שיתוף

בימים אלה, עובדים רבים נוטשים את הזום ואת פינת העבודה המאולתרת בבית, חוזרים ללבוש את בגדי העבודה הרשמיים, נכנסים למכוניותיהם ונוסעים לעבודה. וכבר ניתן לראות זאת בעומס היחסי בכבישים.

אלא שלא כל העובדים ירצו לחזור לעבוד מהמשרד. יש לא מעט עובדים, שעד כה לא עמדה בפניהם האופציה לעבוד מהבית, וכעת, בחודשי הסגר, התרגלו לשיטה זו של עבודה והם מעוניינים להמשיך בה.

בד בבד, יש גם לא מעט מנהלי חברות שגילו כי עובדים רבים הופכים הרבה יותר יצירתיים ואף הרבה יותר פרודוקטיביים כאשר הם עובדים מהבית.  

רמת הריכוז שלהם גבוהה יותר, כשהם עובדים מהבית הם לא יוצאים להפסקות אוכל קצרות ו\או הפסקות צוהריים ארוכות, לא מבזבזים זמן בשיחות מסדרון, ולא גולשים ברשתות החברתיות כפי שעשו לעיתים בעת שעבדו במשרד.

גם מבחינת איכות הסביבה יש יתרון רב בכך שיותר עובדים ימשיכו לעבוד מהבית, שכן רמת זיהום האוויר תרד משמעותית, וגם הפקקים יפחתו עבור אלה שכן יעדיפו לנסוע למשרד בבוקר.

מחקר שנערך על ידי חברת טכנולוגיה שעוסקת בתחום של איכות הסביבה מראה כי בניו דלהי לדוגמה, שנחשבת לאחת הערים היותר מזהמות בעולם, חלה בתקופת הסגר שנבע ממשבר הקורונה, ירידה של כ-60% בחלקיקי חומרים מזהמים באוויר.

גם ממחקרים אחרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי הגברת שיעורי העבודה מהבית מסייעת להפחית משמעותית את זיהום האוויר.

אם כן, הניסוי הגדול ביותר אי פעם שנערך בנושא העבודה מהבית הראה, כי על אף החששות של מעסיקים רבים, עבודה מהבית היא בהחלט אופציה אפשרית, ישימה ואפילו רצויה.

אפשר לעבוד מהבית ולהיות פרודוקטיביים לפחות, אם לא יותר, מאשר בעבודה במשרד.

נכון לעכשיו, ארגונים בכל מקרה לא יכולים לחזור לעבודה בהיקף מלא של כל העובדים באותן שעות מהמשרד.

מטבע הדברים, יש עובדים שמעדיפים לחזור לעבוד מהמשרד ואחרים שמעדיפים להמשיך לעבוד מהבית.

לכן בימים אלה, כאשר איום הקורונה עוד לא הוסר לחלוטין, נראה שזה הזמן הטוב ביותר לשקול המשך עבודה מהבית לאורך זמן ולא רק במהלך תקופות סגר קצרות.

המשמעות היא שארגונים יצטרכו לבצע שינוי מהותי בשיטות העבודה, ובה בעת להתחיל להערך עם טכנולוגיות איכותיות יותר שמאפשרות עבודה משותפת של עובדים מהמשרד ומהבית.

בתחילת העשור הנוכחי, מרחק לא צריך להוות מכשול. ניתן להיערך לקראת עבודה ממושכת מהבית של יותר ממחצית מהעובדים בארגון.

המשמעות היא, שלפני כל דבר אחר, יש להצטייד בטכנולוגיות יציבות ואיכותיות יותר של ועידות וידאו לרבות איכות גבוהה יותר של קול ותמונה.

בנוסף, יש להערך עם טכנולוגיות איכותיות ויציבות יותר של שיתוף מסמכים וגישה למאגרי המידע של הארגון.

המשמעות היא בראש ובראשונה להיערך עם אבטחת מידע קפדנית והדוקה על כל התקשורת שזורמת בין העובדים במשרד לעובדים מהבית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה