כנס הגיוס השנתי – סיכום

כנס הגיוס השנתי – סיכום

כנס הגיוס השנתי כלל מעל 400 משתתפים, מנהלי גיוס ומשאבי אנוש, וכלל הרצאות מרתקות שחשפו את הנעשה בחברות מובילות בארץ

שיתוף
כנס הגיוס השנתי 2014

כנס קהילת הגיוס השנתי נערך אתמול עם למעלה מ-400 משתתפים – מנהלי גיוס ומשאבי אנוש ממגוון תעשיות. הכנס, שנערך במרכז וואהל שליד אוניברסיטת בר אילן, נפתח בהתכנסות וניתן היה לחוש באוויר באנרגיות החיוביות של הקהל הרב שהגיע לנטוורקינג וארוחת בוקר מפנקת.

את הרצאת המליאה הראשונה נשא דרור גורביץ, מנכ"ל AKT, שהציג את מחקר הבנצ'מרק השנתי שערכה החברה: 106 חברות השתתפו במחקר, במסגרתו נשאלו מגוון רחב של שאלות בנושא הגיוס. החל מבעיות המטרידות את החברה בתחום הגיוס, המשך במקורות הגיוס השימושיים ביותר והכשרות בנושא ראיונות, וכלה בתוכניות ויעדים לשנה הקרובה. אין ספק שהמחקר לימד רבות על הנעשה בשוק, ובעיקר בקרב החברות שדיווחו הצלחה מרובה.

לאחר מכן עלה לבמה רז מצנע, סמנכ"ל שיווק ותוכן של אולג'ובס, שהציג אף הוא סקר שערכה החברה כמי שעומדת בתווך – בין המועמדים למגייסים. את ממצאי הסקר הציג באופן מעניין במיוחד ומעלה חיוך, כשערך השוואה בין מציאת המשרה המתאימה למציאת בן/בת זוג מתאימים.

אחריו הרצה עופר ברייר, מתודולוג מנחה ויועץ, המתמחה בבניית אסטרטגיות, ניהול ובפיתוח כישרונות, שהעביר לקהל משאבי האנוש מסר חד וברור: נטוורקינג הוא המפתח להצלחה – ומדובר במדע לכל דבר. אדם שמגיע לכנס, משוחח עם כל הבאים ומחליף עמם כרטיסי ביקור לא עושה נטוורקינג. נטוורקינג מוצלח ויעיל עושה מלך הקשרים, שמצליח למצוא מחט בערמת שחת – מספיק למצוא אדם אחד שיביא להצלחה.

לאחר הפסקה טעימה במיוחד, נחלק הכנס למושבים. את המושב הראשון, שמשך אליו קהל רב, פתח העיתונאי רוני קובן, שנתן עצות מעולם הראיון העיתונאי לביצוע ראיונות עבודה. הוא הדגים את דבריו באמצעות הצצה אל מאחורי הקלעים של התוכנית עובדה והסיפור המרגש על התינוק הסודני רם, שאמצה שרון בלוך.

אחריו הרצתה חני חדד, מנהלת הגיוס של כלמוביל, ששיתפה את קהילת המגייסים באי הכנס על תהליכי הגיוס בחברתה: מה שמייחד את תהליך הגיוס בכלמוביל הוא שיתוף ומעורבות של כל הדרגים בארגון בגיוס ואף בראיונות העבודה. כיצד נזהה את תכונות המועמד שישפיעו על התאמתו לתפקיד? אלון גל, שמשך קהל רחב שאף תיעד את הרצאתו בווידאו בסמארטפון, הדגים בדרכו המעניינת תשובה מקצועית לשאלה.

את המושב השני הנחה ופתח שוקי שטאובר, עיתונאי וסופר, כותב הספר "דרושים" שיצא במהדורה האחרונה לפני מספר חודשים. לאחר שסקר את יתרונות השימוש בטכנולוגיות גיוס חדשות, ובסיבות מדוע חברות אינן רוכשות אותן – הוא הזמין לבמה את ברק שפירא מחברת ZAO. שפירא הרצה על חבר מביא חבר כאמצעי גיוס יעיל ברשתות החברתיות, וטען כי תוכנית חבר מביא חבר לא משיקים, אלא מבצעים. אחריו הרצה דני אבידור, מנכ"ל רדמאצ', שהביא בשורה למנהלות הגיוס ומשאבי האנוש, אותן יוכל ענף הספורט לקלוט בעתיד הקרוב. לאחר הפסקה מתוקה, הרצתה איילת ורשביאק, מנכ"לית קולגה, על הרשת החברתית, ואמרה כי הרשת היא לא המקום לגייס היא מקום למתג את הארגון שלכם כמקום שכדאי לעבוד בו.
עודד אברהם, מנהל הגיוס של אלקטרה, סיפר בהרצאתו כיצד באמצעות מערך גיוס קטן וחכם משתלטים על 150 משרות פתוחות בכל זמן נתון עם מנהל גיוס אחד ושלוש רכזות בלבד. את המושב השלישי שהנחתה איילת ורשביאק, פתחה אפי אריאלי, מנהלת אגף פיתוח משאבי אנוש והדרכה בבזק, ושיתפה את הקהל כיצד ניתן למנף את ים קורות החיים המתקבלים לחברה.

אחריה עלה לבמה עמנואל כהן, מנהל מקצועי בג'ובינג. כהן פתח את הרצאתו בעובדה מוכרת לכולנו: השלב של סינון ומיון קורות חיים גוזל בממוצע 3-10 ימים. בתהליך מחשובי פשוט אפשר לצמצם אותו לשעה וחצי עד יומיים. נואית ברקוביץ, מנהלת הגיוס של הוט, הרצתה על פרויקט הקוד הגנטי המשמש את המחלקה באפיון משרות והתאמת המועמדים אליהן. טל סימון, מנהלת הגיוס של סאנדיסק, שיתפה את קהילת הגיוס באולם אודות אתגרי הגיוס המרכזיים העומדים בפני סאנדיסק כיום. אייל סיילס, מנהל הגיוס של שטראוס, נשא הרצאה על מדידת האפקטיביות של מקורות הגיוס בחברה, מדידה הנעשית באופן קבוע. 

הכנס הסתיים בארוחת צהריים עשירה, ובהרצאה נוספת לסיום: ליאור בן דור, סמנכ"ל בנילוסופט, דיבר על כך שכשעמוד הקריירה שלכם מחייב את המועמד להזין שוב את קורות החיים שלו – אחוז הנטישה מגיע ל-70%. המועמדים לא מוכנים לכתוב שוב את קורות חיים. לכן יצרנו ממשק שקולט ומפרק את קובץ קו"ח סטנדרטי.

ניתן למצוא את תמונות הכנס בדף הפייסבוק שלנו שבקישור זה!

כנס פיתוח מקורות גיוס ייערך ב-5 במרץ והינו כנס ללא עלות למשתתפי כנס הגיוס השנתי:

משתתפי הכנס מוזמנים לאשר הגעתם בקישור זה!

במידה ויוותרו מקומות פנויים בכנס, אנו נקצה אותם למשתתפים נוספים. על מנת להבטיח את מקומכם בתור לאישור השתתפות בכנס פיתוח מקורות גיוס (במידה ולא השתתפתם בכנס הגיוס השנתי) – תוכלו להירשם בקישור זה!

לחלופין: אנו עורכים באותו היום כנס למידה ופיתוח ארגוני המיועד למעל 800 מנהלי משאבי אנוש – גם הוא ללא עלות!

על מנת להירשם לכנס למידה ופיתוח ארגוני – לחץ כאן ועקוב אחרי ההוראות!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה