כיצד לוודא שתכנית ההכשרה שלכם מוצלחת

כיצד לוודא שתכנית ההכשרה שלכם מוצלחת

שאלות שצריכות להישאל כדי לוודא שתכנית הכשרת העובדים אכן אפקטיבית

שיתוף
תוכנית הכשרת עובדים

תוכנית הכשרת עובדים

כאשר בונים תכנית הדרכה לעובדים, חשוב לבחון אותה היטב ולוודא כי היא תשיג את מטרותיה.

בין אם אתם מעוניינים לשפר מיומנויות רכות או לתמוך ביוזמת פיתוח העובדים, חשוב להעריך תוכניות פיתוח קודמות כדי להבין מה אתה אתם רוצים לשכפל ומה צריך להיות שונה.

כאשר אתם מעריכים את תכנית ההכשרה, שקלו שאלות אלו כחלק מבחינת התכנית להערכת האפקטיביות שלה ולבירור מה צריך לשפר:

אילו מטרות אתם מנסה להשיג בעזרת תכנית ההדרכה?

כאשר אתם יוזמים תוכנית הכשרה חדשה כגוןL פיתוח מיומנויות רכות, חשוב לדעת אילו מטרות אתם מנסים להשיג. יש לרשום את המטרות הראשוניות של התוכנית, ובמידה ולא זיהיתם אותן מראש, יש לעבור לשאלות הבאות ברשימה.

מהן המטרות הספציפיות וכיצד למדוד אותן?

כדי שהמטרות שלך תהיינה משמעותיות, הן צריכות להיות ספציפיות, ניתנות למדידה, ניתנות להשגה, ורלוונטיות לאורך זמן. תוכנת SMART מבטיחה כי זיהיתם תוצאות סבירות ושימושיות לעסק שלכם, וכי יש לכם מסגרת זמן ספציפית כדי למדוד אם התוצאות הללו הושגו או לא. אם לא השתמשתם ביעדי SMART – ההמלצה היא להשתמש במתודולוגיה זו בעת בניית האימון הבא שלכם.

אילו נתונים ניתנים למדידה, האם תהיינה לכם תמיכה במקרה שלא כל המטרות של התכנית הושגו?

עברו על הערכים מתכנית האימון שלכם. נתונים אלה עשויים להגיע מתגובות סקר, בדיקות לפני ואחרי, משוב של מנהלים או סקירות ביצועים. ניתן גם למדוד תוצאות כגון: שימור, פרודוקטיביות או השלמת מועד לפני האימון ולאחר מכן.

חשוב לזהות מתוך הנתונים שיש לכם ולהעריך את הממצאים כדי להבין אילו מהיעדים שלכם הושגו ולהתאים ציפיות. מידע זה יעזור לך להבין אם האימון היה מוצלח באופן כללי.

האם משימות התכנית היו ברורות ויישומיות?

כאשר מדובר בתוכניות טכניות, יש בדרך כלל זמן ברור ליישם את הלמידה. זה יכול להיות מאתגר יותר ליישם מיומנויות רכות מיומנויות כיוון שלא תמיד יש סימנים ברורים ליישום.

עם זאת, על מנת שהאימון יהיה יעיל, עליו להיות מעשי. יש להעריך אם האימונים סיפקו למשתתפים שימושים מעשיים עבור הנלמד וספקו להם רעיונות כיצד ליישם את זה בהמשך. אם יש לכם נתוני סקר מהמשתתפים סביב שאלה זו, בדקו את המשוב שלהם כדי להבין אם הם חשים שיש להם את הכלים ליישם את הלמידה שלהם.

כיצד האימון הועבר?

בחנו את צורת העברת תכנית הלמידה: האם שולבה למידה קצרה? כמה זמן ארכה –שעתיים? חצי יום? יום שלם? האם בוצע אימון אישי? באמצעות webinar או קורסים עצמאיים של eLearning? שקלו אם הפורמט תואם את התוכן. ניתן גם לעיין בנתוני הסקר ולשאול את המשתתפים איך הם מרגישים לגבי המסירה והמבנה של תכנית ההכשרה כדי להעריך את התוכנית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה