כיצד לעודד עובדים לקחת יוזמה

כיצד לעודד עובדים לקחת יוזמה

יוזמה עשויה להיות מהלך מרתיע, תמיד ישנו הסיכון של הכישלון. יחד עם זאת אנשים שאינם יוזמים, למעשה בוחרים לעצמם מסלול שאינו מאפשר חדשנות וקידום

שיתוף

אם אתה בתפקיד ניהולי, זה חיוני שתעודד את העובדים שלך ליזום ולהעלות רעיונות חדשים, ולא לאפשר להם להיות פסיביים ומקבלי הוראות בלבד. הכל מתחיל בעידוד ובתמיכה שלך.

להלן מספר דרכים לעודד את יוזמת הצוות:

יצירת סביבת עבודה תומכת

חברי הצוות צריכים להרגיש בנוח בסביבת העבודה שלהם. הם צריכים לדעת כי ברגע שהם יזמו ויעלו רעיונות, רעיונותיהם יזכו להתייחסות רצינית מצד ההנהלה. אם סביבת העבודה שלהם אינה מקום בטוח לעשות זאת, רעיונות חדשים לא יועלו. יצירת סביבה תומכת מתבטאת בהקשבה למה שיש לעובדים לומר, בבקשה מהם להעלות רעיונות למוצרים או לשירותים חדשים ואפילו רצוי להגדיר תיבת אימייל ייעודית, אליה יוכלו העובדים לשלוח את הרעיונות שלהם.

להוציא את העובדים מחוץ למשרד

החשיבה מחוץ לקופסה מתחילה בחשיבה מחוץ למשרד. כדי לעודד יוזמה וחשיבה יצירתית, קח את העובדים שלך מידי פעם לישיבות עבודה מחוץ למשרד, לפגישות בבתי קפה או במסעדה ואפילו לנופש חברה של מספר ימים. שם תוכלו לשבת בנחת מבלי הפרעות של טלפונים, אימיילים וישיבות, ולספק זמן רגוע ללא לחצים, בו יוכלו לעלות ולהיבחן יוזמות חדשות.

תגמול והוקרת עובדים על יוזמות מוצלחות

דרך טובה לעודד עובדים להעלות יוזמות, היא לתגמל את אלו שהעלו יוזמות מוצלחות. אחת לתקופה יש לקיים אירוע חברה בו יוקרו ויתוגמלו העובדים שהעלו יוזמות שסייעו לקידום החברה. באירוע יוענקו להם פרסים ויתאפשר להם לשאת נאום קצר. כך תיווצר תרבות חברה המעודדת יזמות.

לספק לעובדים רעיונות

לא תמיד העובדים יודעים אילו רעיונות יוכלו להצליח. כמנהל, לך יש ניסיון רב יותר בעניין. לכן אתה יכול לספק להם קצה חוט לרעיון חדש שעשוי להצליח. אתה יכול לקיים ישיבת צוות בה תספר לעובדים על יוזמה שחשבת עליה, מבלי לספק את כל הפרטים הטכניים או את האלגוריתם למימושה. העובדים עצמם יוכלו לחשוב לבד או בצוותים קטנים, ולהמשיך את היוזמה שאתה התחלת. אפשר לקיים תחרות נושאת פרסים לצוות או לעובד שהצליח ליישם את היוזמה עד סופה.

כלים

על מנת ליישם את היוזמות שהעובדים מעלים, ואף להעלות את היוזמות הרלוונטיות לתחום בו החברה שלכם עוסקת, יש לספק לעובדים את הכלים המתאימים לכך. אם מדובר בקורסים והכשרות של יזמות, או קורסים טכנולוגיים בתחום המחשוב והאלקטרוניקה למשל. חשוב שהחברה תספק להם את כלי הפיתוח הללו, שיאפשרו להם להצליח ולקדם יוזמות חדשות. בסופו של דבר, החברה תרוויח מיוזמות שיצליחו וייושמו בפועל.

האקתון

יצירת אירוע האקתון בחברה היא דרך מצוינת לעידוד עובדים ליוזמות חדשות. האקתון הוא אירוע המפגיש בין מתכנתי מחשב, מפתחי תוכנה וכד' לצורך שיתוף פעולה בפיתוח של מספר פרויקטים במקביל. נושאי המפגש הם מגוונים וכוללים בין היתר תחומים כגון פיתוח אפליקציות ופיתוח משחקי מחשב. בהאקתון העובדים יוכלו לשבת יחד ולהעלות רעיונות ויוזמות, ואף לנסות ליישם אותם במהלך האירוע. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה