שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

בימים האחרונים מדובר רבות על העלאת מספר הבדיקות בכל מקום. סביר להניח שבשלב זה או אחר, ארגונים שעדיין מעסיקים עובדים במשרדי הארגון – בין אם מדובר במעין משמרות בהן עובדים מגיעים כמה ימים בשבוע למשרד ובשאר הימים עובדים מהבית, או בתורנות של הגעה למשרד – ארגונים יצטרכו לערוך בדיקות לכל עובד שמגיע או שאמור להגיע למשרד.  

כאן עולה השאלה מה קורה כאשר תוצאות הבדיקה חיוביות והעובד מאובחן כחולה קורונה.

במילים אחרות, איך להודיע לעובד שהוא חולה ושעליו להשאר בבידוד, האם הארגון צריך לדווח למשרד הבריאות או להנחות את העובד להודיע על כך בעצמו וכו.

סוגייה נוספת היא איך להודיע על כך לעובדים אחרים שעבדו במשרד בימים בהם העובד שחלה שהה במשרדי הארגון. במילים אחרות, איך להודיע לעובדים אחרים שעליהם להכנס לבידוד, וכל זאת בלי לפגוע בפרטיותו של העובד שחלה.

כדי להתמודד עם ההשלכות של העסקת עובדים במשרדי הארגונים (במקומות שקיבלו לכך אישור) יש קודם כל למנות מנהל שאחראי על ניהול משבר הקורונה וההשלכות שלו.

תפקידו של האחראי על נושא משבר הקורונה במשרד הוא קודם כל ליידע את כל העובדים בכל פעם שיש הנחיות חדשות.

בנוסף, מתפקידו לנהל את שיבוץ המשמרות או התורנות של העובדים שמגיעים לעבודה, לדאוג לאישורים המתאימים להעסקת אותם עובדים, לוודא שלכל עובד שנכנס אל משרדי הארגון מודדים את החום בכניסה, הוא אחראי ליידע עובדים אם היה בקרבתם (בתוך משרדי הארגון) עובד שחלה ועוד.

במקרה בו מתברר שעובד שהגיע אל המשרד חלה בקורונה, תפקידו של המנהל האחראי על משבר הקורונה הוא לוודא שההודעות המתאימות על הצורך בבידוד מגיעות לעובדים אחרים שהיו בקרבתו של העובד שחלה, כמו גם לקוחות וספקים שעלולים היו להיחשף לעובד שהבדיקה שלו התבררה כחיובית.  

סוגייה אחרת היא תנועת העובדים בתוך מבנה המשרדים. בארגונים, בפרט בארגונים שיש להם שטח משרדים גדול, יש בעת שגרה הרבה מאוד ניידות בין המשרדים, בין הקומות וכו.

כעת, במהלך תקופת משבר הקורונה, המנהל האחראי על ניהול משבר הקורונה בארגון אמור לקבוע מעין "איזורי סגר" בתוך מבנה המשרדים.

המטרה היא לא לאפשר ליותר משני עובדים לשהות באותו מתחם בעת ובעונה אחת. בנוסף, עליו להחליט על אופן השימוש בחללים משותפים כמו למשל השירותים.

במקרה בו עובדים נחשפו לעובד שחלה, יש להודיע להם ובה בעת ליידע אותם שעליהם לשמור על פרטיותו של האדם שחלה ועל הסודיות הרפואית שלו.

המנהל שימונה להיות האחראי על ניהול משבר הקורונה גם אמור לוודא שלעובדים שעובדים מהבית יש את כל הציוד הדרוש להם לביצוע עבודתם בצורה טובה ככל האפשר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה