שיתוף

חטיבת פתרונות ההדרכה של חברת NESS קיימה לאחרונה כנס גדול, בו התארחו מנהלי הדרכה ומשאבי אנוש מחברות רבות בארץ. המפגש עסק בשימוש יעיל של העולם הדיגיטלי לטובת עולם ההדרכה הפנים ארגוני ולשיפור המקצועיות של העובדים וכן ליצירת אינטראקציה טובה יותר בין צוותי כוח האדם ללקוחות השונים שלהם.

אסי מויאלאת הכנס פתח אסי מויאל, מנהל חטיבת פתרונות ההדרכה של חברת NESS, וסיפר כי החטיבה מקיימת פרומים דומים מספר פעמים כל שנה זו השנה הרביעית, כאשר בכל מפגש נוכחים כ-100 מנהלי הדרכה ומשאבי אנוש והוא ממוקד באחד מהתחומים המעסיקים את מנהלי ההדרכה ומשאבי האנוש בחברות השונות במשק. במקביל NESS מקיימת פורום דומה, אף הוא מתכנס מספר פעמים בשנה, המיועד אך ורק למגזר הממשלתי ובו לוקחים חלק עשרות מנהלי הדרכה ממשרדי ממשלה וגופים ציבוריים.

"הפעם בחרנו להתמקד בשילוב של למידה דיגיטלית בארגון. היום מורכב מהרצאות מקצועיות מפי מומחים שונים על התחום מתוך מטרה לקבל תובנות פרקטיות וממוקדות שיתאימו לכל אחד מהמשתתפים ושיגרמו להם לחשיבה מחודשת על מימוש כלים דיגיטליים גם בעולם ההדרכה. ההטמעה של טכנולוגיות למידה דיגיטלית מאפשרת היום למידה מתוקשבת ומותאמת (פרסונאלית) עבור מנעד רחב של עובדים" סיכם.

כיצד מישחוק מניע אנשים ללמוד ולהצליח

רוני פלומןההרצאה הראשונה הייתה על ידי רוני פולמן מחברת GAMEFFECTIVE, שהתמקדה בתחום הלמידה דרך משחק. היא הסבירה שכדי לקיים תהליך למידה משמעותי יש לגעת באופן רציף בעובד לאורך זמן. היא ציטטה את המחקר של פרופסור דן אריאלי שהוכיח כי עריכת תחרויות בין קבוצות שונות של עובדים לא מעלה את התפוקה לאורך זמן אלא רק בעת התחרות. בהנגדה לכך היא ציינה שהדרך הנכונה לקדם עובדים היא יצירת מוטיבציה פנימית אצל העובדים.

רוני פולמן הסבירה כי יצירת מוטיבציה לאורך זמן נובעת מקיום מספר נקודות יומיות בהם העובד משחק אל מול עצמו, מול הידע שלו או הישגיו, ולא נגד עובדים אחרים. הדגש במשחקים אלו הוא בכך שהמערכת מציעה למידה ממוקדת על בסיס יומי כשהעובד יודע מיד מה נדרש ממנו, בוחן את עצמו מול עבודתו בחודש הקודם ומקבל תגמול לא באופן תחרותי ומייאש כנגד מוצלחים ממנו אלא רק כנגד עצמו. "יש כאן מהפכה שלמה שמשמעותה לגעת בכל עובד" אמרה.

היא גם ציינה ששיטה זו מאפשרת מיקרו למידה. כלומר למידה קצרה ממוקדת של 5 דקות כל יום שמאפשרת גם לבצע חזרתיות מדויקת על נקודה שהמערכת מזהה בה חולשה אצל העובד.

לייצר למידה משמעותית בקרב סוגים שונים של עובדים-שירותי בריאות כללית

נטע פורנטע פור, מנהלת מחלקת למידה הדרכה ופיתוח מנהלים, בשירותי בריאות כללית, סיפרה על מערך ההדרכה של שירותי בריאות כללית, אשר מתמודד עם מגוון עובדים במגוון גילאים. היא הסבירה כיצד ניתן על ידי יצירת מעגלי למידה, בהם כל עובד יכול להוסיף רעיונות ועצות משלו, מייצרת עניין אצל כלל המודרכים.

בנוסף לכך בפעילות ההדרכה מושם דגש רב על יצירת הנאה בקרב הלומדים וזאת על ידי פעילות משחקית, שילוב מסכי ענק, אפשור לכל לומד להעיר ישר על ידי כתיבה על טאבלט, הקרנת קטעים המציגים דילמות מחיי העובדים באופן הומוריסטי כשהדגש הכללי הוא יצירת סביבה מהנה שמאפשרת למידה.

"העובדים שלנו פוגשים המון אנשים כל יום, הם עובדים בלחץ גדול שנובע גם מהמפגש של מטפל ומטופל. חשוב לנו לכן לייצר אצלם רוגע שמאפשר למידה". עוד היא ציינה כי כיוון שהצוותים עסוקים רוב הזמן בטיפול בחולים, חלק גדול מההדרכה נעשה על ידי שליחת קטעי למידה קטנים למחשב של כל עובד. "אנו נעזרים רבות בלמידה ממוקדת מרחוק. כך אנו מכינים את העובדים היטב ליום ההדרכה וגם משמרים אחרי היום את הנקודות המרכזיות של הידע".

דגש על הלמידה באמצעות הטכנולוגיה -NESS

רינת אהרונירינת אהרוני, מומחית ידע וטכנולוגיות למידה, בחטיבת פתרונות ההדרכה ב- NESS, הסבירה כי "הדגש צריך להיות לא על הטכנולוגיה אלא על שילובה הנכון והאפקטיבי ומציאת דרך שהטכנולוגיה תסייע לתהליך הלמידה. אנו צריכים להכיר את היעדים האסטרטגיים של הארגון, מתוכם לגזור יעדי למידה והדרכה ואל מולם, לייצר מסע למידה אצל העובד אשר יענה על יעדים אלו.

את הטכנולוגיה ואמצעי הלמידה יש להתאים לגיל העובד, לאופייו, ולתכונות שלו. עובדים לומדים יותר טוב כשהם צריכים להגיע ליעדיהם או שזה עונה על צורך מקצועי / ניהולי שעומד בפניהם. לכן פתחנו מיקרו למידה שמאפשרת לעובד כל פעם להתמקד בצורה מדויקת בצורך המידי שעומד לפניו. מדובר במעין קטלוג עם המון פריטים, והעובד בוחר ממנו את תהליכי הלמידה הנכונים לו. התפקיד שלנו בנוגע לכך היא להציג ללקוחות את הטכנולוגיה הנכונה למימוש של תהליכי הדרכה מותאמים ונכונים לארגון ולעובדיו. התובנה היא כיצד לאמץ רק את אותן טכנולוגיות שבאמת יסייעו לנו במסעות ההדרכה שבחרנו להתמקד בהם".

העצמה דיגיטלית

אלעד דרמון, Digital cultureאלעד דרמון, DIGITAL CULTURE, יועץ ומלווה ארגונים להטעמת תרבות דיגיטלית הראה כיצד חברות גדולות כמו קודאק ונוקיה קרסו כיוון שלא התאימו את עצם לעולם הדיגיטלי המשתנה. "הטכנולוגיות שיש היום יוצרות שינוי במציאות ובתעשייה. הנקודה היא לרתום את השינויים האלו לארגון, להעצים את העובדים על ידי הפנמת הפוטנציאל שבטכנולוגיות החדשות. אם מנהל כוח האדם יהיה כל הזמן בקדמת הטכנולוגיה ויפנים אותה הוא יוכל כל פעם לקדם בצורה טובה את הארגון שלו ולא יימצא את עצמו פתאום מפגר מאחור אחרי השינויים. לשם כך הוא חייב להיות סקרן לשינויים ולהבין כל הזמן מה היתרונות שבטכנולוגיות ובאפליקציות שמתפתחות כל הזמן" סיכם.

IOT בתהליכי למידה- NESS

ד"ר יעל דובינסקי, IOT MENTOR, בחברת נס הסבירה את ההשפעה של האינטרנט של הדברים והבינה המלאכותית על האפשרות לספק נתונים ומידע לחברות השונות על הלקוחות והעובדים שלהם. כיצד החיבור בין סנסורים שונים והדטה שמתקבלת דרכם, לצד ניתוח אפקטיבי של המידע, יכול ללמד אותנו מה חסר ללקוח או לעובד וכן לנתח מה להציע לכל לקוח ועובד באופן אישי, גם בעולם משאבי האנוש וההדרכה."

נוצרת כאן מציאות של קבלות החלטות על סמך נתונים בזמן אמת ויצירת מצב שבו אנו בארגון נדע מראש, מהם תהלכי הלמידה הנכונים ביותר עבור כל עובד ונדע מתי הזמן הנכון, ובאופן הנכון להגיש ולהנגיש לו אותם." סכמה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה