כיצד משאבי אנוש מסייעים לארגונים להישאר רלוונטיים

כיצד משאבי אנוש מסייעים לארגונים להישאר רלוונטיים

בכל פעם מחדש אנו מתבשרים על חברות וארגונים שניסו להישאר רלוונטיים בשוק ובסופו של דבר נעלמו

שיתוף
משאבי אנוש עוזרים לקידום הארגון

משאבי אנוש עוזרים לקידום הארגון

הסיבות לכך רבות ונובעות מהמציאות החדשה בה הכל משתנה, זז מהר ומחליף צורה. השוק דורש מארגונים להיות יצירתיים וחדשניים יותר ולהמציא את עצמם כל הזמן מחדש.

כיצד משאבי אנוש יכולים לסייע בכך? ראשית נבחן מהם הדברים שמשאירים את הארגונים במבוי סתום.

המכשול הראשון הוא להיות מרוצים מההצלחה הנוכחית שלכם. הצלחה פעמים רבות מעוורת, וגורמת לאנשים להסתנוור ממנה ולהישאר במקום מבלי להמשיך ולפעול לטובת ההצלחה הבאה. אולם הצלחה לא באה מישיבה במקום, צריך להמשיך ולנוע קדימה כל הזמן.

מכשול נוסף הוא פחד משינוי. מרבית האנשים אוהבים דברים קבועים ובטוחים, על אחת כמה וכמה במישור המקצועי. הנוח ביותר הוא להישאר במקום הבטוח, גם אם הוא פחות מצליח ומוצלח. הצרה היא, שהמקום הזה לא מתאים לשוק שנע קדימה, וסביר שהוא יישאר מאחור ויתמוסס בסופו של דבר.

אתגר נוסף מגיע עם שינוי במנהיגות. בכל פעם כשעולה הנהגה חדשה, היא לוקחת על עצמה תפקידים חדשים, ונוצר שינוי בדינמיקה של הארגון. במצב של שינוי מתמיד, ארגונים מאבדים את הסדר ואת המדיניות שלהם. תרבות הארגון נשחקת וכל אחד מהנוכחים מתקשה למצוא את מקומו.

חוסר בחזון לטווח הארוך הוא מכשול נוסף שמשאיר ארגונים במקום. החזון הוא זה שמייצר את האסטרטגיה של הארגון ומניע אותו קדימה. כשאין חזון חזק וברור, המנוע שמניע את הארגון, נעצר.

כיצד משאבי אנוש מסייעים לארגון להישאר רלוונטי?

ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם לקיים פונקציות לא רלוונטיות, לכן פונקציית משאבי האנוש נדרשת למצב ולמקם את עצמה כחלק מהארגון. על משאבי האנוש לעשות את הצעדים הראשונים לדחיפת הארגון קדימה, לזיהוי חזון ומטרות הארגון וגיוס אנשים בהתאם לחזון זה.

משאבי אנוש משאירים את הארגון רלוונטי בשוק משתנה, כאשר הם מקיימים תוכניות פיתוח והכשרה לעובדים שיתאימו לצרכי השוק החדשים, בכל פעם החדש. הדבר מצריך ממשאבי אנוש יד על הדופק באופן תמידי. עליהם לזהות כל כיוון חדשני אליו השוק פונה, ולהכשיר את העובדים לאותו כיוון. בנוסף עליהם לעשות מאמץ עילאי לאיתור וגיוס כישרונות שיקחו בעצמם את הארגון לכיוונים הרצויים והדרושים.

לאחר מציאת חזון הארגון, על אנשי משאבי אנוש להנחיל חזון זה אצל כלל המנהלים והעובדים בחברה. אם באמצעות כנסים, הרצאות, מסרים באתר הארגון ובמיילים, סדנאות, תכניות משחק, קואצ'ינג ועוד. כל דרך יצירתית נוספת תוכל לתרום כאן. חזון הארגון צריך להיות מונחל ומושרש בכל אחד, החל מהמנהלים ועד אחרון העובדים בארגון.

קידום יצירתיות- כדי להצליח ולהתקדם קדימה יש צורך במוצרים ושירותים יצירתיים וחדשנים. אנשי משאבי אנוש מנחילים תכניות לעידוד ופיתוח יצירתיות אצל העובדים, כדי שיתמידו בניסיונות יצירתיים למצוא את הפיתוח הבא, זה שיוביל את הארגון להצלחה ויריץ אותו קדימה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה