כיצד לעבור לעסוק בתחום חדש ללא ניסיון מקדים

כיצד לעבור לעסוק בתחום חדש ללא ניסיון מקדים

אחד הדברים המתסכלים בתחום הקריירה הוא מצב בו אתה מחזיק בכישורים הדרושים לעבודה בתחום חדש בו אתה חושק, אך אין לך ניסיון ממשי על מנת להתקבל לעבודה בתחום

שיתוף
בלוג בעמוד קריירה

בלוג בעמוד קריירה

תחום משאבי האנוש הוא תחום רחב ומקיף הכולל תת תחומים רבים בתוכו ומעבר מתת תחום אחד למשנהו, לרב מצריך ניסיון. כך או כך, תמיד קשה להתחרות מול אנשים בעלי ניסיון של שנים בתחום, כשאתה מגיע עם המון מוטיבציה וידע, אך ללא ניסיון כלל. רב המנהלים שואפים לקבל לעבודה אנשים עם ניסיון, עליהם יוכלו לסמוך שיעשו את עבודתם במידה מסוימת של אוטונומיה, ויזדקקו כמה שפחות לליווי והדרכה.

להלן מספר דרכים לרכוש ניסיון בזמן סביר:

סטאז'

סטאז' היא אחת הדרכים היעילות ביותר לרכוש ניסיון מקצועי. ראשית כיוון שבמידה ואתה מוכשר בתפקידך הנוכחי ומחזיק ברזומה מרשים ומכתבי המלצה, מעטים המעסיקים שלא יקבלו אותך לעבודה ללא תשלום. באמצעות סטאז' תוכל לרכוש ניסיון בתת התמחות חדשה בה אתה מעוניין לעסוק, או בתחום חדש, מבלי הלחץ של עבודה בשכר המצריכה ממך להצטיין בתחום בו אתה עוסק. את הניסיון תוכל לרכוש בהדרגה ובקצב שלך במהלך הסטאז', ותוכל לחלק אותו למספר ימים או שעות בשבוע, על מנת שבשאר הזמן תוכל להמשיך לעבוד בתחום הנוכחי שלך ולהמשיך התפרנס. חברות רבות מציעות סטאז' במשרה חלקית מה שמאפשר לסטאז'רים להמשיך לעבוד ביתר הזמן ולא לאבד את מקום עבודתם.

בלוג

כתיבת בלוג היא דרך מצוינת לקדם אותך לתודעה של אנשים וקולגות למקצוע, גם כאשר עדיין אינך בעל ניסיון בתחום. כתיבת בלוג בתחום העתידי בו אתה מעוניין לעסוק, תצריך ממך קריאה אינטנסיבית של חומר ובקיאות בנושא, כך שבמהלך הכתיבה אתה תלמד את התחום יותר ויותר. קריאת החומרים הרלוונטיים לצורך כתיבת בלוג, חושפת אותך למידע החם והעדכני ביותר בתחום בו אתה מעוניין לעסוק.

קריאת חומרים ועדכונים

מעקב אחר תחום העיסוק העתידי, קריאת חומרים ברשתות חברתיות, מאמרים, פורומים וכד', תכניס אותך יותר ויותר לתחום המדובר. האינטרנט מאפשר כיום מידע כמעט לא מוגבל בכל נושא עליו תרצו לדעת, מחקרים רבים מפורסמים ברשת והם נגישים לקריאה. בנוסף לכך ישנם קורסים והשלמות שתוכלו לקחת באמצעות האינטרנט והיוטיוב, על מנת לצבור יותר ידע וניסיון בתחום בו תרצו לעסוק בהמשך.

קשרים

חברים טובים יסייעו לך בכל מקום, גם בתחום עבודה חדש בו אינכם מנוסים. על מנת להתקבל ביתר קלות לעבודות ולתפקידים בהם אתם חושקים, חשוב להגדיל ככל האפשר את מעגל החברים שלכם ברשתות החברתיות ומחוצה להן. חשוב כמובן שהחברים החדשים שלכם יעסקו באותם עולמות תוכן בהם אתם שואפים לעסוק. השתתפות בכנסים, בתערוכות ובהרצאות הקשורים לתחום בו בחרתם לעסוק, יאפשרו להם הרחבה נוספת של מעגל החברים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה