שיתוף

ככל שיותר ארגונים בכל העולם עוברים לעבודה מהבית בהיקפים של יותר מ-70 אחוזים לכל הפחות, כך גם הלמידה בארגון עוברת לאונליין.

אחרי הכול, אם האוניברסיטאות יכולות ללמד את הסטודנטים בארץ באונליין ולבצע את כל הבחינות, אין סיבה שארגונים לא יעברו ללמידה אונליין מרחוק.

נראה שאחד הקריטריונים כיום להוראה טובה ומועילה הוא התאמת הלמידה לתגובות של הסטודנטים.

הסוגייה המרכזית שארגונים יצטרכו להתמודד איתה קשורה לחווית הלמידה. כלומר איזו חווית למידה מעוליה יותר, זאת שמאפשרת קשר אישי בין תלמידים ומורה שנמצאים באותו מרחב פיזי או למידה מקוונת.

נכון לעכשיו, מחקרים שבוצעו בארה"ב מראים כי למידה מקוונת יכולה להיות יעילה אף יותר מלמידה לא מקוונת.

ממחקרים אלה מתברר, כי הלמידה המקוונת משפרת מאוד את אחוז שמירת המידע (שימור וזיכרון המידע על ידי הלומד), ובה בעת מעלה את אחוז המסיימים את הקורס.

בסיכומו של דבר, ארגונים יצטרכו לשנות את הגישה בכל מה שקשור להכשרות, הדרכות, התפתחות העובדים, למידה וקידום של עובדים.

זאת ועוד, בשנים האחרונות, ערכו של התואר האוניברסיטאי פוחת בהשוואה להכשרות שעובדים עוברים על ידי הארגונים.

בין אם בגלל שכר הלימוד הגבוה או הודות ללמידה החדשנית יותר המוצעת על ידי ארגונים, נראה כי שני הצדדים (העובד והארגון) מעדיפים במקרים רבים את השיטה שבה העובדת לומד על חשבון המעסיק. בעוד שהמעסיק מצידו דואג לעובדים להכשרות בתחומים הספציפיים שבהם הוא זקוק לכישורים ומיומנויות.

ככל שארגונים מודאגים יותר ויותר מהפערים בין הרצוי למצוי בכל הנוגע להכשרות ומיומנויות ספציפיות המתאימות במדויק לצרכי הארגון, כך יותר ארגונים מתחילים לייחס יותר חשיבות לקורסים שהעובד הוכשר בהם במקומות קודמים, ופחות על התארים האוניברסיטאיים שלו.

השכלה רחבה היא אמנם חשובה במשרות רבות, ובעיקר בתחומים מסויימים כמו הייטק, אבל בתחומי עיסוק רבים אחרים, השכלה על תיכונית הינה מיותרת ברוב המשרות.

יתרה מכך, שיעורים והכשרות בשיטה המקוונת הם כיום ספציפיים יותר וממוקדים יותר לצורך המיקוד והקידום של העובד הבודד.

לכן לעתים קרובות, למידה שמתואמת על ידי הארגון יכולה להעיד טוב יותר על כישורי המועמד.

ועם זאת, בעת שהארגון בוחר גוף שיעביר את ההכשרה לעובדיו עליו לבחור בקפידה. בעקרוןף כיום כל אחד יכול לפרסם קורס באינטרנט ולספק תעודה למשתתפים.

אבל על הארגון חלה האחריות לאמת שאכן הגורם שמעניק את ההכשרה הוא לגיטימי, שיש לו הצלחות מוכחות, ושהשיעורים מכסים חומר לגיטימי.

בנוסף לתעודה, יש לוודא שהמבחנים שאותו גורם מבצע עבור הלומדים אכן מספקים את המדידה האמיתית של הבקיאות.

ברגע שנכנסים לנורמה החדשה של למידה ועבודה, הדבר החשוב הוא למצוא עובדים בעלי הכישורים המתאימים והטובים ביותר לתפקיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה