להעצים את הגיוס החברתי

להעצים את הגיוס החברתי

כיצד גיוס חברתי מסייע לאתר את הכישרון האיכותי?

שיתוף
גיוס חברתי

גיוס חברתי

חברות כיום פונות יותר ויותר למדיה החברתית לצורך גיוס עובדים.  זה לא מפתיע, בשנת 2013, על פי אנשי מקצוע בתחום הגיוס שנסקרו על ידי Bullhorn, המדיה החברתית דורגה במקום השלישי כמקור המוצלח ביותר של מועמדים מתאימים, לפני מערכות מעקב פניות מועמדים ושיטת חבר מביא חבר.
גיוס חברתי הפך להיות דרך שלא תסולא בפז כדי לערב אנשים שהם מתאימים היטב לתרבות החברה ולערכי הליבה. עם יותר ממיליארד משתמשים חודשיים בפייסבוק ויותר מ -360 מיליון חברים ב- LinkedIn, המדיה החברתית היא המקום שבו מועמדים רבים מחוברים ומתחברים, והמקום בו מעסיקים המתמצאים במדיה, מגיעים באופן פרואקטיבי למועמדים פוטנציאליים.
על פי "גיוס חברתי 2014" של מומחי Jobvite נמצא, כי 93% מן המגייסים משתמשים או מתכננים  להשתמש בתקשורת החברתית לתמוך במאמצי הגיוס שלהם. יתר על כן, שני שלישים מהמשיבים בסקר אישרו כי הם כבר גייסו בהצלחה מועמד באמצעות מדיה חברתית.

מעוניינים להשיק תוכנית גיוס חברתית? להלן 3 שיטות מומלצות שיש להביא בחשבון:

זיהוי האתרים הנכונים

שטח המדיה החברתית הוא עצום, עם פלטפורמות חדשות המושקות כל הזמן. אם החברה שלכם רוצה לגייס באמצעות מדיה חברתית, רק להיות נוכחים בה זה לא מספיק. חשוב על עצמך כעל מותג מעסיק ייחודי, כפי שהסקר של Jobvite אמר: "המגייסים חייבים לערב מועמדים כפי שמשווק היה מערב לקוחות." לדוגמה, LinkedIn היא האתר הטוב ביותר להגיע למנהלים מנוסים בעסקים בינלאומיים, בעוד פייסבוק תהיה אפשרות טובה יותר עבור יעד צעיר ופחות מנוסה.
דרך טובה ליצור קשר עם מועמדים בעלי מיומנויות ספציפיות היא להתחבר ל"קבוצות עניין" או לקהילות מקצועיות בעלות מומחיות מיוחדת. רשתות חברתיות בנישה מסוימת כוללות מגוון רחב של קבוצות קריירה, החל מעובדים פדרליים ועד לעובדי הבריאות. נישות אחרות מבוססות על מיקום, כמו ויידאו בצרפת, שינג בגרמניה ואורקוט בברזיל.

עודדו את העובדים לקבל את המדיה החברתית

עובדים עם גישה לרשתות חברתיות נמצאים במצב אידיאלי ליצירת מומנטום חיובי באתרים החברתיים. אחת הדרכים הטובות ביותר להתחיל לערב עובדים כשגרירי המותג של החברה, היא לזהות אנשים מפתח אשר מבינים את חזון המותג שלך, מנוסים מבחינה חברתית, ויכולים לשווק היטב את הפרויקטים ע"י התשוקה שלהם למקצוע ובכך לשפר את תמונת התעסוקה שלכם. הקפד להסתכל על כל המחלקות והעמדות כדי למקסם את התוצאות.
יש לשים לב: זה חיוני ליצור קבוצה מוצקה של הנחיות כדי לעזור לעובדים לשמור על המסרים שלכם כך שיהיו עקביים, מדויקים עובדתית ומתאימים. לא פחות חשוב, לשמור על דיאלוג מתמשך ולאסוף משוב על בסיס קבוע.

צור קהילה משלך

בהתאם לצורכי הגיוס הספציפיים שלך, קבוצות עניין קיימות עשויות להיות בלתי מספיקות. שקול לפתח את "הקהילה" שלך  ע"י בלוג מיוחד, פורום שיתופי או אתר מידע על עבודה כדי להחליף דעות ולחוות חוויות. סקרנים יגלו את החברה שלכם שם. מומחים יכולים להשוות את כישוריהם לעומת הכישורים של עובדי החברה ולהציג את עצמם למגייסים שלכם.
כדי להיות גלויים באינטרנט ולהקל על המבקרים המעוניינים למצוא אתכם, יש להקפיד לשפר את החשיפה באמצעות מילות מפתח רלוונטיות וליצור קישורים מאתרי האינטרנט ועמוד הקריירה שלכם לדפי החברה שלך ב- Facebook, Twitter או LinkedIn.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה