לא מכבדים הסכמים: מאות רופאים יסרבו 'להדפיס כרטיס' מ-1 בפברואר

לא מכבדים הסכמים: מאות רופאים יסרבו 'להדפיס כרטיס' מ-1 בפברואר

למרות ההסכם שגיבשו מול האוצר לפני כחודשיים, קוראים יותר מ-150 רופאים ל'מרד' כנגד שעון הנוכחות

שיתוף

חשבתם שהסכסוך בין האוצר לרופאים הסתיים? תחשבו שוב.

מאבקם השנוי במחלוקת של הרופאים, להבדיל מהמתמחים, יצר תומכים ומתנגדים גם בתוך קהילת הרופאים עצמה. הנושא הטעון הבא הוא תחילת הפעלתו של שעון הנוכחות לרופאים, שיחויבו החל מ-1 בפברואר 'להדפיס כרטיס' בכניסה למשמרת וביציאה ממנה.

אלא שבשטח יש מי שעדיין קורא למרד נגד הסכם שעון הנוכחות ולסרב לדווח על שעות העבודה. כך קורה לדוגמה בבית החולים וולפסון, שבו כבר התקבלה בנדון החלטה רשמית של הרופאים ו-150 מהם הצטרפו לחרם. בבתי החולים רמב"ם ואיכילוב יתקיימו בימים הקרובים אסיפות שיתכן ויסתיימו בהחלטה דומה.

רק ביום חמישי האחרון הפיץ משרד הבריאות את הוראות הביצוע המורכבות של הפעלת השעון, אולם אלה טרם הגיעו לרופאים בשטח. הדבר גרם חוסר ודאות וצצו שמועות בקרב הרופאים בהקשר הזה.

דיווח הנוכחות האלקטרוני הוא הבסיס שעליו מושתת השינוי המהותי באופן עבודתם של הרופאים. לדוגמה, הרופאים יעברו לשבוע עבודה בן חמישה ימים, יקבלו תשלום עבור שעות נוספות ואפשרות לביצוע שבוע עבודה גמיש. כלומר, עמידה במכסת השעות, תוך גמישות בשעות היציאה והחזרה לבית החולים בתיאום עם מנהל המחלקה.

[adrotate banner="27"] שעות העבודה הרשמיות של רופאים יהיו 7:00-15:00, או 8:00-16:00, אך ניתן יהיה, "בהתאם לצרכים מקצועיים ובהסכמת הרופא", לעבוד בשעות אחרות ובלבד שיהיו בין שש בבוקר לשש בערב.

אופן החתמת הכרטיס יתנהל אף הוא באופן פרגמטי למדי, ובשתי אפשרויות. האחת היא באמצעות אפליקציה בסמארטפון, או חיוג למערכת דיווח קולי ממכשיר נייד או רגיל. אופציה נוספת היא באמצעות שעון הנוכחות הרגיל וכרטיס עובד.

משרד האוצר: זו הפרה של הסכם העבודה

ממשרד האוצר נמסר כי "אי החתמת שעון מהווה הפרת חוזה העבודה, על כל המשתמע מכך. אנו בטוחים כי הרופאים בישראל יכבדו את הוראות ההסכם והחוק ולא יתנו יד ליצירת אנרכיה במערכת הבריאות. דיווח נוכחות באמצעות שעון, נועד להבטיח לציבור החולים בישראל את השירות שלו הוא זכאי ממערכת הבריאות הציבורית. הוראות ההסכם הקיבוצי נכתבו ונחתמו תוך ליווי של בית הדין הארצי לעבודה ובית המשפט העליון והן מחייבות את כלל הרופאים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ההסכמים בנושא אופן החתמת השעון, שעות נוספות וזמן שייחשב כזמן עבודה, נמצאים בדיון סופי עם ההסתדרות הרפואית. המועד שנקבע לכך, ה-1 בפברואר 2012, יכובד על ידי כל המערכת. זו חובתם ואחריותם של מנהלי בתי החולים לכלל המערכת. האמירות על מרד הן אמירות חמורות, במיוחד לאחר שסוכמו כלל המרכיבים של הסכם הרופאים".

מנציבות שירות המדינה נמסר כי "נציב שירות המדינה, משה דיין והנציבות, רואים חשיבות עליונה בהירתמות הנהלת משרד הבריאות והנהלות בתי החולים הממשלתיים ליישום השינוי המורכב, שמטרתו לתרום לשיפור השירות הרפואי לציבור במדינה ולהתנהלותה הראויה של מערכת הרפואה הציבורית."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה