שיתוף

איתור טלנטים איכותיים ומוכשרים, שהם גם הטלנטים המתאימים ביותר לארגון, למנהל הישיר ולצוות, הוא אחד הנושאים המרכזיים על סדר יומו של כל מנהל משאבי אנוש, ודורשים הרבה מאוד תשומת לב והשקעת משאבים.

בין כל התכונות החשובות, הנדרשות והייחודיות, שמאפיינות את הטלנטים היותר טובים ומבוקשים, בולטת תכונת היוזמה האישית.

במילים אחרות, כאשר מגייסים לארגון עובד למשרה שדורשת הרבה מעבר לעבודה שגרתית, חשוב מאוד שבין התכונות הבולטות והחזקות שלו יהיו תכונות של יזם.

המשמעות בפועל היא, שטלנטים בעלי תכונות של יזמים נוהגים לא רק לקחת אחריות מלאה על ביצוע המטלות שלהם, אלא גם על התוצאות של אותן מטלות. כלומר, באיזו איכות הן בוצעו ואילו יעדים הושגו.

טלנט בעל תכונות של יזם הוא 'ראש גדול' ולכן הוא יברר, בטרם החל בביצוע המשימה, אילו תוצאות מצופות ממנו וגם איך התוצאות של העבודה שלו ישפיעו על הארגון בטווח הארוך.

לדוגמה, טלנט יזמי שנדרש לבצע פרויקט תוך עמידה ביעדי איכות, תקציב ולוחות זמנים, יתעניין מעבר לכך בפרטים נוספים, כמו למשל, איך המוצר מתיישב עם המטרות והחזון של הארגון להכנסות בטווח ארוך, איך המוצר שהוא מתכנן ישתלב במטרות הארגון להרחבת שוקי היעד ועוד.

לכן, ארגון שרוצה למשוך אליו טלנטים יזמיים, לקלוט אותם היטב בארגון ולשמר אותם לאורך זמן, נדרש להעצים אותם, לתת להם עצמאות ובשום אופן לא לנהל אותם ברמת המיקרו.

אחד השלבים באיתור טלנטים יזמיים הוא ריאיון העבודה. בעת ריאיון העבודה חשוב מאוד לשאול את המועמד לתפקיד יזמי, איך הוא רואה את הפיתוח העסקי של הארגון ואיך הוא יכול לצמוח, וחשוב להקשיב לתובנות שלו.

טלנטים בעלי תכונות של יזם, (כמעט) תמיד יבדקו את עסקי הארגון לעומק, עוד לפני שהם יגיעו לריאיון, ויגבשו דעה איך הם יכולים לתרום לארגון ולקדם אותו.

זהו למעשה אחד המבחנים החשובים שיש לשים עליהם דגש בעת איתור טלנט יזמי. מועמד שלא עשה 'שיעורי בית' לפני שהגיע לריאיון, ואינו מכיר את הארגון לעומק, הוא ככל הנראה לא טלנט יזמי.   

תכונות היוזמה והתושייה של הטלנטים היזמיים יכולות להועיל מאוד לחברות בכל הגדלים, השווקים ומגזרי הפעילות. בד בבד יש לקחת בחשבון שטלנטים יזמיים גם יצפו לרמת שכר גבוהה ביחס לענף ולתחום העיסוק.

יצויין כאן, כי בהתחשב בתועלת שהם צפויים להביא לארגון, יש כדאיות כלכלית לתת להם שכר גבוה יותר.

כך או כך, כדי למשוך לארגון טלנטים יזמיים ולשמר אותם לאורך זמן, על הארגון לחפש טלנטים בעלי סוגי יזמות שיש להם ניסיון מוכח ומתועד של חשיבה מחוץ לקופסה.

בה בעת, צריך לאפשר להם גם להכשל מדי פעם. כל יזם לוקח סיכונים. וכאשר סיכונים נלקחים, יש אחוז מסויים של כשלונות. זהו חלק בלתי נמנע כאשר עוסקים ביזמות.

בעניין זה, כל ארגון חייב לזכור שכשלון הוא הדרך להצלחה, ושבלי כישלונות אין הצלחות.

לכן חשוב מאוד לאפשר לטלנטים להכשל לפעמים ולא להיבהל מכישלונות. אם בחרתם אותם נכון הם גם ידעו איך לשפר בהמשך ולאזן את הכשלון עם הצלחות גדולות יותר בעתיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה