כי ההצלחה של העובדים היא ההצלחה שלנו

כי ההצלחה של העובדים היא ההצלחה שלנו

למנהל משאבי אנוש כובעים רבים: יעוץ, מנטורינג, הדרכה וחניכה. קורס מנהל HR כחונך נותן כלים למנהל משאבי האנוש לשלב בין כל הכובעים ולהביא את המנהלים והעובדים להצלחה

שיתוף
מנהל משאבי אנוש כחונך

מנהל משאבי אנוש כחונך

תהליכים מגוונים לפיתוח מנהלים המתרחשים בארגון מלווים כיום על ידי מנהלות משאבי האנוש. כגורם מפתח המזהה את צרכי ההנהלה מחד, ואת צרכיהם של העובדים מאידך – חלק מהותי מתפקידן הוא להדריך, לייעץ וללוות מנהלים ועובדים מכל הדרגים.

גלית מוסקוביץ', מנחה ומלווה מנהלים בקבוצת מומנטום, מנחה את קורס מנהל HR כחונך. הקורס מכשיר את מנהלות משאבי האנוש להיות מאמנות וחונכות פנים ארגוניות על פי מודל ה-N.E.W.S, לפיתוח העובדים להשגת מטרותיהם בארגון. הקורס מלווה בהליך סטאז' (בשני חניכים לפחות מתוך הארגון) הכולל ליווי אישי צמוד. משתתפות העומדות בכל דרישות הקורס יהיו זכאיות לתעודת מאמן פנים ארגוני.

גלית עוסקת בהדרכה, חניכה ואימון, החל מהקניית מיומנויות ועד לתהליכי פיתוח מנהלים. המנהלים שמגיעים אליה לאימון זקוקים להכוונה בנושא פיתוח הקריירה שלהם בארגון, או לכלים להתמודדות עם דילמות ניהוליות מורכבות. יש כאלה המגיעים  כי מנהליהם סבורים שיש להם פערים לסגור מול הארגון. תהליך האימון מכוון להביא אותם לתוצאות טובות יותר ולתרום ממיטב הכישורים שלהם לארגון.

גלית שייכת לצוות הבכיר (הכולל את רוני ראטנר ואביעד גוז), בחברת N.E.W.S Coaching & Training ,  העוסק בפיתוח התכנים, בהדרכה והסמכה של מאמנים ברחבי העולם (ב- 26 מדינות ב- 5 יבשות).


מידע נוסף על קורס HR כחונך ניתן למצוא כאן!


למנהלות משאבי אנוש יש הבסיס והיכולות הייחודיות

"אנו נמצאים כיום בעידן הידע, העובדים והמנהלים גם יחד, מעוניינים להביע את דעתם ולהשפיע, רוצים שיתחשבו בדעתם, רוצים לקבל משוב תוך כדי עבודה, ובעיקר הם רוצים להתפתח בארגון. למנהל/ת מש"א יש תרומה משמעותית לכך, מתוך היותה מקצועית בתחום עם הבנה עמוקה של פיתוח יכולותיו האישיות של העובד (כמובן בנוסף למנהל הישיר שלו). ההשקעה בעובד בדרך של חניכה, בדרך של העצמה לעזור לו לפרוץ את גבולות עצמו, לצאת מאזורי הנוחות שלו, הינה השקעה שתניב פירות לזמן ארוך. הדרך הזו נבדקה רבות ובין השאר פורסמה במחקר  (The Realities of Executive, Harvard Business Review, Jan. 2009 ) לפי מחקר זה, חניכה מביאה את ה- ROI הטוב ביותר. לשכור חונך חיצוני כמונו זה טוב, אך יש ערך בלתי רגיל כאשר החונך הינו דמות מפתח מתוך הארגון, כמו מנהלת מש"א. מנהלת משאבי האנוש מכירה היטב את הפוליטיקה והתרבות הארגונית, ויש לה את הכישורים הבסיסיים של יועצת וחונכת."

מדוע בעצם מנהלת משאבי אנוש זקוקה לקורס הזה אם יש לה כישורי הדרכה או ייעוץ?

האתגר למנהלות משאבי אנוש בחניכה היא לא לרוץ לייעץ ולתת פתרון לחניך אלא לעזור לו למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורו, בעצמו. מנהלות משאבי אנוש שהיו בקורסים שלנו טענו שזה אף מאתגר יותר ודורש מהן לא להגיב מהאוטומט שלהן, ולתת את הפתרון וההכוונה. אחרי הקורס תדע מנהלת משאבי אנוש לשלב היטב בין כל הכובעים שיש ברשותה: יועצת, מנטורית, מדריכה וחונכת.  תהליך החניכה על פי מודל ה- N.E.W.S הוא מאוד פרקטי ומפוקס המסייע להתגבר על פערי מודעות שונים – פערי מודעות, פערי ביצוע, פערי אומץ ופערי יושרה. למנהלת משאבי אנוש יש יכולת ייחודית, יכולת אחרת מזו שיש למנהלים אחרים בארגון היכולים לפתח את עובדיהם (יש לנו הכשרה שונה עבורם). מנהלת משאבי אנוש היא מומחית באנשים ורואה את התמונה הרחבה בארגון ויכולה למנף את יכולותיה בחניכה למנהלים בכירים ומנהלי ביניים. מיצוב של מנהלת משאבי אנוש ככזו הינו בעל ערך רב לה באופן אישי, למחלקת משאבי אנוש ולארגון כולו, הנהנה מהתפוקות של התהליך.

מה ייחודי בקורס הזה?

לדבריה של מוסקוביץ, קורס מנהל HR כחונך הוא בעצם דרך וכלים נוספים בארסנל הכלים שברשותה בפיתוח אנשים:

גלית מוסקוביץהקורס עוסק בפיתוח המיומנויות והכלים לפתח אנשים בארגון שלהן בדרך של חניכה, כאשר כמובן הוא נותן מענה לכל אחד לפי הצרכים שלו. ייחודיות הקורס טמונה במודל ה- North. East. West. South שפותח על ידי אביעד גוז, כמודל לניווט אישי (מודל ייחודי בתחום).

"בקורס אנו מלמדים מודל לחניכה, מפת דרכים לתהליך. המודל הוא פשוט ומובנה המסייע גם לחונך וגם לחניך לאפיין את נקודת המוצא שלו (בשאלון ממוחשב ומובנה), לאפיין את המיקודים לתהליך ולהגדיר לו מדדים להצלחה. 
המודל מסייע לחונך ביחד עם החניך לאתר מכשולים שונים ולמצוא את הדרך לפרוץ אותם. המודל פשוט, יש בו שאלות בכל כיוון שמובילות את תהליך החניכה ומספקות כלים ותשובות:

צפון כמו כוכב הצפון, הוא המכוון. מייצג את החזון, הכיוון והאסטרטגיה והמטרות – הוא יהווה את הבסיס לקבלת ההחלטות שלו. מנהלת משאבי האנוש שואלת את החניך לאן מועדות פניו, כיצד תראה הצלחה בעיניו? מנהלת מש"א מסתייעת בכלים המובנים במודל לעזור לו להגדיר את הצפון שלו.

מזרח – על פי המשפט הלטיני: "מהמזרח בא האור ומהמערב מגיע החוק"- במזרח נשאל את החניך- למה? מה מניע אותו, לפי אילו קודים הוא פועל, נחפש את גורמי השחיקה ומה חשוב לו באמת.

דרום – מול הצפון יושב הדרום המעכב אותנו מלזוז. ולכן נשאל את החניך למה לא? מה עומד בדרך שלך? קשיים, אמונות מגבילות, פחדים למיניהם.  מנהלת משאבי האנוש מקבלת את הכלים לסייע לחניך לפרוץ את המגבלות ולפרוץ את אזורי הנוחות שלו.

מערב – המשפט הלטיני ממשיך ואומר שמהמערב מגיע החוק. מכאן נגיע לתכנון ולדרכי הביצוע, ונשאל מהי התוכנית שיש לבנות כדי להוציא לפועל את הדרך הרצויה להצלחת החניך? איזה מיומנויות יש לשפר כדי להגיע להצלחה?

בכל כיוון לומדים את הכלים שבאמצעותם ניתן להתמודד עם התשובות לשאלות הנשאלות. למשל בדרום, היא תשלוף מארגז הכלים שקיבלה בקורס את הכלים לפרוץ קשיים.

בעזרת הכלים, בתהליך החניכה (בין 8-12 פגישות) נסייע לחניך לנווט אל היעדים שלו. מומלץ שהיעדים יוגדרו ביחד עם המנהל הישיר תוך מעורבות מלאה שלו על ההתקדמות וסגירת הפערים של החניך.

פרט לייחודיות של מובנות, סיסטמטיות ובהירות במודל, הוא נותן גם שפה שהארגון מתחיל להשתמש בה: מנהלת תדווח למנהל אחר שהיא עומדת לעבוד עם המנהל על הצפון האישי שלו ולאחר מכן על הדרום הבין אישי שלו, והוא ידע על מה היא מדברת. מספיק לדעת על איזה כיוונים עובדים, ותהיה שפה היוצרת אמון בין כולם. מספרים שזה הפך לקודים כאשר שואלים בישיבה: "מה קרה? נתקענו בדרום שלנו?"

אבל למי יש זמן?

הקורס בנוי באופן כזה שיתאים למנהלות ושיוכלו לשלב אותו עם עבודתן – 16 מפגשים בשעות אחר הצהריים פעם בשבוע.

האם למנהלות משאבי אנוש יש זמן לחנוך? הן הרי נורא עמוסות גם ככה.

מוסקוביץ: "מניסיוני, כאשר מחלקת משאבי אנוש מחליטה שבתוך הכיוון האסטרטגי שלהן לפתח אנשים באחד על אחד, ושזה חשוב להן מתוך הבנה שהן הגורם הכי מוכשר לכך (וגם חוסך לארגון עלויות) הן מוצאות לזה זמן. בקורסים ייעודיים שעשינו בארגונים שונים, מצאנו שהשיטה עובדת וזה הפך לחלק בלתי נפרד משגרת יומן, מה שטרם למיצוב גבוה של המחלקה, כבעלת ערך לארגון כולו. לדברי מנהלות שעברו את הקורס: ",עד היום עשינו קואוצ'ינג ויעוץ אבל על הדרך ולפי אינטואיציות בלבד. מאז הקורס יש שיטה, יש מודל ולאנשים קל להתחבר אליו ואלינו". גלית מסכמת, "יש להן את זה, יש להן יכולות גבוהות, הן בנויות לזה ובאות מוכנות. וכמובן זה ערך עצום וסיפוק אדיר. אז קדימה, בואו לפתח גם את עצמכן ולא רק אחרים…".

למידע נוסף אודות קורס HR כחונך – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה