כיצד ניתן לפשט את תהליך הגיוס?

כיצד ניתן לפשט את תהליך הגיוס?

מנהלי הגיוס מוצאים עצמם תחת מטר מטלות דחופות, שהופכות למשימה בלתי אפשרית | "יועצי כישרונות ומגייסים הם האויבים הגדולים ביותר של עצמם"

שיתוף
ריבוי משימות Photo by iosphere

"אני תומכת נלהבת באיזון בין חיים לבין עבודה, וחוששת שיועצי כישרונות ומגייסים הם האויבים הגדולים ביותר של עצמם" – כך כותבת אסטרטגית משאבי האנוש לורי רוטימן (Laurie Ruettimann) ב-The Hiring Site. "הלחץ להיראות עסוקים הוא עצום, ואנו מוסיפים צעדים בלתי נחוצים לתהליכים כמו גיוס, במקום לנסות להבין כיצד לפשט את הימים שלהם".
רוטימן מציעה 4 דרכים לפשט את תהליך הגיוס;

המנעו מתכנון היום על פי הפניות מהסביבה
ייתכן שאתם ציידי כישרונות ויש לפניכם מיליון פניות פתוחות, או אולי אתם שותפים עסקיים בתחום משאבי האנוש שצריכים לאייש תפקיד הנהגה מרכזי תוך חודש ימים בלבד. כיצד תוכלו למלא את המשרות תוך יעילות מירבית? פתחו את היומנים שלכם ושריינו זמן למשימות מפתח, סננו קורות חיים ברצף מתמשך וכן קבעו פגישות ושיחות טלפון לפרקי זמן מוגדרים.
צלילה אל תוך המטלות שלכם והחוצה מסיחה את הדעת ויוצרת אי סדר ביום שלכם. הימנעו מימי ראשון מטורפים שבהם אתם מבזבזים את המשאבים המנטליים שלכם ממשימה אחת לאחרת. תכננו את הפעולות שלכם סביב ההיבטים החשובים של הגיוס, ושבחו את עצמכם על היותכם מסודרים, מאורגנים ומסונכרנים עם צרכי הלקוח.

עומס בעבודה Photo by Stuart Milesבחרו את הערוצים שלכם בחוכמה
אנשים נוהגים להתבדח על כך שעידן "שלח והתפלל" עבר מהעולם, אך הם טועים. אפילו יועצי הכישרונות הטובים ביותר חושבים בצורה רחבה מדי כאשר הדבר נוגע לשיווק ובקשות גיוס. הם מנצלים את כל הדרכים ומפרסמים פרסומי משרות בכל מקום. חוק התועלת השולית הפוחתת מרים ראש, והם מקבלים פחות ופחות תוצאות על אף מאמציהם. לא כולם צריכים לדעת שאתם מגייסים תמחירן או נציגי מכירות. בחרו את הערוצים שלכם בחוכמה, והשקיעו את הזמן והאנרגיה שלכם בשיווק המשרות לקהל הנכון.

התחילו עם מודעות לסוף הדרך
אם נדרשים 12 שבועות לאייש תפקיד, כאשר השבועיים הראשונים חולפים ממועד תחילת הגיוס ועד לראשוני המרואיינים ושבועיים נוספים מוקדשים לראיונות, ניתן להתחיל לסמן מראש תאריכים ביומן שלכם. אם המשרה נפתחת היום, בדקו כבר עכשיו מתי תצטרכו לראיין מועמדים בסבב הראשון והשני, ושריינו מיד זמנים ביומן מנהל הגיוס שלכם. אל תחכו שהמועמד המושלם יגיע לפני שהבטחתם שמנהל הגיוס זמין לראיונות.

בחרו פלטפורמה אחת ודבקו בה
יותר מדי אנרגיה מתבזבזת על תהליך פרסום המשרות, חיפוש מועמדים, ניתוח סטטיסטיקות, קביעת מועדים לראיונות, הצעת חוויית מועמדים והרחבת ההצעות למועמדים. אם המערכת שלכם אינה חזקה ואינה מציעה את יתרונות ה-CRM, ייתכן שתידרשו לחשוב מחדש על פלטפורמת הגיוס שלכם.

כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל ייערך על ידי HRus בשיתוף HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לחצו כאן לצפייה בתכנית הכנס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה