שיתוף

לכל מנהל משאבי אנוש, בכל חברה, מכל תחום עיסוק וענף, ברור שיצירתיות בעבודה היא סוד ההצלחה של הארגון.

עובדים יצירתיים, שהארגון מאפשר להם חופש יצירתיות, הם בדרך כלל גם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, כאלה שנוטים לקחת יוזמות אישיות שמקדמות את החדשנות בארגון ובעלי תושייה בפתרון בעיות.

ככל שהעובדים יותר יצירתיים, כך גובר היתרון התחרותי של הארגון על פני המתחרים בכל הקשור לפיתוח מוצרים חדשים, לפתרון בעיות מול לקוחות, לנתח שוק, להיקפי המכירות ולתוצאות העסקיות.

אחד המרכיבים שמקדמים ומעודדים יצירתיות בקרב העובדים הוא מערכות טכנולוגיות שמאפשרות לעובדים להתמקד בפיתוח רעיונות חדשים,

הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בארגון – לצורך חיזוק היצירתיות, החדשנות והמוטיבציה של העובדים לנקוט יוזמות עצמאיות שמקדמות את הארגון – מאפשרת להגביר את היתרון התחרותי של הארגון.

אחד היישומים הנדרשים לארגון, ושמתאפשרים הודות למערכות טכנולוגיות מתקדמות הוא תיעוד מיידי של רעיונות חדשים וחדשניים.

תיעוד בזמן אמת של כל רעיון שמעלה כל עובד, מאפשר לארגון להבטיח את הגדלת מאגר המידע, כך שידע ארגוני לא ילך לאיבוד ושניתן יהיה למנף אותו.

בנוסף, יש מערכות טכנולוגיות שכדאי להטמיען בארגון, שמאפשרות לעקוב אחר כל הרעיונות היצירתיים של העובדים.

מדובר במערכת טכנולוגית שמספקת גישה לפלטפורמה המבוססת על אינטרנט ומסייעת לארגון לזהות טוב יותר אילו רעיונות הם בעלי הפוטנציאל הרב ביותר. כמו כן, מערכת מסוג זה מציעה את הכלים הדרושים ליישום הרעיונות הטובים ביותר.

שימוש בפתרון טכנולוגי טוב לניהול חדשנות, מאפשר גם לתעד ולפעול על פי רעיונות שהוגשו על ידי גורמים אחרים שקשורים לארגן כמו למשל ספקים, בעלי מניות, שותפים, לקוחות ועוד.

אם כן, איך ניתן לבחור את הכלים הטכנולוגים המתאימים ביותר לניהול הרעיונות החדשניים והיצירתיים בארגון.

בעת רכישת מערכת שכזאת, יש לשים לב לכמה פרטים חשובים:

1 החלטה על סדרי עדיפויות של המטרות:

להגדיר מה הארגון רוצה להשיג. פרט למטרות ה'רגילות' של הארגון, כמו הצורך להיות תחרותיים וזריזים, יש להגדיר גם את המטרות הקטנות יותר שניתן להשיג, ולבדוק את מידת התאמתן לעסקי הארגון.

יש לדון בכל אחת מהן בנפרד, כדי לסנן את הכלים המתאימים ביותר מבין המבחר הגדול של הכלים הטכנולוגים שעומדים לרשות הארגון.

2 הגדרת הצרכים לפני עריכת סקר שוק:

לאחר שכל המטרות הוגדרו, המחקר לגבי הצרכים של הארגון הופך ממוקד יותר. לאחר מכן יש לעשות סקר שוק, כולל הדגמות, הכרת התכונות, המאפיינים וצורות השימוש. כמו כן יש לבחור בספקים יציבים, שיכולים לתת שירות על פני כמה שנים, ושלא יעלמו לאחר שנה שנתיים.

3 הבדיקה עצמה:

יש לנסות את כל אחת מהתוכנות. רוב חברות התוכנה מאפשרות להתנסות בתוכנה לפני שמחליטים לרכוש אותה. יש לבחור בספקים שמאפשרים תקופת ניסיון בחינם ולהתחיל בפיילוט.

ככל שהארגון יכלול יותר עובדים בתהליך היצירתיות, כך מאגר הרעיונות יהיה רחב וטוב יותר, דבר שיגביר את הסיכויים לתכנן אסטרטגיה מועילה לקידום החדשנות, באופן שיקדם את החברה להקדמת המתחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה