לא עולה הרבה להעלות את המורל

לא עולה הרבה להעלות את המורל

טיפ למנהלי משאבי אנוש: לא צריך תקציב עתק ושעות עבודה מרובות בכדי לתכנן ולהוציא לפועל אירועי גיבוש חווייתיים

שיתוף
רווחה ארגונית
רווחה

לרה מורו, אחראית על רווחה ב-The Beryl Companies, שירותי ביטוח בריאות, מציגה את הפתרונות שלה לפרויקטים של רווחה וגיבוש העובדים, לחברות המתמודדות עם תקציב מוגבל.

פעילות למען העובדים צריכה להיות פעילות ביוזמת העובדים:
כדי ליישם תכנית רווחה וגיבוש לטובת העובדים זו צריכה להיות יוזמה של העובדים. ישנם ארגונים בהם מנהלים 'מכתיבים' תכניות מלמעלה למטה וזה מחמיץ את המטרה. זה עולה 0 ₪ בדיוק לשאול את העובדים בחברה מה הם היו בוחרים בתור פעילות חברתיות (0 שקלים!). אפשר להעביר סקר מדגמי, להעביר סקרים תקופתיים באמצעות מייל או פורטל ארגוני, לפנות לכמה נשאלים ממחלקות שונות וליצור מעיין קבוצות מיקוד, כדי ללמוד מה העובדים רוצים ואיך הם רוצים שיראו הפעילויות החברתיות בארגון.

פעילות חברתית למען עובדים שזקוקים לסיוע:
פעילות גיבוש היא לא רק חוויה מהנה היא גם כלי לקירוב לבבות. זו דרך לגרום לעובדי הארגון להיקשר אחד לשני, לדאוג, לשתף, לסייע ולהסתייע אחד בשני. אנחנו מקיימים אירוע התרמה / סיוע לעמן עובדים במצוקה. כך למשל, אם עובד צריך לעבור איזשהו ניתוח או שהוא בחובות, אנחנו מארגנים יום בישול ואז מוכרים את האוכל כדי לגייס עבורו תרומות. גם אירוע מסוג זה כמעט שלא עולה לארגון, הוא בסך הכול תורם את השטח ואת הזמן אבל בכך זה מסתכם. התמורה היא עצומה. אנשים מבלים ביחד יום שלם בפעילות משותפת, הם לומדים להכיר טוב יותר אחד את השני, מפתחים אמפתיה ואפילו רוקמים חברויות במהלך החוויה המשותפת וכמובן, זוכים לסייע לעמית במצוקה.

לא אוכלים לבד לא מתים לבד:
לדרג הניהולי הבכיר יש רוטינה שנקראת Chat & Chews (משמע ללעוס ולשוחח). הם נפגשים לארוחות צהריים קבועות עם קבוצות משתנות של עובדים, לפי סבבים רנדומליים. זו הזדמנות של העובדים להכיר את חברי ההנהלה הבכירים, לשוחח איתם באווירה נינוחה ובלתי רשמית על נושאים חשובים כמו מצבה הכלכלי של החברה, פרויקטים עתידיים ויוזמות חדשות. זה מעמד חגיגי שמאפשר לעובדים להרגיש שייכים ומוערכים. עלות האירוע היא סמלית – כמה כבר עולה ארוחת צהריים?

עיצוב חלל העבודה בסגנון אישי:
אנחנו רכשנו את הציוד המסחרי הבסיסי, cubicle display בלבד, כך שכל עובד יוכל לעצב את הסביבה שלו לפי בחירתו. לעובדים ניתנה יד חופשי להביא, לקנות או לייצר כל אלמנט שיהפוך את חלל העבודה שלהם לנעים ומעניין יותר עבורם. אני אישית תליתי למעלה מ-20 פוסטרים של ג'ון בון ג'ובי. כך, בסופו של דבר, מתקבל חלל עבודה מעניין, מגוון, חלל שמשקף את השוני והייחוד של כל עובד והופך את מקום העבודה לחמים ונעים ומצד שני – עיצוב המשרד לא עולה לארגון ולא אגורה אחת שחוקה.

לעובדים טוב ושומעים את זה:
מוזיקה היא הדרך שלנו לייצר לעובדים סביבת עבודה חיובית. החל מהמוזיקה בשירותים, דרך המטבח וחדר הצוות ועד לקבלה, בכל מקום יש מוזיקה כיפית! מעבר להשקעה החד-פעמית של התקנת רמקולים, זה לא עולה לחברה אגורה ויש לזה השפעה עצומה על העובדים – מוזיקה משפרת את מצב הרוח ומוזיקה הופכת את החיים למהנים יותר אז העובדים שלנו נהנים ממוזיקה בכל מקום ולאורך כל היום.

כנס גיוס איתור ומשיכה של טאלנטים - יריד משאבי אנוש HRexpo2020

אין תגובות

השאר תגובה