים לעבודה מבינים לעומק את הלחץ של עבודה טוב יותר ממה שמנהלים עושים.

אלא שזה לא מספיק. המנהלים הם אלה שמוטלת עליהם אחריות ליצור סביבה בה עבודת צוות משגשגת, אנשים עוזרים זה לזה ולכולם יש מישהו שמוכן להקשיב.

3 העניקו לעובדים תחושה שהם תורמים:

מנהלים צריכים לבקש באופן תדיר את חוות הדעת והרעיונות של העובדים. כאשר העובדים מרגישים שדעותיהם רצויות ונחשבות, יש לכך חשיבות רבה במניעת שחיקה.

כשעובדים מרגישים שתרומתם הינה חשובה ובעלת משמעות, הם נוטים לקחת אחריות רבה יותר על הביצועים שלהם. לקיחת אחריות מפחיתה שחיקה מכיוון שהיא מעניקה לעובדים תחושת שליטה על עבודתם, במקום להרגיש כאילו עבודה זה משהו שקורה להם.

4 להפוך את העבודה למטרה:

הסיכוי לשחיקה פוחת כאשר העובדים יכולים לקשר את עבודתם למשימה או למטרה של החברה שלהם, באופן שגורם להם להרגיש שתפקידם חשוב.

רוב העובדים כיום לא הולכים לעבודה רק כדי לקבל משכורת. הם רוצים למצוא משמעות במה שהם עושים. על המנהלים לעשות הרבה מעבר להצבעה על הצהרת המשימות הרשומה על הקיר. עליהם להראות כיצד התרומות של עובדיהם משפיעות על הארגון וקידומו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה