שיתוף

המצב הכלכלי הנוכחי לרבות אי הוודאות השוררת בשווקים מאלץ את הארגונים לצמצם הוצאות.

המשמעות היא שלכאורה, פעילויות שקשורות לרווחת העובדים אמורות להצטמצם או להיות מושעות לחלוטין.

אלא שבפועל, דווקא עכשיו במהלך משבר הקורונה, יותר מאשר במצבי שגרה, יש צורך לדאוג לרווחתם של העובדים בכלל והעובדים מהבית בפרט.

ויש לכך כמה סיבות. אחת מהן (לגבי העובדים מהבית) היא, שהעובדים מהבית מתמודדים כיום עם מגוון אתגרים חדשים שלא היה עליהם להתמודד איתם בעבר.

פעילויות רווחה פשוטות ולא יקרות, יכולות לסייע להם רבות. לדוגמה, יש חברות ששולחות לעובדים מהבית ערכות שלמות שמאפשרות להם להקים פינת עבודה באחת מפינות הבית.

יש חברות ששוכרות מטפלות עבור ילדי העובדים שנשארים בבית, כדי שהעובדים יוכלו לעבוד ללא הפרעות.

בנוסף, יש חברות ששולחות משחקים שיעסיקו את הילדים, ומגוון גדול של סוגי מתנות ופעילויות לכל המשפחה.

בעקרון, עובדים שהחברה לא דואגת לרווחתם במישורים קריטיים אלה, דוגמת הקמת פינת עבודה שקטה בבית, מטפלת לילדים וכו, אינם יכולים לבצע את עבודתם בצורה אופטימלית, דבר שמפחית את מידת הפרודוקטיביות של העובדים.

עובדים שאינם יכולים לשרת את הלקוחות או להשקיע מספיק זמן במשימות שלהם הם פחות פרודוקטיביים, פחות יעילים, פחות חדשניים ופחות יזמיים.

אין ספק שפעילויות רווחה מגדילות את העלויות, אבל מצד שני הן גם תורמות רבות לזרימת עבודה יעילה ומועילה. כך שבבדיקת העלות מול התועלת, יש כאן תועלת שעולה על העלויות.

מסקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי באמצע מרץ חלה עלייה במידת המתח והדאגה בקרב העובדים.

בסקר נוסף שנערך ביולי נמצא כי עובדים תמכו בקביעה שאומרת כי המעסיקים מוכנים להשקיע מאמצים לטובת העובדים.

חלק מפעילויות הרווחה הוא דאגה לבריאותם של העובדים ודאגה לכך שלא ידבקו בקורונה. מהסקר עולה, כי יותר מ-33% מהעובדים בארה"ב טוענים כי המעסיקים שלהם לא נתנו להם כלל ציוד מגן (מסיכות, כפפות אלכוג'ל) ולא דאגו מספיק לניקוי מקום העבודה (לגבי עובדים שממשיכים לעבוד באתר המעסיק).

כ-47% מהעובדים אמרו כי מעסיקים לא אוכפים מספיק את שמירת המרחק במקום העבודה. אחוז דומה של עובדים אמרו כי במקום העבודה שלהם לא עורכים בדיקת תסמינים כמו בדיקת חום, שאלות לגבי שיעול וכד.

כ או כך, בארה"ב טוענים רוב העובדים כי העובדה שהם ממשיכים לעבוד במצב הכלכלי פוגעת במצבם.

בתחילת התפשטות המגיפה טענו כ-52% מהעובדים בארה"ב כי הם "מסכימים בתוקף" עם הקביעה כי לארגון שלהם אכפת מרווחתם הכלכלית. באמצע יולי ירד שיעור זה לכ-46%.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה