כיצד לנווט שינוי תרבות ארגונית במהלך מיזוגים ורכישות

כיצד לנווט שינוי תרבות ארגונית במהלך מיזוגים ורכישות

מחלקת משאבי אנוש אחראית לשמירה על מעורבות העובדים בתהליכי מיזוגים ורכישות

שיתוף
מיזוגים ורכישות

מיזוגים ורכישות

חדשות על חברות שמבצעות מיזוגים ורכישות לרוב עולות לכותרות מיד. עם זאת, מה שבאמת חשוב לאחר שהכותרות זזות מטה והעניינים מתחילים להתיישב הוא לעזור לעובדים שלך להתאים לשינוי התרבותי.

מחקרים שנעשו בארה"ב מראים באופן עקבי שרוב המיזוגים והרכישות נכשלים בעיקר בגלל בעיות של אנשים ותרבות. לאנשי משאבי אנוש יש תפקיד קריטי בהצלחת המיזוג והרכישה, כאשר ההשתתפות שלהם בתהליך היא קריטית במהלך כל שלב של המעבר.

התרומה המשמעותית ביותר שאנשי משאבי אנוש יכולים לבצע היא כנראה בתחום מעורבות העובדים. במהלך תקופה זו של שינוי, יש לאנשי משאבי אנוש את ההזדמנות להוכיח את הערך שלהם לחברה.

יש לקחת את הגורמים הללו בחשבון:

לברר עם העובדים מה הם מרגישים

בטרם תוכל לעזור לעובדים להתאים את עצמם אל השינויים הקרובים, עליך להיות מודע למה שהם מרגישים. מרגע שהידיעה הראשונה לגבי המיזוג יצאה לאוויר, כל כוח העבודה שלך עשוי להיות מוסח על ידי חוסר ודאות. זה מטריד לדמיין איך הפרנסה פשוט נעלמת, במיוחד עבור אותם עובדים מבוגרים או שהם בספק אם הם יכולים להתאים לעבודה בחברה החדשה שמוזגה. עובדים עשויים אפילו לתהות אם לחצים כספיים עשויים לגרום להם לאבד את ביתם.  היחסים בתוך ומחוץ למקום העבודה עלולים להיתקל בקשיים ומעורבות העובדים עשויה להיפגע בשלב זה.

למרות שהמיזוגים הם לא בדיוק התחום של מחלקת משאבי אנוש שלך, אתה חייב למצוא זמן כדי להקל על הלחץ של כוח העבודה שלכם ולספק לכל אדם בחברה את מלוא התמיכה והאמפתיה שעליו לקבל כדי להישאר מעורב. גם אם עובד מאבד את עבודתו, מחקרים הראו כי העובד יהיה פרודוקטיבי יותר ובעל ערך רב יותר ביומו האחרון אם הוא ידע  על כך מראש ויקבל תמיכה מתאימה והדרכה.

ללמוד מעמיתיך

בין אם אתה חלק מחברת היעד או מהחברה הרוכשת, יש לך הרבה מה ללמוד מאנשי מחלקות משאבי אנוש אחרים. עליך ללמוד על החברה איתה אתם ובשאלות המפתח לכלול את הדברים הבאים: "מה היו הנהגים העיקריים לשמירה על מעורבות העובדים בחברה? מה מניע אותם? מה הם רגילים לקבל מבחינת הגמול וההכרה?

לשמור על שקיפות מההתחלה

ככל שהעובדים שלך מבינים יותר למה לצפות, כך הם יהיו מצוידים טוב יותר לקראת אתגרי השינוי. יש להשתמש בשפה מדויקת מלכתחילה: "אם העסקה היא רכישה קרא לכך רכישה, לעומת שימוש במונחים כמו מיזוג או שילוב. המסר צריך להיות שקוף, אמיתי וברור לעובדים. אתה בונה אמון על ידי היותך ישיר ואמיתי.

לספק מידע מדויק

מחלקות משאבי אנוש נמצאות בלחץ ניכר במהלך המיזוגים, ואתה עשוי למצוא את עצמך נדרש לתשובות בדיוק ברגע שבו קצת איבדת שליטה על מצב העובדים שלך. היזהר לא לשחרר כל הפרטים על תאריכים, התפקידים, השימור וכן הלאה, עד שכל התוכניות הללו אושרו ונחתמו. יש לספק עדכונים שוטפים, גם אם כל מה שאתה צריך לומר הוא "אין חדש לדווח".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה