כיצד תכנית התמחות משדרגת את החברה שלכם

כיצד תכנית התמחות משדרגת את החברה שלכם

בפני בוגרי תארים רבים עומד שלב ההתמחות בפועל בחברה, כדרך לסיים את הלימודים ולזכות בתואר

שיתוף
תכנית מתמחים בחברה

תכנית מתמחים בחברה

מתמחים יכולים להיות עובדים פוטנציאליים מוכשרים עבור חברות שמחפשות לשלב כישרונות חדשים וטריים ולהגדיל את הגיוון התעסוקתי שלהם. הבעיה היא, שרבים מהמתמחים לא יודעים מה האפשרויות עבורם, בעוד שאחרים לא מרגישים מוכנים מספיק להיכנס לשוק העבודה. ישנם כאלו שחוששים לפגוע במוניטין שלהם במידה ויפשלו בתחילת הקריירה שלהם ולכן נסוגים.

מהצד השני: חברות תרות אחר כישרונות בכל אפיק אפשרי. הם עשויים למצוא את עצמם "חופרים" בתוך ערימות של קורות חיים מבלי להצליח למצוא את סוג המועמד לו הם זקוקים. זו בעיה קלאסית במרבית החברות כיום שעומדות בתחרות על מאגר הכישרונות המצומצם.

בשני המקרים, סטודנטים ומעסיקים יכולים להפיק תועלת רבה מההתמחויות. עבור סטודנטים, ההתמחות היא דרך נהדרת לצבור ניסיון, לקבל מבט מבפנים לתוך המקצוע ולייצר נתיב קריירה אפשרי, כמו גם לבדוק אופציות להמשך שתתאמנה להם. עבור החברה, בעידן זה של מחסור קריטי בכישרונות, תוכנית התמחות מאפשרת למעסיקים לבנות צינור יציב של כישרונות צעירים ומוכשרים ומציעה להם לנסות מועמדים שונים ללא מחויבות ההעסקה לטווח הארוך.

תכנית התמחות מספקת קבוצה נוספת של ידיים עובדות, אשר לעתים קרובות יכולה לעזור להשיג את המטרות שלכם ולהשלים פרויקטים. כל עוד הפרויקט אכן יעזור לאדם צעיר ללמוד מיומנות חדשה, ללמוד יותר על התעשייה, ולספק עבורו חוויית למידה גדולה, מתמחים יכולים לעבוד עם עובדים אחרים במשרד על פרויקטים ספציפיים. רק חשוב לוודא שהם בפיקוח תמיד ונתונים למשוב על עבודתם.

התמחויות מקשרות חברות וארגונים עם הקהילה והאוניברסיטה ומספקות להם הזדמנות לטפח קשרים באמצעות הדרכה ואימון. בתקופה שבה אחד מכל שלושה עובדים (אמריקנים) כיום הם בני דור המילניום, חברות – קטנות וגדולות כאחד – מפיקות תועלת מהצגת תוכניות התמחות. הסטודנטים לעומת זאת, מעודדים להיות מעורבים בתוכניות התמחות כבר בתיכון.

כמעסיק, חשוב שתשקול את הנתונים הסטטיסטיים הללו. על פי מחקר שנערך בשנת 2014, 70% מהחברות הסכימו שתלמידי תיכון שהשלימו את תכניות ההתמחות שלהם היו ב"סבירות גבוהה מאוד" או "סביר לחלוטין" להצטרף לתכנית התמחות בחברה. בנוסף, 45% סברו שהתמחויות בתיכון היו בעלות פוטנציאל גבוה להפוך את העובד בעתיד לעובד במשרה מלאה בחברה.

יצירת מאגר גדול של כישרונות

עם תהליך גיוס שהופך יותר מאתגר מתמיד, ישנה עלייה מתמדת במספר המתמחים המקבלים המרה לתפקידים במשרה מלאה. סקר שנערך בשנת 2009 על ידי האגודה הלאומית של מכללות ומעסיקים (NACE) מצא, כי ל- 67.7% מכלל המתמחים הוצעו משרות במשרה מלאה ו- 83.6% מתוך הצעות אלו התקבלו בפועל. על פי דו"ח עדכני יותר של מחקר של אוניברסיטת Gallup-Purdue לשנת 2014 נמצא, כי 71% מבוגרי הקולג' הסכימו שהעיסוק בהתמחות סייעה להם לעבוד במשרה מלאה בהמשך.

עבור חברות טכנולוגיה, הצורך לגייס בוגרי תארים מוכשרים ולהגדיל את כוח האדם בחברה הוא אפילו גבוה יותר. סקר של Educational publisher Chegg גילה כי 81% ממנהלי הגיוס מצפים מתלמידי קולג' להשלים סטאז' פורמלי לפני סיום לימודיהם וכניסתם לשוק העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה